Viral İçerik ile Organik SEO

Dilerseniz bu makaleyi dinleyebilirsiniz:

Sitede bugüne dek yayımladığımız içeriklerin tamamında SEO’nun arama motorları için değil, internet kullanıcılarının memnuniyetini kazanmak için yapıldığından bahsettik ve hala da bahsetmeyi sürdürüyoruz. Kullanıcı memnuniyeti arttırmak için web sitelerinin elindeki en büyük koz olan içerik, SEO çalışmalarının da kaderini belirler. Çünkü içerik kraldır!

Arama motorlarında kendine üst sıralarda yer bulmak isteyen web sitelerinin mutlaka özgün, kullanıcılara fayda sağlamayı hedefleyen ve farklılık yaratacak içerikler yayınlaması gerekir ki; bu da son dönemde herkesin dilinde olan viral içeriğin SEO anlamında da ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Viral içerik, hedef müşteri kitleniz hakkında normalde üzerine para verseniz dahi edinemeyeceğiniz kadar geniş içerikli bilgi edinmenizi, müşteri geribildirimlerine bakarak adımlarınızı hangi yönde atmanız gerektiğini belirlemenizi sağlar.

İnternet kullanıcılarını tarafından yani “tamamen organik olarak” hızlı bir şekilde yayıldığı için viral terimiyle anılır. Zira tıp literatüründe viral tabiri; virüs kaynaklı olan ve bu sebepten dolayı da efekte olduktan sonra organizmaya hızlı bir şekilde yayılan hastalıklar için kullanılır. İnternet kullanıcılarının hemen dikkatini çeken ve sosyal ağlarda paylaşarak diğer kullanıcılara da ulaştırmak istediği içerikler, bu sebepten ötürü viral içerik olarak tanımlanmakta.

Viral İçerik-SEO İlişkisi

Tamseo olarak her zaman web sitelerinin arama motorlarında yükselmesini sağlamak için yapılan SEO çalışmalarında doğal olmayan yöntemlerden uzak durmanız gerektiğini söylüyoruz. Sitenizin yayın içeriğinin özgün bir kimliğe sahip olması ne denli önemliyse, bu içeriğin “kazanç sağlayacak trafiğe dönüşmesi” de aynı derece mühimdir. SEO çalışmalarında farklı sosyal medya hesapları üzerinden paylaşım yaparak sosyal medya kullanıcılarının dikkatini çekmeye çalışmak yerine bunu internet kullanıcılarının sizin için yapmasına ne dersiniz? Peki, binler ve hatta on binlerce kullanıcıyı yayın içeriğinizi paylaşmaya nasıl ikna edeceksiniz? Tabi ki, viral içerikle…

İnorganik uygulamalarla SEO yapmaya çalışarak arama motorları tarafından cezalandırılmaktansa, viral içerik üreterek tamamen doğal yollarla web sitenizin geniş kitleler tarafından takip edilmesini sağlayabilirsiniz. Bu tür zorlama SEO çalışmaları, aslında viral içerikle doğal olarak sağlanan bir etkinin suni yollardan taklit edilmeye çalışılmasıdır. Bir marka için senaryosundan çekimine kadar son kullanıcının kendisi tarafından hazırlanan reklam filminden daha iyi bir tanıtım aracı yoktur. İnternet kullanıcılarının mobil uygulamaları, sosyal medya araçlarını ve video paylaşım sitelerini kullanarak sitenin yayın içeriğini bizzat paylaşmak istemesinden daha efektif bir SEO çalışması bulunmamaktadır.

Bu nedenle viral içerik üretmeyi başaran web siteleri zaten birçok kişinin inorganik, zorlama yollardan yapmaya çalıştığını tamamıyla organik bir şekilde yapmış olur. Kullanıcıların bu paylaşma eğilimi tahmin edilenden de kısa bir süre içinde arama motorları tarafından fark edilir ki, bu da web sitesinin aram sonuçlarında çok hızlı bir yükseliş trendi yakalaması anlamına gelir.

Alttaki video, yayınlanmasının üzerinden seneler geçmiş olmasına rağmen hala düzenli olarak trafik çeken ve bu sayede Gittigidiyor.com’un tanıtımını yapmayı sürdüren oldukça popüler bir viral içerik örneği. Markanın “desteği” ile daha önce benzer içerikler üreten ve oldukça yoğun ilgi gören birkaç genç, kendi hazırladıkları viral reklam ile “Gittigidiyor” isminin geniş bir kitlenin zihnine kazınmasını sağladı.

Viral İçerikle Müşterileri Geribildirimi Alma

Virak içerikler, son kullanıcı geribildirimleri sayesinde firmalara binlerce lira harcayarak dahi elde edemeyeceği kadar geniş boyutta bilgi akışı sağlar. İnsanlar viral içerikleri paylaşır çünkü sosyal çevrelerinin vereceği olumlu tepkiyi görmek ve yaptığı paylaşımla dikkatleri kendi üzerine çekmek ister. Nasıl ki sosyal hayatta ilgi çekmek ve beğenilmek her insanı memnun ediyorsa, dijital dünyada da paylaşılan içeriğin herkes tarafından beğenilmesi ve yapılan paylaşımlarla da beğenildiğinin gösterilmesi internet kullanıcıları mutlu ediyor. Bu sebepten ötürü viral içerikler firmanın Adwords’e binlerce lira harcayarak bile ulaşamayacağı kadar geniş bir kesime ulaşmasını sağlar.

İnternet kullanıcılarının viral içerik paylaşımının perde arkasında yatan önemli bir neden de, sosyal çevresini belli bir konuda bilgilendirmek ve dikkatlerini bir konuya yöneltmek istemesi. Bu tür paylaşımlar hızla geniş kitlelere yayıldığı gibi, firma açısından paha biçilemez bir değere sahip olan binlerce kullanıcı yorumuna da ev sahipliği yapıyor. Olumlu veya olumsuz yüzler, binlerce yorumun yapıldığı viral içeriklere bakarak firmaların müşterilerini daha yakından tanıması mümkün. Bu da binlerce lira harcanarak yapılan SEO çalışmalarıyla Google aramalarında ilk sıraya yerleşilse dahi sahip olunamayacak değerde bilgi anlamına geliyor.

Ziyaretçilerinize Paylaşım Butonu Aratmayın

Web sitelerinin yayın içerikleri kendi kendini paylaşarak viral içerik haline dönüşmez. İnternet kullanıcıları dendiğinde artık masaüstü ve dizüstü bilgisayar kullanıcılarından çok mobil cihaz kullanıcılarının kast edildiği günümüzde, mobil internet kullanıcılarının çok daha fazla paylaşma eğiliminde olduğunu unutmayın. Web sitenizi ziyaret edenlerin, kullandığı sosyal medya ve video paylaşım araçlarına ait butonları kolayca bulabileceği bir tasarıma sahip olduğundan emin olun. Web sitenizde yayınlanan herhangi bir içeriği görüntüledikten hemen sonra paylaşmak isteyecek olan internet kullanıcılarına düşünceleri değişmeden ve tek bir tuşla paylaşım yapma imkanı sunmanız önemli. Bu sayede özellikle içerik paylaşma eğiliminde olan mobil internet kullanıcılarının sitenize daha yoğun ilgi göstermesini sağlayabilirsiniz.

Viral içerikler kısa sürede sitenizden binlerce kullanıcının bahsetmesini yani site linklerinizin binlerce kez paylaşılmasını sağlar. Bu ise insanların bizzat sizin için herkesin hayalini kurduğu, tamamen organik ve son derece geniş hacimli bir SEO çalışması yapması demektir.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir