Skip to main content

Sepet

Arama Motoru Optimizasyonu

Yayımladığınız İçerik Gerçekten SEO Uyumlu Mu ?

Yazar: 3 Nisan 2017Aralık 25th, 2019Yorum Yapılmamış

Web sitenizin güncellenmesi için belli zaman aralıklarıyla içerik yayımlarken sitenizde her gün veya her hafta görücüye çıkan bu içeriklerin SEO uyumlu olması aslında hangi anahtar kelimenin, ne oranda kullanıldığıyla değil; içeriğin kullanıcıya ne vaat ettiğiyle alakalıdır. Site içi optimizasyon açısından öneme sahip olan başlıca konular arasında sayfa linklerinizde, hedef anahtar kelimelerin yer alması ve bu sayede sitenizin aranan kelimelerle ilgili yayınlara sahip olduğunu göstermek gelmesine rağmen bu her anahtar kelime için ilgili ilgisiz ayrıca bir içerik yayımlamanız anlamına gelmez. Yüzlerce anahtar kelimeye sayfa linklerinizde yer vermek adına peşi sıra yayımladığınız içerikler özgün dahi olsa internet kullanıcısına fayda sağlamadığı sürece, yayın içeriğinin SEO uyumlu olduğundan bahsetmek söz konusu değil.

Kullanıcı Ne Arıyor, Sayfanızda Ne Buluyor?

Google Arama Motoru üzerinden yapılan tüm aramalarda, aramayı yapan kullanıcı belli bir amaç doğrultusunda ilgili anahtar kelimeleri kullanır yani yazdığı anahtar kelimelerle, spesifik olarak erişmek istediği bilginin niteliğini tanımlamış olur. Web sitenizi güncel tutmak ve ayrıca sayfa linklerinizde aranan anahtar kelimelerin yer alması adına dur durak bilmeden ve içeriğin “ne vaat ettiğini düşünmeden” yayın yapmanız durumundaysa sayfalar dolusu içeriğin SEO ile uyumundan bahsetmek mümkün olmayacaktır.

Başlıkta anahtar kelime yer alırken içerik hedef anahtar kelimenin yanında birkaç tane yan kelimeyi de içeriyor bile olsa, site içi optimizasyonla gerçek anlamda bir fayda sağlamak için bunların da öncesinde içeriğin kullanıcıya ne vaat ettiğine odaklanmalısınız. Yaptığı arama neticesinde internet kullanıcısı web sitenizi ilk sayfada ve hatta ilk sıralarda görüntülese dahi şayet sayfanızda aradığını bulamazsa satmaya çalıştığınız ürünü veya hizmeti almakla ilgilenmeyecektir. Bir başka değişle trafik sağlasanız dahi bu ilgiyi kazanca dönüştürmeniz bir hayli güç olacaktır…

Firmanıza Özel Yazılmamış İçerik Size Ait Değildir

Pek çoğumuz çeşitli aramalar neticesinde ziyaret ettiğimiz web sitelerinde

, okumaya dahi gerek olmaksızın birkaç saniyelik göz atma süreciyle karşılaştığımız içeriğin “yazmak için yazılmış” olduğunu algılayabiliyoruz. Birkaç değil, ondan fazla anahtar kelimenin koyu renkle işaretlenmesiyle SEO uyumlu içerik yayımladığını düşünen bu firma siteleriyse ne kadar yoğun bir trafiğe ev sahipliği yaparsa yapsın, bu yoğunluğu kazanca dönüştüremediği müddetçe rasyonel faydadan söz etmek imkânsız.

Satışa sunduğu ürüne dair tek satırın bile olmaması bir kenara dursun içerikte firmanın adının bile geçmediği, daha ziyade “firmalar, şirketler” gibi genel ifadelerin kullandığı içerikler saniyeler içinde içeriğin firma için değil, herkes için yazılmış olduğunu yani sıradanlığını gösteriyor. Sitesini ziyaret eden kullanıcıya kurumsal hizmet anlayışından ve ürettiği ürünlerin kalitesinden bahsederek, sayfadaki içeriği okuyanlara ürün veya hizmet satmaya çalışmak yerine değerli zamanlarını bu şekilde boşa harcatan firmalarınsa SEO ile ürün satışlarını arttırması mantıkdışı bir beklentinin ötesine geçemiyor…

Kullanıcı dostu web sitelerinden bahsederken link inşasından veya site içi hata sayfalarının düzenlenmesi, ölü linklerin yönlendirilmesi, yazım hatası olan veya çok uzun yazılmış başlıkların düzenlenmesi gibi konular önemli olmasına karşın bunların tamamından daha önemli olan; web sitesinin var oluş amacı olan içeriğin, kullanıcıya aradığı bilgiye ulaşma imkânı sunmasıdır.

Yorum Yapın