Kısa Mesaj

SMS Nedir

Short Message Service baş harflerinin kısaltılması olarak halk arasında kısa mesaj diye tabir edilen teknolojik bir durum. İlk Sms 1992 yılında atıldı. Yaratıcısı Neil Papworth 3 aralık günü arkadaşının Noel’ini kutlamak üzere kullanmıştı. Yıllarca telefonlarımızda çılgınlar gibi kullandığımız hatta çok yoğun kullanıldığında parmak romatizmasına sebep olacağı bile söylenen Sms günümüz teknoloji gelişmelerinde artık yavaşlamaya başladı.

Başlangıçta şirket içi iletişimi kurmak için düşünülmüş olan Sms, 10 yıl süre neredeyse bir fenomen haline gelerek cep telefonumuzu elimize aldığımız anda bir”Günaydın” demek için bile kullanıldı. Sevgililer yan yana birbirlerine söyleyemedikleri sözleri kısa mesaj aracılığı ile atarken, en güzel sözlerle evlenme teklif edenler bile vardır.

Yeni nesil akıllı telefonların çıkmasıyla Sms tahtını MMS ve diğer yollara bıraksa da uzun süren taht macerasında bizlerin sevinçli ve üzüntülü haberlerini birbirimize ulaştırmamızı sağlamıştır. BBM, IMessage ve WhatsApp gibi teknolojiler her ne kadar Sms’in ömrünün tükenmesine neden olsa da hali hazırda kullanımı yinede büyük oranda devam etmektedir.

Telefonlarımızda 160 karakter olarak izin verilirken ingilizce karakter harici kullanımda çift olarak algıladığı için iki mesaj olarak gitmektedir. Daha doğrusu iki mesaj ücreti alınmaktadır. Son dönemde Sms kullanımı en çok şirketlerin bir tanıtım ve pazarlama stratejileri için kullanılıyor. Ürününüz ve firma iletişim bilgilerini bu 160 karakter aralığında en seçkin kelimeleri tercih ederek kitlelere duyurma şansımız mevcut. Hatta bu konuda hizmet veren firmalar bile bulunmaktadır.

Özellikle başlıklı SMS’lerin daha dikkat çekici olduğunu düşünürsek gelen mesajların okunma oranı %80 lerin üstünde iken okunan mesajın dikkat çekmesi ve geri dönüş sağlaması ters oranla %10 lara kadar geriliyor. Sebebi bize göre insanların artık reklam ve tanıtım mesajlarını sıkıldıkları için okumaması olarak gösterilebilir. Ancak yinede milyonlarca Sms içinden geri dönüş 10 adet müşteri bile olsa maliyetler göz önüne alındığında karlı bir tanıtım kaynağı olarak hala kullanılması faydalı görüyorum.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir