Skip to main content

Sepet

Arama Motoru Optimizasyonu

Yerel Aramalara Yönelik Anahtar Kelime Çalışmaları

Yazar: 14 Mart 2017Aralık 25th, 2019Yorum Yapılmamış

Lokal aramalara yönelik SEO çalışmalarında belli bir bölgedeki mobil cihaz kullanıcılarının yaptığı Google aramalarını hedef almak, arama potansiyelini oluşturan çok fazla anahtar kelime ve arama trendi bulunduğu için meşakkatli ve ziyadesiyle güç bir iş. Bölgesel aramalarla doğrudan sonuca ulaşmak isteyen mobil internet kullanıcıları satın alma eğilimi en yüksek kitle olduğundan, lokal SEO çalışmalarının da hedef kitlesidir ve bu kitlenin aramalarında kullandığı anahtar kelimeler birincil öneme sahiptir. Ancak aynı bölgede yer alan veya ilgili bölgeye hizmet veren tüm işletmelerin bu yerel arama trendlerini oluşturan anahtar kelimelere yönelik çalışma yaptığından, bu satın alma eğilimi yüksek kitleye ulaşmak kolay değil. SEO çalışmalarında lokal aramaları esas almak isteyenlerin önündeki temel sorunsa başta Google Adwords olmak üzere, analiz için kullanılan araçların arama hacmine göre sıralamalarda yüzlerce anahtar kelime önerisinde bulunması…

Daha Geniş Bir Bölgeyi Hedef Alın

Çalışma yapacağınız anahtar kelimelerde spesifik bir bölgeyi hedef almak yerine daha geniş ölçekli düşünmek ve birden fazla bölgeyi içine alacak şekilde anahtar kelime tercihi yapmak çok daha mantıklıdır. İlçenin tüm mahallelerini kapsayacak şekilde ayrı ayrı yüzlerce anahtar kelimeyi optimize etmeye çalışmaktansa ilçenin tamamında yaşayanların yaptığı lokal aramaların trende göre anahtar kelime çalışması yapmak hem işinizi kolaylaştırır hem de sitenizin ilgili kelimelerde çok daha iddialı hale gelmesini sağlar. SEO çalışmalarınızda parça parça, ilgi ilgisiz tüm yerel arama trendlerinde listelenen anahtar kelimeleri kullanmaktansa bölgenin, ilin veya ilçenin tamamını kapsayacak şekilde daha az sayıda ve çok daha yoğun rekabetin olduğu kelimelere odaklanmalısınız.

Link Çalışmalarıyla Uğraşırken İçeriği Unutmayın

Bu özelliğe sahip anahtar kelimelerde rekabet daha yoğun olmasına rağmen zamanla sizin çalışmalarınızın etkisi de yoğunlaşacağından, siteniz en yoğun rekabetin yaşandığı ve bölgenin tamamını kapsayan aramalarda üst sıralarda yer almaya başlayacaktır. Tabi burada sihirli kelimenin her zaman ki gibi “sabır” olduğunu da unutmamak lazım… Spesifik olarak belli lokal aramaları hedeflemek için benimseyebileceğiniz SEO çalışmalarında önceliğiniz anahtar kelimelere yönelik link çalışmaları yapmak değil, web sitenizin içeriğini bu doğrultuda optimize etmeye çalışmak olmalı. Mobil internet kullanıcıları yerel hizmetlere ulaşmak için hangi anahtar kelimeleri kullanırsa kullansın, aradığı içerik web sitenizde bulunduğu müddetçe firmanızın hizmet ve ürünlerini tercih edecektir. Aksi halde belli kelimelere odaklanan kapsamlı, zahmetli ve vakit alan link çalışmalarıyla başarı elde etseniz yani sitenizi ilgili aramalarda üst sıralara taşısanız ve ziyaretçi trafiğini arttırsanız dahi sitenizi ziyaret edenlerin

Köp Cialis Receptfritt

, aradığını bulmadığı için sekmeyi kapatması yalnızca birkaç saniye sürecektir.

Arama Hacmini Hesaplarken

Anahtar kelime çalışmalarınızda analiz için kullandığınız araçların ne söylediği kadar hedef bölgenin nüfus yoğunluğu da önemlidir. Google Adwords kullanarak analiz yapıyor bile olanız anahtar kelimenin arama hacminden önce, çalışmayı kapsayan mahalle veya ilçenin nüfus yoğunluğuna bakarak da arama hacmine dair son derece somut bilgi edinebilirsiniz. Örneğin; 20 bin nüfuslu bir bölgeyi ilgilendiren yerel aramalarda ilk sıralarda yer almaktansa anahtar kelime çalışmalarında 100 bin nüfuslu bir bölgeyi kapsayacak şekilde yönetmek çok daha akıllıcadır. Kullandığınız araçlar yerel arama trendlerine dair elle tutulur bir arama hacmi verisi sunmasa da, bölgenin nüfusuna bakarak da hangi kelimelerin öncelikli olduğuna karar verebilirsiniz. Nüfus arttıkça anahtar kelimelerde rekabet de arttığı için çalışmalarınızın etkisini görmeniz daha uzun sürmesine karşın bu kelimelerde yükselmek, çok daha bir müşteri potansiyelinize hitap etmenizi sağlayacaktır.

Yorum Yapın