long tail keywords

Long Tail Keywords

the long tail bookÖncelikle Long Tail Keywords (tr. Uzun Kuyruk Kelimeler) terimini açıklayalım. Long Tail kavramı, Chris Anderson‘ın 2004 yılında yayımladığı bir makaleden doğdu,  bu makale o denli popüler oluyor ki sonrasında Chris Anderson bu konu hakkında bir kitap dahi çıkartıyor. Bu denli popüler olan makalenin asıl ele aldığı ve çok önemli olan konu şu: “Popüler olmayan ve az talebi bulunan ürünlerin toplam talebi, popüler olanların talepleri ile hemen hemen aynı olması.”

Yukarıdaki durum, günümüzdeki E-Ticaret sitelerinin başarılarını da açıklamakta. Şöyle ki; bir kitapçı düşünün ve bu kitapçıda 5000 farklı kitap bulunsun. Kitapçı dükkanında haliyle en çok satılabilecek 5000 kitabı tutmak isteyecektir, mekanını, alanını çok satabileceği kitaplar ile doldurmak isteyecektir. Fakat Amazon.com gibi büyük E-Ticaret siteleri, herhangi bir alan sıkıntısı olmadığından içinde 100.000 çeşit kitap bulundurabilir.
Siz popüler olmayan, eski bir kitabı, kuvvetle muhtemel kitapçıda bulamazsınız fakat Amazon.com gibi bir e-ticaret devinde rahatlıkla bulur ve alırsınız.

Elbette popüler olmayan, eski bir kitap çok az satılacaktır. Fakat bu popüler olmayan, eski ve az satılan kitaplardan 100.000 farklı çeşit olduğunu ve her ay sadece 1 adet satıldığını düşünün ? Aylık 100.000 Satış eder.

Şimdi bu konuyu SEO açısından ele alalım. İnternet üzerinde popüler kelimeler üzerinde çalışıp, en büyük pasta dilimini kapmaya çalışıyoruz. Bu savaşın içine girerken de parçalanıp, dökülen pastanın kırıntılarını görmüyoruz. Çoğumuz masanın üstünde duran pasta ile ilgilendiğinden yere dökülen kırıntılar gözden kaçıyor, halbuki neredeyse pastanın yarısı orada.

Size yerdeki kırıntıları toplayın demiyorum, kırıntı dökmemenizi tavsiye ediyorum.

Long Tail Keywords yani uzun kuyruk anahtar kelimelerin tümü müşteri aramalarından oluşmaktadır. Örneğin; az önce kız arkadaşıma bir  soru yönelttim, nasıl bir gözlük almak istersin ? şeklinde. Bana, “beyaz çerçeveli güneş gözlüğü” istiyorum diye yanıt verdi. Bu tam bir müşteri sorgusu aynı zamanda Long Tail Keyword’lere güzel bir örnek.

Özellikle Türkiye’de çoğu Gözlük satışı yapan E-Ticaret siteleri “beyaz çerçeveli güneş gözlüğü” şeklinde bir çalışma yapma zahmetine girmez. Çünkü arama hacmi, gözlük, güneş gözlüğü gibi popüler sorgulara göre çok çok düşüktür ve katkı sağlayamayacakları yanılgısına düşerler.

Bu yanlış bir stratejidir ve kurulan E-ticaret firmaları da bu stratejinin kurbanı olarak internet tarihinin tozlu sayfalarında yerlerini muhakkak alır. Popüler kelimelere çalışmak ve bu kelimelerde sıralama almak genelde uzun sürer, bu yeni web siteleri için sıkıntı yaratan durumlardan biridir. Oysa ki popüler kelime için yapılacak çalışma süresince, arama hacimleri düşük, rekabeti düşük fakat tamamı müşteri araması olan 10 farklı anahtar kelime grubunda rahatlıkla iyi sıralamalar elde edilebilir.

Long Tatil Keyword’ler üzerine çalışma yapmak, zaman tasarrufu ve en kısa sürede en yüksek faydayı sağlamak adına harika bir yöntem. Üstelik konuyu SEO açısından ele alırsak, bu tarz alt kelimelere çalışma yaparak sitenin kalitesi arttığından, daha  popüler kelimelere çalışıldığında daha kolay verim alınacaktır.

Zaten ister hizmet satın, isterseniz de ürün, hangi sektörde olduğunuz farketmez, muhakkak sizden güçlü rakipler vardır ve rakiplerinizin kaçırdığı müşterileri bu şekilde yakalayabilirsiniz.

Buraya kadar her şey çok mantıklı ve uygulamak istiyorsunuz. Burada sorulacak ilk ve en önemli soru şu: Bu tarz müşteri aramalarını nasıl tespit edebilirim ? olmalı.

Bunun cevabını ben aslında verdim, yine de birkaç ufak kopya vereyim:
Benim yaptığım gibi sorun, kendinize, tanıdıklarınıza. Arama motorlarını, arama sorgularını inceleyin. Google’ın ilgili aramalar bölümü de bu işi görebilir.
ilgili aramalar

Tabi bunlar da yetersiz kalacak, hatta siz ne yaparsanız yapın tümünü tespit edemeyeceksiniz. Bu da çok normal, çünkü her geçen gün yeni sorgular yapılmakta, yapılacak. Tüm mesele bu aramaların tespitinde geç kalmamakta.

Umarım faydalı olmuştur (ki öyle olduğunu düşünüyorum), pek yakında long tail tespiti hakkındaki tecrübelerim ve girişimlerim hakkında da bir makale yayınlayacağım. Hoşça kalın.

4 cevaplar
  1. Mesih Efrens
    Mesih Efrens says:

    Long tail keyword hem e-ticaret için hem de sitenizi tematik açıdan arama motorlarına otorite olarak kabul ettirmek için mutlaka üzerinde durulması gereken bir konu. Çağdaş hocam çok güzel örneklerle çok güzel bir konuya daha değinmişsiniz. Teşekkür ediyorum.

    Cevapla
      • Mesig Efrens
        Mesig Efrens says:

        Analystic türü bir şey mi? Refererlerin tespitini sağlayan bir çok harici uygulama var da böyle bir şeye neden ihtiyaç var? Bahsini ettiğiniz eklentinin işlevi nedir merak ettim.

        Cevapla

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir