Anahtar Kelimeleri Neye Göre Belirliyorsunuz?

Amacınız ister web sitenizin günlük ziyaretçi sayısını arttırmak isterse de satışa sunduğunuz ürünlerin daha fazla satılmasını sağlamak olsun, söz konusu arama motoru optimizasyonu olduğunda çalışmalarınızın belkemiğini oluşturan unsurların en önemlileri arasında her zaman anahtar kelimeler gelir. Toplamda kaç kelime üzerinden SEO çalışması yapılacağı veya bu anahtar kelimelerde rekabetin ne kadar yoğun olduğundan önce hangi anahtar kelimelerin sizin için avantajlı olduğunu belirlemekle ilgilenmeniz, zamanını ve paranızı boşa harcamamak için en akıllıcası olacaktır. Planlarınız doğrultusunda hedefinize kararlı adımlarla ulaşmanızı sağlayacak anahtar kelimelerin kimilerinde rekabet yoğunluğu nedeniyle başarı elde etmek zaman alırken kimi anahtar kelimelerse zaman kaygından başka bir işe yaramayacaktır. Bu anahtar kelimelerin neler olduğunu boşa geçen ayların ardından öğrenmek yerine optimizasyon stratejisi belirlerken, ilk adımda belirlemek işin püf noktası…

Kolaydan Zora

Yaygın biçimde webmasterlar anahtar kelimeleri belirlerken kolaydan zora şeklinde bir sıralama yapar. Kolay olarak nitelendirilen anahtar kelimelerse tahmin edebileceğiniz gibi arama hacmi ve rekabeti düşük, çoğu zaman da uzun kuyruklu anahtar kelimeler. Sitenize ilk sayfalarda konum kazandıracak anahtar kelimeler aşama kaydetmenize yardımcı olur. Bu düşük arama hacmi sebebiyle trafik artışında hatırı sayılır fark yaratmayacak olan kolay anahtar kelimeler kimileri için zaman kaybı gibi görünse de, aslında link inşasına bu kelimelerden başlayarak sitenize sağlam bir temel oluşturursunuz. Ayrıca kolay sıralama sağlayan bu kelimeler emeğinizin karşılığını aldığınızı göreceğinizden motivasyonunuzu da arttırır. Rekabetin yoğun olduğu kelimeler için çok daha fazla kaliteli içerik, zaman ve para harcamanız gerekeceğini unutmayın…

Benzer Anahtar Kelimelerin Dönüşümü

Bilgisayar başına geçerek, AdWords paneli üzerinden yapacağınız kısa bir incelemeyle hangi anahtar kelimelerin Google gözünde “benzer” yönlendirmeler olduğunu öğrenebilirsiniz. Google algoritması kullanıcıları web sitelerine yönlendiren reklamların gösteriminde, kullanıcıların kullandığı arama terimleri benzerliğine göre birbiriyle ilişkilendiriyor ve reklamları da bu doğrultuda gösterime sunuyor. Dolayısıyla Google’ın bu ilişkilendirmeyi nasıl yaptığını sizin bilmeniz, hangi anahtar kelimelerin de benzer kabul edildiğini öğrenmeniz anlamına gelir. Benzer olmasına karşın belli bir anahtar kelime öbeğinde rekabet yüksekken, ilişkilendirilmiş yani benzer kabul edilen farklı anahtar kelimelerde rekabet daha düşük olabilir. Bu düşük rekabetli anahtar kelimeler üzerine kurgulayacağınız SEO çalışmaları, aylarca beklemeden ve yüklü bir bütçeye de ihtiyacınız olmadan sonuç almanızı sağlayabilir.

Yüksek Arama Hacimli Ancak Düşük Rekabetli Kelimeler

Anahtar kelimelerin arama hacminin yüksek olması, her zaman bu kelimelerde yoğun rekabet olduğu anlamına gelmez. Tüm SEO planınızı çok düşük arama hacmine sahip, kolay ve uzun kuyruklu anahtar kelimeler üzerine inşa etmek kısa sürede sonuç elde etmenizi sağlayabilir ancak bu şekilde elde edeceğiniz başarı da küçük boyutlu olacaktır. İhtiyaç duyduğunuz yoğun kullanıcı trafiğini sağlayamayan bu düşük hacimli kelimelerin yüzlercesiyle uğraşarak trafik sağlamak yerine kararlı adımlarla yüksek arama hacmine sahip kelimelere de bir anlamda yatırım yapmalısınız. Evet, birkaç günde bu yüksek hacme sahip kelimelerde ilk sayfada yer alamayacak olsanız da, inşa edeceğiniz link ağıyla güçlenen sitenizin altyapısı yüksek hacimli anahtar kelimelerdeki rekabet gücünüzü zamanla arttıracaktır.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir