Skip to main content

Sepet

Arama Motoru Optimizasyonu

Zamanı Kısıtlı Olanlar İçin Mikro SEO

Yazar: 2 Nisan 2017Aralık 25th, 20191 Yorum

Arama motoru optimizasyonuna dair temel bilgilere sahip olduktan sonra SEO düzenlemelerinin ne kadar önemli olduğu hemen herkesçe anlaşılmasına karşın firmasının dijital ortamdaki marka değerini arttırmak üzere bu çalışmalara her gün birkaç saat ayırmak, maalesef hayatın realitesi gereği herkes için mümkün değil. İşlerin yoğunluğundan veya oldukça geniş bir çalışma alanını içeren SEO çalışmalarını hatasız yapmak için gereken bilgiye sahip olunmamasından ötürü sitesinin güncellemesi, site içi optimizasyonu, sosyal medya çalışmaları gibi konularla herkes “olması gerektiği gibi” ilgilenemiyor. Peki, ama her gün saatleri bilgisayar başında geçirmeden, haftalık birkaç saat zaman ayırarak kullanıcı dostu bir web sitesine sahip olmak imkânsız mı?

Site İçi Optimizasyon

Müşteri ve ürünlerle ilgilenmek zaten tüm zaman ve enerjisini aldığı için çoğu web sitesi ve firma sahibinin arama motoru optimizasyonu olarak nitelendirilen ziyadesiyle geniş içerikli çalışmalar için ayrıca bir mesai harcaması söz konusu değil. Sitesini kullanıcı dostu hale getirmek ve bu sayede ilgili Google aramalarında daha avantajlı bir pozisyona sahip olmak üzere kolları sıvayanlarsa haftalık birkaç saatlik uğraşla, “makul bir beklenti dâhilinde” fark yaratacak bir SEO çalışmasına bizzat imza atabilir. Tabi, her hafta bir veya iki saat ayırmasına karşın mucize beklememek kaydıyla…

İnternet kullanıcılarının deneyimine ve alışkanlıklarına bağlı olarak devamlı değişen

2pharmaceuticals.com

, değiştikçe daha da gelişen algoritmaların son zamanlarda öne çıkarttığı en önemli faktör; site içi SEO. Sitenizi kullanıcı deneyimini pozitif yönde etkileyecek biçimde düzenlemeden, dışardan sayfalarınızı işaret eden yüzlerce linke güvenerek artık herhangi bir başarı elde etmeniz çok zor ve hatta imkânsız. Bu anlayış oldukça uzun zaman öncesinde kaldığından artık kısıtlı zamanınızı işlevselliği tartışmaya açık yüzlerce link almaya çalışmak yerine, site içi optimizasyona ayırmanız çok daha rasyonel bir karar olacaktır. Dolayısıyla mikro SEO planlamaları yaparken her zaman için önceliğiniz site içi düzenlemeler olmalı. Üstelik bu düzenlemeleri Google yönergelerine uygun şekilde yapmak içinse düşündüğünüz gibi her gün saatlerinizi harcamanıza da gerek yok.

Google arama motorunun sitenizle sorun olarak gördüğü hataları bulmak ve ayıklamak, kısıtlı zaman dâhilinde SEO çalışmaları açısından atabileceğiniz en işlevsel adım olacaktır. Özellikle büyük pratiklik vaat eden WordPress kullanıyorsanız bu konuda işiniz daha da kolay ve aslında zamanınızın çoğunu site içi düzenlemeleri yapmaya değil, bu düzenlemeleri nereden ve ne şekilde yapacağınızı öğrenmek için yine Google başında arama yapmaya ayıracaksınız. Tabi, bu düzenlemeleri nasıl yapacağınıza ilişkin araştırma yapmaya da saatler ayırmanıza ve sayfalar dolusu dokuman okumanıza gerek yok…

Rekabet Şansınızın Olduğu Anahtar Kelimeleri Belirleyin

Site içi düzenlemelerde öne çıkartmak istediğiniz ve markanızla, satışa sunduğunuz ürünlerle doğrudan alakası bulunan anahtar kelimeleri belirlemek de kısıtlı zamanı olanlar için faydalı olacaktır. Her ay yüz binlerce arandığı için rekabetin Google Adwords’te dahi ziyadesiyle kızışmış olduğu spesifik anahtar kelimeler yerine sitenizin rekabet şansı yakalayabileceği ancak yine de satışa sunduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgili kelimeler seçmeniz önemli. Lokal aramaları ilgilendiren veya uzun kuyruklu anahtar kelimelerin ağırlıkta olduğu, birkaçı yine yüksek rekabet grubuna dâhil kelimelerden oluşan bir çalışma listesi hazırlayabilirsiniz. Bundan sonra artık bu anahtar kelimelere odaklanarak, kısıtlı zamanınızı daha işlevsel biçimde ve odağınız site içi düzenlemeler olacak şekilde kullanabilirsiniz.

Güncel İçerikle Sayfa Düzenlemeleri

Belirlediğiniz anahtar kelimelerle ilgili site içi düzenlemelere, muhakkak özgün ve gerçek anlamda site ziyaretçilerinize “bir şeyler vaat eden” içerikler eklemeyi de dâhil edin. Zira içerik her zaman için kraldır ki, son güncellemelerle birlikte Google’ın da içeriğe her geçen gün daha fazla önem verdiğini görmekteyiz. Belirlediğiniz kelimeleri içeren bir sayfanız olmaması durumunda bir adım geride olduğunuzu unutmayın ve şayet belirlediğiniz anahtar kelimeleri işaret eden sayfalarınız yoksa, bu sayfaları oluşturmak için anahtar kelimeyle ilgili ürün veya hizmete dair bilgi içeren güncel içerikler girin. Bu sayfalar ve sayfalarda kullanıcı dostu, özgün ve anahtar kelimelerle uyumlu içerikler olmadan ilgili ilgisiz yüzlerce link almaya çalışarak, zaten kısıtlı olan zamanınızı boşa harcarsınız.

1 Yorum

  • yabancı dizi dedi ki:

    Logoya bayıldım. Siteniz harika ve hızlı. Sağlam referanslarınız var. Umarım birlikte çalışabiliriz. Teşekkürler.

Yorum Yapın