google sandbox

Sandbox Nedir, Sandbox’tan Nasıl Çıkılır?

Web sitelerinin arama sonuçlarında filtrelenmesine, bu sayede SPAM içerik üreticilerinin cezalandırılmasına yönelik bir stratejinin ürünü olan Sandbox; Google’ın sıralama algoritmasında 10 seneden uzun süredir kullandığı bir modüldür. Hakkında pek çok şehir efsanesi bulunan, bir girenin bir daha çıkamadığı bir ceza alanı olarak nitelendirilen Sandbox aslında bugüne kadar bahsettiğimiz SEO uygulamalarına riayet edilmesi yani sitenin kullanıcı dostu olmasına özen gösterilmesi durumunda site sahipleri ve webmasterlar için problem değildir. Bir alan olarak nitelendirilmesine karşın bir etki olan Sandbox hakkında yapılan açıklamaların en tutarlısı, Google’da trend analisti olarak görev yapan John Mueller’a aittir Mueller’a göre Sandbox etkisini belirleyen en önemli iki faktör; linklerde kullanılan anahtar kelimelerin rekabet yoğunluğu ile siteyi işaret eden linklerin niteliği arasındaki ilişki ve domain güvenilirliğidir.

Spammer yani çöplük siteleri ayıklamada kullanılan bu etki sayesinde arama sonuçlarında uygulanan filtreleme, Google Arama Motoru kullanıcısının Spam siteleri görüntülemesini önler. Bir anlamda arka kapıyı dolanmaya çalışan yani “siyah şapka SEO” yapanların ayıklanması anlamına gelen bu etki, Spam site sahibini tekrar sıralamalarda üst sıralarda çıkmak için köklü değişikler yapmaya veya kökten çözüm olarak siteyi komple silip, yeniden kurmaya zorlar. Bu etkinin şiddetini belirleyen önemli etkenlerden olan domain güvenilirliği, site domainin WHOIS bilgileri referans alınarak sahip olduğu linklerin sayısı, kalitesi ve içerdiği anahtar kelimelerin incelenmesiyle belirlenen bir faktördür. Linklerde sürekli aynı kelimelerin geçmesi ve bu kelimelerdeki rekabetin yoğunluğu, domain güvenilirliğiyle tezat oluştuğu takdirde sitenin Sandbox etkisine maruz kalması kaçınılmaz hale geliyor.

Sandbox Etkisinden Nasıl Kurtulurum?

Lafı fazla uzatmadan soruya kısa yoldan yanıt vermek gerekirse yukarıda da bahsettiğimiz üzere iki çözüm yolu var; siteyi komple silerek sıfırdan kuruluma gitmek veya SEO uyumlu bir site yapılandırmak üzere kolları sıvamak. Spam etiketi yemiş, Sandbox etkisine maruz kaldığı için arama sonuçlarında filtrelenmiş siteleri kullanıcı dostu sayfalara dönüştürmenin ziyadesiyle güç bir olduğunu hatırlatmakta fayda var. Bunun için çoğu webmaster bu sonuç alınacağı kesin olmayan, bazen Sandbox’tan çıkmanın aylar aldığı zahmetli süreçle vakit kaybetmemek adına çözümü siteyi silmekte ve her şeye sıfırdan başlamakta buluyor. Yoğun etkilet kullanımı, ilgili ilgisiz nitelik göz etmeksizin her kaynaktan alınan linkler, özgünlükten uzak yazmak için yazılmış “kopyala-yapıştır” içerikler gibi düzeltilmesi gereken çok fazla unsur söz konusu olduğu için yeni bir başlangıç yapmak çok daha işlevsel bir çözümmüş gibi görünüyor.

Arama sonuçlarındaki gösterimi filtrelenen web siteleri Sandbox’tan çıktıktan kısa süre sonra tekrar listelenmeye başlayacağından, Google arama sonuçlarındaki yerleşimine bağlı olarak hızla ziyaretçi çekmeye başlar. Bu aşamada gerçekçi beklentiler doğrultusunda kullanıcı odaklı bir SEO planı yapmanız ve kararlı bir biçimde adım adım optimizasyon konusunda yol almanız, sitenin hak ettiği itibarı kazanmasını sağlayacaktır.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir