Siteler arasındaki link alışverişi

Siteleriniz Arasındaki Link Alışverişi

Yıllar içinde onlarcasına sahip olduğunuz web sitelerini, ana sitenize arama sonuçlarında avantaj sağlamak üzere efektif bir link ağı kurmak için kullanmak fena bir fikir değilmiş gibi görünüyor. Uzun zaman önce belki aklınızda ticaretle ilgili en ufak fikir yokken bir domain almış, ilk hevesle yoğun emek verdiğiniz ilk siteniz size hiçbir şey kazandırmıyor olsa bile bunca yıldır kapatmayı düşünmemiş olabilirsiniz. Şimdi ticari faaliyetlerinin bir kısmını veya tamamını internet ortamına aktarmış bir dijital girişimci olarak senelerdir pek çoğuna sahip olduğunuz web sitelerini SEO çalışmalarının belkemiğini oluşturan link inşası için neden kullanmayasınız?

Bir kısmıyla yüz yüze görüşmediğiniz, yalnızca web üzerinden konuştuğunuz pek çok kişiden hatır gönülle veya para karşılığında kaliteli linkler almış olmasına rağmen aradan geçen yıllar içinde bu sitelerin neler yaptığını, dolayısıyla sitenizi işaret eden bu linklerin kalitesini bilmiyorsunuz. Risk unsuru olan ve Google’ın sitenizi cezalandırmasına sebep olan linklerden tamamen farklı olarak tüm yönetimi tamamen sizin elinizde olan, kendi sitelerinizden gelen linklerinse aradan ne kadar zaman geçerse geçsin niteliğinden emin olabilirsiniz. Ancak burada dikkat edilmesi gereken; sitelerinizi SEO açısından maksimum verimlilikle kullanmak ve başınızı da belaya sokmamak…

Ayrıntılara Boğulmayın

Siteleriniz arasındaki link ilişkisini düzenlemek üzere pek çok seçenek arasından tercih yapma imkânınız var. Yan sitelerinizin içeriği düzenli güncelleniyorsa her içerikten değil, sadece haftada bir veya ayda bir gibi periyotlar belirleyerek ana sitenize link vermenin en iyisi olacağını düşünebilirsiniz. Farklı bir stratejiyle her yan site için domainle uyumlu tek veya iki tane anahtar kelime belirleyebilir ve bu siteden sadece aynı anahtar kelimeler üzerinden, ana sitenizdeki farklı sayfaları işaret edecek link çıkmak da rasyonel bir kararmış gibi görünüyor. Yan sitelerinizden sadece tek link çıkmak ve bu şekilde kaynak sitelerinizin değerini düşürmemeyi de planlıyor olabilirsiniz. Aslında tüm bu farklı bakış açılarının hiçbirine “tek başına” ideal strateji demek mümkün değil. Zira oyun planını belirlemedeki referansınız kaynak siteleri ne şekilde optimize edeceğinizden önce ana sitenizde hangi sayfaların, hangi kelimelerde öne çıkacağını belirlemek olmalı. Ziyaretçi hacmini belirlediğiniz kelimelerde, görüntülenmesini istediğiniz sayfalara odaklı şekilde arttırmak için ana sitenizin öncelikli ihtiyacını tespit etmelisiniz.

Peki, Google Ne Diyor?

Doğal bir ilişki olacak şekilde ana sitenizdeki ilgili sayfanın içeriğiyle uyumlu yayınların yer aldığı yan site sayfalarını link kaynağı olarak kullanmak, hedefinizi belirledikten sonra atacağınız ikinci adımdır. Bir başka değişle yan sitenizden çıkan linkin bulunduğu sayfa ile ana sitenizdeki hedef sayfa arasında içerik açısından bir bağlam olmalı. Sitelerinizi SEO anlamında efektif biçimde kullanmak için link ilişkisinin mümkün olduğunca doğal görünmesi gerekir ki, bu kullanımı abartmanız durumunda Google’ın durumu fark etmesi düşündüğünüzden de kısa sürecektir. Esasen uzun zaman önce yapılan algoritma güncellemeleriyle Google zaten bu durumu en başından fark ediyor ancak site sahibine, abartmamak ve inorganik bağlantılardan kaçınmak şartıyla yan sitelerini link kaynağı olarak kullanma şansı sunuyor.

Düzenli olarak her gün veya her hafta yan sitelerinizden link çıkışı yapmak zorunda olmadığınız gibi link inşası yaparken sadece arama sonuçlarında avantaj sağlayacak spesifik kelimeleri de kullanmanız gerekmiyor. Belli bir plan oluşturarak, harfiyen planı uygulamaya çalışmak yerine ziyaretçi çeken içeriklere ev sahipliği yapan popüler sayfalar yaratmaya çalışın. Yan sitelerinizdeki, özgün ve kaliteli içeriğiyle popüler hale gelen sayfalarınızın sayısını arttırdıktan sonra bu sayfaları link çıkışı için kullanmak en rasyoneli olacaktır. Sürekli aynı şablonun uygulandığı, aynı anahtar kelimelerin sürekli tek siteyi işaret ettiği kısırdöngü backlinklerin başınıza iş açacağını da unutmayın.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir