iphone

iPhone Kullanıcılarını Hedeflemek Daha Mı Kazançlı?

Apple’ın son amiral gemisi iPhone X’i tanıtmasının ardından ABD’deki bazı webmaster forum ve sitelerinde yapılan paylaşımlar akıllara; “internette iPhone kullanıcılarına diğer herkesten daha farklı fiyat seçenekleri mi sunuluyor?” sorusunu getirdi. Yapılan çeşitli paylaşımlarda otel rezervasyonu yapmak isteyen iPhone kullanıcılarının, rezervasyon seçeneklerinde Android kullananlardan daha yüksek fiyatlar görüntülediğinden bahsediliyor. Apple kullanıcılarının masaüstü ve laptop kullanarak sörf yapanlardan daha fazla para harcadığına ilişkin bugüne dek pek çok haber yayımlanmış olsa da, aynı web siteleri üzerinden aynı hizmetlere daha yüksek ücret talep etmek yepyeni bir iddia. Bu tür içeriklerin paylaşımıyla birlikte çeşitli webmasterlar ise özellikle sosyal medya üzerinden yürüttüğü reklam kampanyalarında Apple kullanıcılarını hedeflemenin çok daha kazançlı olduğunu savunmaya başladı.

Apple Kullanıcılarının Harcama Alışkanlıkları

ABD’de yayımlanan 2017 E-Ticaret Kıyaslama Çalışması merak edilen bu soruya ülkemiz açısından kesin yanıt vermese de, fikir edinmemize yardımcı olabilir. Bu güncel araştırma Android kullanıcılarının kişi başına ortalama harcamasının $11.54 iken Apple kullanıcılarında bu ortalamanın $32.94 seviyesine çıktığını gösteriyor. Bir başka değişle arada neredeyse 3 kat fark var!

Geçmişte masaüstü kullanıcılarıyla Mac kullanıcılarının internet üzerindeki harcama ve sörf alışkanlıklarına ilişkin araştırmalar yayımlanırken günümüzde bu araştırmaların odağında Android ve Apple kullanıcıları yer alıyor. iOS ve Android işletim sistemleri aynı zamanda tüketicilerin ekonomik durumlarına ve online harcama alışkanlıklarına dair fikir verirken yukarıda bahsi geçen araştırmaya göre bir e-ticaret sitesinin, Apple kullanıcısına çok daha fazla ürün satma ve dolayısıyla daha yüksek kâr elde etme imkânı bulunmakta. Peki, tüm bunlar e-ticaret ve SEO açısından ne demek oluyor?

Akla hemen e-ticaret stratejilerinin merkezine Apple kullanıcılarını yerleştirmek gelebilir ki, iyi haber hem Facebook hem de Adwords üzerinden bu bilgiye göre strateji geliştirebilirsiniz. Facebook üzerinden herhangi bir reklam kampanyası yürütmek istediğiniz zaman sosyal medya devi size “tüm mobil cihalar, sadece iOS cihazlar, sadece Android cihazlar” gibi seçenekler sunuyor. Bu seçenekleri kullanarak reklam kampanyanızın doğrudan Apple kullanıcılarını hedef almasını sağlayabilirsiniz. Adwords ise hem banner görüntülemelerde hem de video reklamlarında işletim sistemine göre görüntüleme yapma imkânı sunuyor ancak sıra arama sonuçlarının görüntülenmesine geldiğinde belli bir işletim sistemini doğrudan hedef almanıza şimdilik izin verilmiyor.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir