sosyal medya

Sosyal Medya ve Seo

Kim derdi ki bir gün gelecek sosyal medya diye bir olgu dilimize pelesenk gibi yapışarak İnternet dünyası dediğimiz bu uçsuz bucaksız mecrada yerini alacak. Şahsen ilk bilgisayarla tanıştığımız dönemlerde bunu bana deselerdi “hadi canım o da ne ki!” derdim emin olun.

Son dönemde artık dijital pazarlama en önemli rant kaynaklarından birisi haline geldi. Buna bağlı olarak ilk olarak kişisel sayfalar olarak açılan Sosyal Medya platformları artık firmaların markalaşmalarına ve kendilerini tüm insanlara tanıtmanın sadece TV yada radyo reklamları olmadığını Facebook, Twitter ve Linkedin gibi Sosyal Paylaşım Platformlarının da etkili kullanılması gerektiği gerçeğini bize göstermektedir. 1 milyarı aşan Facebook kullanıcısı ile insanların nereleri daha çok incelediklerini, tanıtımını yapmak istediğiniz firmanın buradan alınacak online olma durumunu düşünürseniz sosyal medyanın seodaki önemini biraz daha iyi kavramış olacaksınız.

Google gibi arama motoru devi dahil sosyal medyanın önemini her fırsatta belirtiyorlarken, biz Seo Uzmanlarının görevi de hizmet verdiğimiz işletmelerin kurumsal kimliklerini bu platformlarda online olarak herkese açmak ve tanıtmak olmalı. Takip edeceğimiz yönergelerin başında ise Analiticys gibi akışın hangi yönden geldiğini tespit ile işin SEM tarafına yol gösterici olmalıyız. Hizmet verilen sitelerde sosyal paylaşım butonlarının insanları rahatsız edici değil gerçekten özgün içeriği ile kullanıcıyı “ben bu yazıyı paylaşmalıyım” dedirtecek konumda olması çok önemlidir.

Peki bu Facebook, Twitter gibi sitelerde profilleri oluşturduk. Ancak takibinde nasıl bir yol izlemeliyiz. Hangi kullanıcı grubuna hitap edelim ki; gerçek anlamda ziyaretçi çekebilelim. İşte burada iş yine Sosyal Medya Uzmanına düşüyor. Kurumun potansiyel müşteri bloğunu iyi etüd etmeli ve paylaşım linklerini bu doğrultuda sunmalıdır. Paylaşılan başlıkların içine siteye doğrudan o ürüne sahip sayfaya yönlenmesini sağlamak son derece faydalı olacaktır.

Son dönemde takip butonlarından en önemlisi kuşkusuz g+ oldu. Google bana göre hafiften de olsa gözdağı vererek “bak benim paylaşımım ne kadar fazla ise sitene o derece önem veririm” tarzı bir imaj çizse de hızla gelişmesi ve yaygınlaşması artık gözdağı değil yaşanan gerçekler olarak sektörde yerini aldı. Google+ artık olmazsa olmazlarımızdan sakın unutmayın.

2 cevaplar

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Sosyal Medya Uzmanı, adından da anlaşılacağı üzere öncelikle kendisi sosyal olmalıdır. Paylaşımı sevmeli, yenilikleri takip etmelidir. İyi bir uzmanın, çevresinde ve sanal dünyada olup biteni an be an takip etmesi gerektiğini asla unutmayınız. Verdiğiniz emeğin hem işinize hem de müşterinize saygınız olduğunu aklınızdan çıkarmamalısınız. […]

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir