Güçlü sayfaların trafiğini arttırmak

Güçlü Sayfaların Trafik Potansiyelini Arttırmak

Her web sitesinin diğerlerine nazaran daha fazla ziyaretçi çeken sayfaları bulunur ve bu sayfalardaki yazılı, görsel veya video içerikler toplam ziyaretçi trafiğin büyük kısmını tek başına oluşturur. Kullanıcıların ilgisini çeken, arama sonuçlarında içerik kalitesiyle üst sıralarda yer alan ve bu sayede ziyaretçi sayısının artmasına büyük katkı sağlayan bu sayfaların potansiyelini arttırmak bazen hem en etkili hem de en basit stratejidir. Hiçbir şey yapmadan kullanıcı mıknatısı bir veya birkaç sayfaya sahip olmanın sadece keyfini çıkartmak yerine bu sayfaları aynı popülerliğe sahip yeni sayfalar oluşturmak, web sitesine daha fazla ziyaretçi çekmek ve dolayısıyla daha geniş bir kullanıcı kesimine ulaşmak için kullanmak şüphesiz SEO anlamında en rasyonel tutum olacaktır.

Tespit, Sadeleştirme ve Yeniden Yönlendirme

Sitedeki sayfaların total trafiğin ne kadarını sağladığını tespit, bir anlamda web sitesinin en popüler içeriklerinin belirlenmesiyle hangi sayfalar üzerinde çalışma yapılacağının belirlenmesidir. Bu tespit işleminde, SEO açısından mevcut potansiyeli daha etkin biçimde kullanmak adına çalışma yapılacak sayfalarda sadeleştirme yapılacağı için sayfa içeriğinin bu çalışmalara uygunluğunu gözden geçirmenizde yarar var. Kullanıcıların etkileşime girmediği, sitede saniyeler geçirdikten sonra sekmeyi kapattığı popüler sayfalar ne kadar yoğun trafik alıyor olursa olsun bu yeniden yönlendirme işlemleri için uygun bir tercih olmayacaktır.

Sitenizin popüler sayfalarını daha fazla trafik sağlamak veya SEO çalışmalarında kullanmak üzere kullanmak, potansiyelden mümkün olduğunca efektif biçimde faydalanmak her zaman için bu sayfadan sitenizin farklı bir sayfasına yönlendirme yapmanız anlamına gelmez. Kullanıcıları bazen herhangi bir videoya bazen site dışı bir linke yönlendirebilirsiniz. Bu gibi durumlarda yönlendirmeyi yapacağınız görsel veya işitsel içerikle sayfa içeriğinin uyumlu olması, sayfayı ziyaret eden kullanıcının ilgisinin daha uzun süre muhafaza edilmesine yani hem sitenizde hem de yönlendirilen adreste daha uzun kalmasına yardımcı olur.

Sayfanın sadeleştirmesi içerikle kullanıcı tercihleri arasındaki ilişkiyi belirlemeniz ve bu doğrultuda sayfada kullanıcıları rahatsız edecek verimsiz linklerden kurtulmanız anlamına gelir. Kullanıcı mıknatısı bu sayfalarda birbiriyle ilgili ilgisiz onlarca link olacağına, sadeleştirme sayesinde sayfada bir veya birkaç yönlendirme olması ve bu yönlendirmelerin de ilgili içerikle alâkalı olması kullanıcıların beklenen şekilde davranma yani linklere tıklama olasılığını arttırır. Kullanıcının sayfayı ziyaret etmesini sağlayan amacı belirleyerek, ilgisini çekecek ve aradığı içerikle ilgili daha detaylı veya farklı alanlarda bilgi veren sayfalara yönlendirmeye çalışmanız en akıllıcası olacaktır.

Popüler sayfalarınızı mümkün olduğunca sadeleştirerek, kullanıcıların arzu ettiğiniz yönlendirme linklerini fark edeceğinden ve detaylar arasında kaybolmayacağından emin olduktan sonra yönlendirmeyi yapacağınız sayfayla ilgilenmeye geçebilirsiniz. Amacın sadece kullanıcıyı farklı bir sayfaya yönlendirmek değil, yönlendirilen içeriği de popüler bir sayfaya dönüştürmek olduğunu unutmamak asıl kilit noktadır. Bu uğraşın arından site ziyaretçilerinin beklenen şekilde davranarak, yönlendirme linklerini tıklaması ancak açılan yeni sekmeyi saniyeler içinde kapatması hiçbir amaca hizmet etmeyecektir. Dolayısıyla yönlendirme sayfasının da gerek içerik kalitesi gerekse tasarımıyla kullanıcıya “bir şeyler” vaat etmesi gerekir.

İçeriğinizi Çeşitlendirin

Popüler herhangi bir içeriği parçalara bölmek ve her bir parçası site içinde veya dışında farklı sayfalara yerleştirmek suretiyle kullanıcıların aradığına ulaştırılması için sürekli yönlendirilmesi, herhâlde uygulayacağınız en hatalı strateji olacaktır. SPAM bir site olma yolunda sağlam adımlarla ilerlemek anlamına gelen bu uygulaman uzak durun ve abartmayın. Sayfanızın trafik yükünün bölümünü çekmesini sağlayan yani onu popüler yapan öğeleri parçalara bölmeniz, sayfanın artık popüler olmayacağı anlamına gelir. Kullanıcının neden sayfayı ziyaret ettiğini ve ne aradığını anlamak, yeni sayfada bu ilgi alanı doğrultusunda kaliteli ve özgün içerikler oluşturmak suretiyle ancak sadeleştirme sonrasında yeniden yönlendirme ile yeni popüler sayfalar oluşturabilirsiniz. Bunun içinse sayfayı popüler hale getiren içeriği çeşitlendirebilirsiniz.

Yazılı veya görsel herhangi bir içerik, sayfada bahsi geçen konuya dair belli açılardan bilgi aktarımında bulunuyorsa aynı konuyla ilgili ancak daha farklı bir perspektif sunan bir video hazırlayabilir, ister sitenizde farklı bir sayfaya isterseniz de farklı bir paylaşım platformuna yükleyeceğiniz bu videoya yönlendirme yapabilirsiniz. Videoyu sosyal medya aracınız üzerinden paylaşmak suretiyle sitenizin en popüler sayfalarını ziyaret eden kullanıcıların sosyal medya hesaplarınıza da göz atmasını sağlayabilirseniz, uzun vadede bu trafik akışı sosyal medya takipçilerinizin sayısını da hatırı sayılır oranda arttıracaktır. Ayrıca bu tip bir uygulama ile kullanıcılara alanınızda ne kadar geniş bilgi sahibi olduğunuzu ve yaptığınız işi ne kadar önemsediğinizi göstererek, firmanızın marka değerini arttırmak üzere SEO çalışmalarından en etkin şekilde faydalanmış olursunuz.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir