Skip to main content

Sepet

Arama Motoru Optimizasyonu

Ticari Amaçlı Sosyal Medya Kullanımı

Yazar: 11 Kasım 2013Ocak 26th, 2021Yorum Yapılmamış

Günümüzün küresel ticaret hayatında dijital dünyanın sunduğu avantajlardan faydalanmak her ölçekten ticari işletme için ne denli büyük önem arz ediyorsa, ürün ve marka tanımı için sosyal medyanın etkin bir biçimde kullanımı da paralel derecede önemlidir. Ürün ve marka tanımı sosyal medyadan ayrılmaz bir bütün haline gelirken, söz konusu verimlilik olduğunda bu olguların her ikisi de aslında birbirine bağımlıdır.

Akıllıca tasarlanan, tamamen organik, müşteri memnuniyetini esas alan bir sosyal medya stratejisinin SEO açısından önemindense bilhassa son Google güncellemesinin ardından bahsetmeye dahi gerek yok. Doğru şekilde yapılandırılmış bir sosyal medya stratejisi gerek firmanın tanınırlığının artması ve marka değerinin yükselmesi gerekse de satışı yapılmak istenen ürün veya ürünlerin lansmanının istenen ilgiyi görmesi açısından göz ardı edilemeyecek öneme sahiptir. Sosyal medya üzerinden etkileşime geçilen müşteri kesimi firma için gerçek zamanlı olarak müşterilerin ürünlere olan ilgisini ölçme imkanı sunduğu gibi, aynı zamanda çoğu işletmenin çeşitli anketler için para harcayarak edinmeye çalıştığı geribildirimlere ücretsiz olarak erişim sağlama olanağı sağlar. Sosyal medya üzerinden etkileşim kurulan müşteriler firmanın ürünleri hakkındaki düşüncelerini; kimi zaman yorum yazarak kimi zaman paylaşımlara iştirak ederek kimi zamansa sadece ürünlerle ilgili linkleri beğenerek ifade eder. Sosyal medya üzerinden elde edilen ve tamamen ücretsiz olan bu bilgi, “doğru şekilde değerlendirmesini bilen” firmalar için çok önemli bir avantajdır.

Türkiye Sosyal Medya Kullanımında Zirvede

Nüfusa oranda bakıldığında dünya üzerinde Twitter, Foursquare ve Facebook gibi popüler sosyal medya araçlarının kullanımında ilk sıralarda yer alan Türkiye’de neredeyse nüfusun yarısı aktif olarak sosyal medyayı takip ediyor. Türkiye İstatistik Kurumu tarafından bu yıl düzenlenen araştırmalar neticesinde elde edilen istatistikler, 16-74 yaş grubu arasında yer toplam bireylerin yaklaşık olarak %40’ının internet kullanıcısı olduğunu gösteriyor. Çok geniş bir yaş aralığına yayılan internet kullanımı, her yıl milyar dolarların döndüğü dijital pastadan kalınca bir dilim almak isteyen firmalar için sosyal medyanın öneminin daha da artmasına sebep oluyor. Ayrıca geçtiğimiz ay Google tarafından devreye sokulan yeni algoritmanın geçmiş yıllara nazaran SEO açısından sosyal medya kullanımına daha da fazla önem vermesi, firma sahiplerinin etkili bir sosyal medya yönetimiyle birlikte çift taraflı kazanç sağlamasına sebep oluyor.

Sosyal medyanın doğru şekilde kullanımı firma sahiplerinin hem marka ve ürün tanıtımı için astronomik reklam bütçeleri ayırmadan seslerini müşterilerine duyurmasına hem de oldukça etkili bir SEO çalışması yapmasına yani bir taşla iki kuş vurmasına imkan sağlamakta. Ulusal yayın yapan popüler televizyon kanalları dahi canlı yayınlanan programlarında sosyal medya ve bilhassa Twitter üzerinden izleyicilerin programla ilgili düşüncelerine erişim sağlıyor ki, bunun en iyi bilinen örneği Okan Bayülgen. Okan Bayülgen’in her yıl ismi değişen şovu başladığı anda artık Twitter’da program ile ilişkili hashtaglerin TT olduğu görülüyor ve zaten program da bu sosyal medya etkileşimini oldukça verimli bir biçimde kullanılıyor. Milyonların izlediği popüler televizyon kanalları ve programlar dahi mümkün olduğunda eşzamanlı izleyici etkileşimine yani bir nevi online müşteri etkileşime girmeye bu kadar önem verirken, dijital dünyada ticari faaliyette bulunmak isteyen firma sahiplerinin sosyal medya araçlarından uzak durarak başarılı olması mümkünmüş gibi görünmüyor.

Etkili Bir Sosyal Medya Çalışması

Sosyal medya araçlarını etkin bir biçimde kullanarak potansiyel müşteri kesimine adını duyurmak ve sattığı ürünleri tanıtmak isteyen firmaların öncelikle düzenli bir şekilde sosyal medya kullanıcılarının alışkanlıklarını ve kullanılan sosyal medya araçlarındaki trendleri takip etmesi gerekiyor. Genel sosyal medya kullanıcısının eğilimleri bilinmeden istenen sonuca ulaşılmasını sağlayacak bir sosyal medya yönetimi yapmak mümkün değil. Söz konusu ülkemizin dünya çağında liderliğe oynadığı Twitter olduğunda firmanın günlük olarak atılan tweetleri ve bu tweetlerde kullanılan hashtagleri takip etmesi dahi genel eğilim hakkında fikir edinmek için önemli bir analiz olacaktır. Bu sayede sosyal medya kullanıcıların güncelde hangi başlıklarla daha fazla ilgilendiği anlaşılabilir ve bu alanlarda gerek firmanın gerekse de ürünlerin tanıtımının ne şekilde yapılabileceği üzerine stratejiler geliştirilebilir. Popüler alanların marka değerini arttırmak ve ürün tanımı yapmak için kullanılması ise firmanın çok daha geniş bir müşteri potansiyeline hitap edebilmesine imkan tanır.

Sosyal medyanın etkili bir biçimde kullanılması için geniş kullanıcı çevresine sahip olan ve özellikle de kullanıcıların fikirlerine ya da kişiliğine saygı duyduğu isimleri kullanmak oldukça akıllıca bir hareket olacaktır. Twitter kişilikleri dendiğinde on binlerce takipçisi olan ancak gerçek hayatta kim olduğu dahi soru işareti olan kişilerden ziyade nispeten daha az kişiden oluşan bir sosyal ağı olan ancak gerçek hayatta tanınan kişileri tercih etmek daha doğru olacaktır. Zira bu tür kişilerin sosyal medya üzerinden yaptığı paylaşımlar daha güvenilir bulunduğu için firmanın bu kişiler aracılığıyla adını duyurması ve ürünlerini tanıtması

, marka ve ürün güvenilirliğinin de artmasını sağlar. Sosyal medya araçlarını yalnızca firmaların tanıtımlarını yapmak için kullanan hesaplar çoğu kullanıcı tarafından mimlendiği için firmanın bu bağlamda daha temkinli adımlar atması ve gerçek hayatta tanınan yani reel karakterleri kullanmaya gayret göstermesi gerekir.

Ürün tanıtımlarında güvenilirliğin arttırılması için Instagram veya Facebook gibi sosyal medya araçları kullanılırken mümkün olduğunca basit bir Google Görsel aramasıyla herkesin erişim sağlayabileceği görsellerden ziyade bizzat çekilen fotoğrafları kullanmaya gayret gösterilmelidir. Marka ve ürün değerinin tahmin edilenden de daha fazla düşmesine sebep olan yanlış görsel seçimi, etkili ve doğal yoldan yürütülmeye çalışılan bir sosyal medya çalışmasının güvenilirliğinin sorgulanmasına neden olabilir. Ayrıca yalnızca güçlü görseller kullanmaya değil, sosyal medya kullanıcıların ilgisini çekebilecek mümkün olduğunca kısa ifadelere de ihtiyaç vardır.

Twitter gibi mecralarda zaten kullanılabilecek karakter sayısı kısıtlıyken bir de bu kısıtlı karakteri boşa harcamak gibi bir lüks söz konusu değildir. Bunun için kullanıcının atılan tweete okuyacağı ilk birkaç kelimenin tanıtımın geri kalanının ne kadar ilgi çekeceği ve ne oranda paylaşılacağını belirleyeceği de unutulmamalıdır. Sadece atmak için atılan bir tweet ile üzerinde düşünülen ve sosyal medya kullanıcılarının ilgili olduğu alanları hedef alan “vurucu” ifadelerin geçtiği bir tweet arasında ciddi fark olacaktır. Bu şekilde üzerinde çalışılmış bir tweet, arada kaybolup gitmek yerine kullanıcıların ilgisini çekecek ve daha fazla RT alacaktır. Bunun dışında sosyal medya bir gün var olup üç gün kaybolmak diye bir şey olmadığının mutlaka unutulmaması ve düzenlenen çalışmanın içeriği her ne olursa olsun istenen geribildirimin sağlanması için paylaşımlara düzenli şekilde devam edilmesi gerekir.

Yorum Yapın