Google Arama Önerileri ve SEO Çalışmalarına Etkisi

Google Arama Önerileri ve SEO Çalışmalarına Etkisi

Google üzerinden herhangi bir şey aramak üzere ister klavye başında isterseniz akıllı telefonunuzla yazmaya başladığınız anda arama motorunun alakalı alakasız, “bir şeyler” önerdiğini hepimiz biliyoruz. Genellikle arama motorunun bu önerileri neye göre yaptığı internet kullanıcılarının fazla umurunda olmasa da, pek çok kişinin doğrudan önerilerde yer alan arama terimlerini tıkladığı da bir gerçek. Yapılan aramalardaki popüler tercihlere göre önerilen anahtar kelime dizilerinin sırasını değiştiren Google, şüphesiz bu öneri sistemiyle kullanıcıların arama eğilimlerini kimi zaman doğrudan kimi zamansa dolaylı olarak etkiliyor. SEO çalışmalarında Google’ın bu arama önerilerinden faydalanmak, içerikten link inşasından önerilen anahtar kelimelere yönelik çalışmalar yapmak beklediğinizden daha etkili sonuçlar almanızı sağlayabilir. Söz konusu Google olduğunda hiçbir şey garanti olmasa bile…

Google Arama Önerilerinde Dönemsel Değişimler

İnternet kullanıcılarının yaptığı aramalarda hangi kelimeleri daha yoğun kullandığına yani hangi arama teriminin daha popüler olduğuna göre öneride bulunan Google, arama motoru kullanıcılarının daha çok mobil cihazlar üzerinden internete erişim sağlamasıyla birlikte bu popülerlik sıralamasında mobil arama trendlerine ağırlık verdi. Zaten günümüzde arama motoruna, laptop ve masaüstü bilgisayardan çok akıllı telefon ve tabletler üzerinden erişim sağlanıyor. Arama önerilerinde popülerliğe göre yapılan sıralama ise kullanıcının bulunduğu bölgeye ve ayrıca bu bölgede yakın zamanda düzenlenen etkinliklere göre sürekli değişiyor. Şöyle ki; bulunduğunuz bölgede bir mobilya fuarı varsa “2017 mobilya f…” şeklindeki aramalarınızda öncelikli öneri “fuarı” olurken fuar tarihinin geçmesinin ardından önerilerde ilk sırayı, önceden olduğu gibi “2017 mobilya fiyatları” alabilir. Bu durumun farkında olmanız ve dönemsel öneri değişimlerini göz önünde bulundurarak SEO çalışmalarınıza yön vermeniz, son derece yüksek arama hacmine sahip anahtar kelimelerde web siteniz için ön sıralardan bir yer ayırmanızı sağlayabilir veya en azından çalışmalara önceden başladığınız için sitenizi daha avantajlı hale getirebilir.

Mobil Cihaz Kullanıcıları

Google Arama Motoru üzerinden yapılan aramalardaki bu öneri mantığı artık Google Haritalar ile ilişkilendirilen mobil aramalar için de geçerli. Dolayısıyla önerilen kelime gruplarına yönelik optimizasyon yapmak yerel aramalar açısından da firmalara avantaj sağlayabilir ki, Bing’in bile arama motorunda bu eğilime yöneldiğini görmekteyiz. SEO çalışmalarında hala ikinci plana atılmasına rağmen önemi her geçen gün artan Youtube için de arama önerilerinin, kullanıcı aramalarını yönlendiren önemli bir etken olduğunu hatırlatalım. Arama motorunun kullanıcının bilgisayar veya mobil cihazdan erişim sağladığını fark ettiğini, dolayısıyla arama önerilerini kullanıcının erişim tercihine göre optimize ettiğini de unutmamakta fayda var.

 

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir