En son teknoloji haberleri ve teknoloji devlerinin duyuru, yenilik ve yeni teknoloji ürünlerinin tanıtımlarının tümü burada.

GoogleBot’un İndexlemedeki Referansı Chrome 41

Google, Panda’nın son majör güncellemesini duyurduğundan bu yana indexleme ve link şemaları webmasterlar tarafından sıkça tartışılan konular haline geldi. Google’ın meşhur Googlebot’unun ardındaki teknoloji perdesini tamamen açmasa da aralamasıyla birlikte yayımlanan makalelerden etkilenen çoğu site sahibi, sitelerinin indexlerinin Googlebot gözünde kusursuz görünmesi için neleri düzeltmesi gerektiğine dair hummalı bir araştırma içine girdi. Arama motoru optimizasyonunun doğrudan backlink demek olduğu çok ama çok eski zamanlarda bu gibi sorunları olmayan site sahipleri, Panda ve sonrasındaki dev güncellemelerle beraber sitelerinin kusursuz bir indexe sahip olması için onlarca farklı unsura dikkat etmek zorunda kaldı. Çoğu site sahibi ise hala Googlebot’un yeni bir sayfayı ziyaret etmesi ile sitenin tüm indexini alınması arasında fark olduğundan habersiz…

Web sitesinde daha fazla HTML ve CSS olması durumunda index odaklı halledilmesi gereken daha fazla sorunla uğraşılması gerekebiliyor ve bu iş için çoğunlukla Google Fetch&Render aracı kullanılıyor. Zaman almanın da ötesinde insanı yaşlandıran ve çoğu zaman tüm uğraşa karşın işe yaramadığından saç baş yolduran bu zahmete katlanmaktansa GoogleBot’un nasıl bir mantıkla index aldığını bilmek ve en baştan sitedeki yayınları bu mantık doğrultusunda yönetmek daha akıllıca. Şayet daha önce sitenizin bir bölümünün düzgün indexlenmediğini fark ettiyseniz ve bu duruma yol açan kod satırlarını düzeltmeye çalıştıysanız bazen bunu yapmanın ne kadar sinir bozucu ve uzun süren bir iş olabileceğini zaten biliyorsunuzdur.

Chrome 41 ile ilgili heyecan verici haberlerin Google isimleri tarafından Twitter üzerinden paylaşılmasının ardından Web Tarama Hizmetleri teknolojisinde yepyeni bir düzenlemeye gidileceğiyle ilgili haberler de peşi sıra geldi. Web sitenizin nasıl yüklendiğini görmek için Chrome 41’i indirmeniz ve kurmanızın yeterli olacağından bahseden Google çalışanları, GoogleBot’un da Chrome 41 üzerinden yapılan görüntülemeleri esas alacağını söylüyor. Dolayısıyla teknik problemleri iş işten geçmeden fark etmek ve önleminizi en baştan alarak, sonradan binlerce kod satırı arasında kaybolmamak için artık daha pratik bir çözüm varmış gibi görünüyor. GoogleBot’un hâlihazırda kullandığı Chrome sürümü ise yeni geliştirmelerle birlikte sürekli güncellenecek. 2015 yılında yazılan Chrome 41 bugüne dek pek çok majör geliştirme paketiyle değişti ve ilk yazıldığı günkünden çok ama çok farklı bir kimliğe büründü. Tabi tüm bunlar her şeyin bir günde değişeceği ve artık indexlemeye dair hiçbir sorun yaşamayacağımız anlamına gelmiyor. Bekleyip, göreceğiz…

İçeriklerinizden Çıkan Linklerin Sayfalarınız Üzerindeki Etkisi

Söz konusu SEO olduğunda tüm linkler önemli olsa da, bazı linklerin “biraz daha” önemli olduğu aşikâr. Eğer özgün içeriğin önemini anlayacak kadar akıllıysanız, sayfalarınızdaki içeriklere serpiştirdiğiniz linklerin de şovun yıldızı olduğunu uzun zaman önce fark etmişsiniz demektir. Nasıl kullandığınıza bağlı olarak içerinizdeki linklerin, arama motorundaki rekabeti yüksek kelimelerde web sitenizin sıralamasını yukarı taşıyabilirsiniz. Tabi, gerçekçi beklentilerle uçuk hayalleri birbirine karıştırmamak suretiyle…

Sayfalarınızın Değerini Belirlemede İçeriğin Etkisi

Web sitenizin tamamını link inşasının bir parçası olarak son derece efektif şekilde kullanma imkânına sahipsiniz ancak özgün içeriğinizin gücüne güç katan linkler biraz daha fazla dikkati ve özeni hak ediyor. Sitenin her yerinden adeta fışkıran linklere nazaran özgün ve okuyucuya “bir şey” verme gayesinde olan bir içerikte yerini almış linkler Google gözünde bir ağırlığa sahip. Sürekli internet kullanıcılarının alışkanlıklarını gözetleyen, notlar alan ve dersine de her zaman iyi çalışan Google örümcekleri şayet sayfalarınızdaki içerik üzerinden ilgili linkin işaret ettiği siteye trafik akışı olduğunu fark ederse linkin işaret ettiği web sitesiyle birlikte sizin sayfanıza da hakkı verir. Web sitenizde yoğun trafiğe ev sahipliği yapan tek sayfa olmasındansa içeriğin kalitesiyle Google gözünde değeri yüksek çok sayıda sayfanızın olması şüphesiz çıkan linklerle birlikte sitenizin güvenilirliğini de arttıracaktır.

Ziyaretçi Gözünden İçerikteki Linkleriniz

Sayfanızdaki içeriğin neresine, her ne şekilde yerleştirirseniz yerleştirin sayfanızdaki linkler Google’ın gözünden kaçmayabilir. Peki, ya sayfa ziyaretçileriniz? Küçük fontla, okuyucunun seçmesini imkânsız kılacak şekilde, sayfanın “bir yerine” yerleştirilen ve erişimi sağlaması mümkün olmayan linkler sayfa ziyaretçileriniz için ne kadar önemsizse Google için de aynı derecede önemsizdir. Yapmak için yapmak yerine, sayfanıza link yerleştirirken öncelikle bu linkin okuyucu tarafından fark edilmesini ve sonrasında tıklanarak istenen trafik yönlendirmesini yapmaya yardımcı olmasını düşünmelisiniz. Aksi takdirde link yerleştirmek sizin için zaman kaybından başka bir şey olmayacak ve sayfanıza da herhangi bir pozitif değer katmayacaktır. Sayfaya yerleştireceğiniz birden fazla link, görsel veya anahtar kelime üzerinden aynı sayfayı işaret ediyorsa Google yine bu linklerin tamamını görecek ancak değerli olarak metinden çıkan linki kabul edecektir.

soru isareti

Rakipler İçin SEO Analizi Nasıl Yapılır?

SEO çalışmalarınızı planlarla rakiplerinizin aranızda ne kadar fark olduğunu belirlemek için neyi doğru yaptıklarını, nerede çuvalladıklarını iyi biliyor olmalısınız. Anahtar kelime analizi, içeriğin optimize edilmesi, link inşası, sosyal medya hesaplarıyla etkileşim gibi sıralamalardaki yerinizi belirleyecek önemli adımları rakiplerinizin nasıl attığını yola çıkmadan önce bilmeniz sizin de yol haritanızı belirlemenize yardımcı olur. Analiz neticesinde kimin sıralamalarda “organik” yollarla üst sıralarda yer aldığını, kiminse esasen hak etmediği sıralarda olduğunu fark edebilirsiniz. Ayrıca backlink stratejinizi belirlemede, rakiplerinizin hangi anahtar kelimeler üzerinden çalışma yaptığını ve özellikle hangi kelimelerde, nasıl başarı sağladığını bilmeniz de web siteniz için büyük avantaj anlamına gelir.

Rakip SEO Analizi Neden Önemli?

Sektörde hangi taktiklerin ve stratejilerinin işe yaradığını öğrenmeniz ve dahası ne yapacağınızdan emin olarak çalışmalara başlamanız açısından rakip SEO analizi kritiktir. Popüler ve rekabetin yüksek olduğu anahtar kelimelerdeki sıralamanızı üst sıralara taşımak için rakiplerinizin iddialı olduğu kelimeler kadar hangi anahtar kelimelerde gözden kaybolduklarını da bilmelisiniz. Zira bu kelimeler sitenizin tanınırlığının artması için bulunmaz bir fırsat olabilir. Çeşitli backlink analiz araçları kullanabilir, rakiplerinizin link stratejilerini nasıl inşa ettiğini ve bu çalışmaların nasıl netice verdiğini öğrenebilirsiniz.

Analize başlamak için en iddialı dört veya beş rakibinizi belirleyerek, bu web sitelerinin SEO çalışmalarına büyüteç tutmak iyi bir fikir olabilir. İkinci adım olarak benzer kelimelerde sitenizle hemen hemen aynı sıraları paylaşan, sizin gibi sektörde yeni birkaç rakip belirleyebilir ve haftalar geçtikçe bu sitelerle aranızdaki farkı adım adım takip edebilirsiniz. Birkaç hafta içinde sizinle aynı yerden SEO çalışmalarına başlayan ve sizin gibi en iddialı beş rakibinizin çalışmalarını örnek alan sitelerin sıralamada sizin üzerinize geçmesi durumundaysa bu sitelerin sizden farklı ne yaptığını, bir başka değişle neyi doğru yaptığını anlamaya çalışabilirsiniz. Ayrıca anahtar kelimeler, şehre göre aramalardaki web sitesi sıralamaları ve kendi SEO çalışmalarınızla ilgili basit bir Excel dosyası hazırlayabilir ve düzenli aralıklarla güncelleyeceğiniz bu liste sayesinde çalışmalarınızın etkisini, rakiplerinizin durumuyla beraber takip edebilirsiniz.

iphone

iPhone Kullanıcılarını Hedeflemek Daha Mı Kazançlı?

Apple’ın son amiral gemisi iPhone X’i tanıtmasının ardından ABD’deki bazı webmaster forum ve sitelerinde yapılan paylaşımlar akıllara; “internette iPhone kullanıcılarına diğer herkesten daha farklı fiyat seçenekleri mi sunuluyor?” sorusunu getirdi. Yapılan çeşitli paylaşımlarda otel rezervasyonu yapmak isteyen iPhone kullanıcılarının, rezervasyon seçeneklerinde Android kullananlardan daha yüksek fiyatlar görüntülediğinden bahsediliyor. Apple kullanıcılarının masaüstü ve laptop kullanarak sörf yapanlardan daha fazla para harcadığına ilişkin bugüne dek pek çok haber yayımlanmış olsa da, aynı web siteleri üzerinden aynı hizmetlere daha yüksek ücret talep etmek yepyeni bir iddia. Bu tür içeriklerin paylaşımıyla birlikte çeşitli webmasterlar ise özellikle sosyal medya üzerinden yürüttüğü reklam kampanyalarında Apple kullanıcılarını hedeflemenin çok daha kazançlı olduğunu savunmaya başladı.

Apple Kullanıcılarının Harcama Alışkanlıkları

ABD’de yayımlanan 2017 E-Ticaret Kıyaslama Çalışması merak edilen bu soruya ülkemiz açısından kesin yanıt vermese de, fikir edinmemize yardımcı olabilir. Bu güncel araştırma Android kullanıcılarının kişi başına ortalama harcamasının $11.54 iken Apple kullanıcılarında bu ortalamanın $32.94 seviyesine çıktığını gösteriyor. Bir başka değişle arada neredeyse 3 kat fark var!

Geçmişte masaüstü kullanıcılarıyla Mac kullanıcılarının internet üzerindeki harcama ve sörf alışkanlıklarına ilişkin araştırmalar yayımlanırken günümüzde bu araştırmaların odağında Android ve Apple kullanıcıları yer alıyor. iOS ve Android işletim sistemleri aynı zamanda tüketicilerin ekonomik durumlarına ve online harcama alışkanlıklarına dair fikir verirken yukarıda bahsi geçen araştırmaya göre bir e-ticaret sitesinin, Apple kullanıcısına çok daha fazla ürün satma ve dolayısıyla daha yüksek kâr elde etme imkânı bulunmakta. Peki, tüm bunlar e-ticaret ve SEO açısından ne demek oluyor?

Akla hemen e-ticaret stratejilerinin merkezine Apple kullanıcılarını yerleştirmek gelebilir ki, iyi haber hem Facebook hem de Adwords üzerinden bu bilgiye göre strateji geliştirebilirsiniz. Facebook üzerinden herhangi bir reklam kampanyası yürütmek istediğiniz zaman sosyal medya devi size “tüm mobil cihalar, sadece iOS cihazlar, sadece Android cihazlar” gibi seçenekler sunuyor. Bu seçenekleri kullanarak reklam kampanyanızın doğrudan Apple kullanıcılarını hedef almasını sağlayabilirsiniz. Adwords ise hem banner görüntülemelerde hem de video reklamlarında işletim sistemine göre görüntüleme yapma imkânı sunuyor ancak sıra arama sonuçlarının görüntülenmesine geldiğinde belli bir işletim sistemini doğrudan hedef almanıza şimdilik izin verilmiyor.

Kısa Mesaj

SMS Nedir

Short Message Service baş harflerinin kısaltılması olarak halk arasında kısa mesaj diye tabir edilen teknolojik bir durum. İlk Sms 1992 yılında atıldı. Yaratıcısı Neil Papworth 3 aralık günü arkadaşının Noel’ini kutlamak üzere kullanmıştı. Yıllarca telefonlarımızda çılgınlar gibi kullandığımız hatta çok yoğun kullanıldığında parmak romatizmasına sebep olacağı bile söylenen Sms günümüz teknoloji gelişmelerinde artık yavaşlamaya başladı.

Başlangıçta şirket içi iletişimi kurmak için düşünülmüş olan Sms, 10 yıl süre neredeyse bir fenomen haline gelerek cep telefonumuzu elimize aldığımız anda bir”Günaydın” demek için bile kullanıldı. Sevgililer yan yana birbirlerine söyleyemedikleri sözleri kısa mesaj aracılığı ile atarken, en güzel sözlerle evlenme teklif edenler bile vardır.

Yeni nesil akıllı telefonların çıkmasıyla Sms tahtını MMS ve diğer yollara bıraksa da uzun süren taht macerasında bizlerin sevinçli ve üzüntülü haberlerini birbirimize ulaştırmamızı sağlamıştır. BBM, IMessage ve WhatsApp gibi teknolojiler her ne kadar Sms’in ömrünün tükenmesine neden olsa da hali hazırda kullanımı yinede büyük oranda devam etmektedir.

Telefonlarımızda 160 karakter olarak izin verilirken ingilizce karakter harici kullanımda çift olarak algıladığı için iki mesaj olarak gitmektedir. Daha doğrusu iki mesaj ücreti alınmaktadır. Son dönemde Sms kullanımı en çok şirketlerin bir tanıtım ve pazarlama stratejileri için kullanılıyor. Ürününüz ve firma iletişim bilgilerini bu 160 karakter aralığında en seçkin kelimeleri tercih ederek kitlelere duyurma şansımız mevcut. Hatta bu konuda hizmet veren firmalar bile bulunmaktadır.

Özellikle başlıklı SMS’lerin daha dikkat çekici olduğunu düşünürsek gelen mesajların okunma oranı %80 lerin üstünde iken okunan mesajın dikkat çekmesi ve geri dönüş sağlaması ters oranla %10 lara kadar geriliyor. Sebebi bize göre insanların artık reklam ve tanıtım mesajlarını sıkıldıkları için okumaması olarak gösterilebilir. Ancak yinede milyonlarca Sms içinden geri dönüş 10 adet müşteri bile olsa maliyetler göz önüne alındığında karlı bir tanıtım kaynağı olarak hala kullanılması faydalı görüyorum.

ilk transfer

İlk Bilgisayar Verisi

Eminim bir çoğunuz bilmiyordur. İlk bilgisayar verisi ne zaman nereye gitti. Nasıl bir yol izlediler. Gelin sizi biraz maziye götürüp nostalji kokan bir resme götürelim.Yıl 1969 ve Cumhuriyet Bayramımızın olduğu gün.Cumhuriyetin kuruluşunun 46.yılında bir dönüm noktasının başlatan veri transferi gerçekleştiriliyor.

Dr. Leonard Kleinrock California Üniversitesi laboratuvarında geliştirdiği ve dönemin en üstün bilgisayarı olarak kabul edilen Interface Message Processor ile Stanford Araştırma Enstitüsü içinde bulunan Douglas Engelbart yönetiminde bulunan laboratuvara ilk veriyi gönderme çalışmasını yapıyor. İlk etapta anlamsız deneme amaçlı transfer gerçekleştiğinde bir devrim niteliği taşıyan şeye imza attıklarını onlarda çok iyi biliyorlardı.

2 ay bir zaman diliminde tüm altyapı çalışmaları bitirilmiş ve gerçek veriler gidip gelmeye başlamıştı. Bir anlamda internetin başlangıcıkabul edebiliriz.Şimdi bakıyoruzda neler yapabildiğimizi gördükçe iyi ki bunları gerçekleştirmişler diyebiliyoruz. Bu gelişmeler günümüze katlanarak büyüyerek ulaşmış ve sektörümüz olan Seo Danışmanlığına kadar gelmiştir. Şimdi bu yazıları sizlerle paylaşabiliyorsak tamamen bu çalışmaların değeri var.

Tamseo+ olarak kendilerine teşekkür ederiz.