SEO ve Doğallık

SEO ve Doğallık

Birçok makalemde SEO’nun uzun vadeli bir iş olması ve doğal görünmesi gerektiğinden bahsediyorum. Gerçi şimdi SEO ve Doğallıktan bahseden bir SEO makalesi yazarak, kendi içimde bazı kararsızlıklar yaşamıyor değilim.

Konuyu farklı bir açıdan ele alacağım, öncelikle bilinmeli ki, herkes SEO‘da hata yapar. Bu hatalar farklı farklı sebepler ile gerçekleşebilir, bazı web site sahipleri, bir web sitesini yönetecek temele sahip değildir, kulaktan dolma bilgiler ile faydalı bir iş yaptığını zannetmekte olabilir, çok içerik çok ziyaretçi yanılgısı içine düşebilir bu amaçla kalitesiz içerikler siteye dolabilir, html / css bilgisi yetersizdir tasarım yönünden sıkıntılar oluşabilir, yanlış yönlendirilebilir, bilgisizlik nedeni ile çok çeşitli hatalar oluşabilir.

Fakat tüm bunlar telafisi olan ufak hatalardır, SEO’da en büyük hataları SEO Uzmanları yapar, her ne kadar günümüzde telafisi olmayan bir hata olmasa da, seo konusunda bilgi sahibi olmayan kişilerin yaptıkları hatalara kıyasla SEO Uzmanlarınca yapılan hataların telafisi inanılmaz ölçüde yorucu olmakta.

Bağlantı Şemaları ve Doğal Olmayan BağlantılarSEO Uzmanlarının farkında olmadan yaptıkları hataların en başında da doğal olmayan bağlantılar oluşturmaları gelir. Doğal olmayan bağlantılar en çok hedeflenmiş anchor textler ile oluşturulmaktadır. (Anchor Text: Gidilecek linki belirleyen anahtar kelimedir.)

Örneğin, exampleabc.com diye bir web siteniz var ve abc kelimesinde yükselmek istiyorsunuz, abc (anchor textitmiz “abc” oluyor.) kelimesinden backlinkler alarak yükselmeyi hedefliyor ve bu kapsamda 100’lerce farklı blogtan tanıtım yazıları yayımlıyorsunuz. Evet bu şekilde yükselir ve hatta abc kelimesinde ilk sıraya yerleşebilirsiniz.
Fakat şunu garanti edebilirim, er ya da geç bulunduğunuz sıradan düşer, hatta çalıştığınız kelimede yok olursunuz.

Sonucunun bu şekilde olmasının nedeni şudur, Google ve diğer arama motorları web siteleri, elbette diğer web sitelerinde refere ediliş şekilleri ve yoğunluklarına göre belirler. Fakat son kullanıcı exampleabc.com sitesini çoğunlukla abc olarak refere etmek yerine, Example ABC,  Exampleabc.com şekilleri ile refere eder. Malum çoğu kullanıcı metne link vermekten bihaber.

Siz de bunun biraz üstüne düşünerek benimle aynı sonuca ulaşabilirsiniz. Daha basit anlatayım, Kötü Sözlük sitesini son kullanıcı şu şekilde algılamakta, Kötü Sözlük, Kötü, Kötüsözlük çok çok az kişi Kötü Sözlük’ten sözlük şeklinde bahseder.

Fakat biz kalkıp,Kötü Sözlük’ten sürekli diğer web sitelerinde Sözlük anchor text’ini hedefleyerek refere etmeye başlarsak ve bu tarz çalışmaları çok yoğun şekilde gerçekleştirirsek Sözlük kelimesinde yükseliş beklerken gerilere düşeriz. Hatta üstüne Google Webmaster Tools’ta görmeyi hiç arzu etmediğimiz doğal olmayan bağlantılar uyarısını görebiliriz. (Kötü Sözlük gibi büyük ve köklü web siteleri için böyle durumlar pek söz konusu değildir.)

Tabi kelime bazlı seo çalışması yaparken elbette kelime hedeflemesi yapmak zorundasınız, lakin burada dikkat etmeniz gereken esas konu bu çalışmaların yoğunluğu ve çeşitliliği. Kelimelerin mümkünse varyasyonlarını yaratmanız ve bu şekilde çalışmaları doğallaştırmanız gerekli.

Aksi durumda iyileşme beklerken, kötü bir durumla karşılaşacağınız aşikar.

Bununla birlikte doğal bir SEO çalışması ne şekilde gerçekleştirilir sorusunun cevabı, son kullanıcı beğendiği web sitesini nasıl duyurur ve refere ederden geçmekte.
Biraz üstüne düşünürsek, şimdilerin en popüler web siteleri olan Facebook, Twitter, Google Plus gibi dev sosyal medya sitelerine ulaşmakta hiç güçlük çekmeyiz.
Siz beğendiğiniz web sitesini nasıl önerirsiniz ?
Facebook’ta paylaşır, Twitter’da tweetler ya da Google Plus profilinizde gözükmesi için +1’lersiniz. Bu sosyal medya sitelerinde herhangi bir web sitesini paylaşmak da bir nevi SEO çalışması yapmaktır. Günümüzde bir internet sitesini refere etmek artık sosyal medya siteleri üzerinden gerçekleşmekteyse siz de bunu dikkate almak zorundasınız.
Peki sitenizi beğenen bir blogger siteniz hakkında blog postu atmaz mı ? Kesinlikle atar, fakat burada dikkat etmeniz gereken husus, blog yazarları ile sosyal medya kullanıcılarının arasındaki devasa kullanıcı sayısıdır.

Siteniz hakkında 100’lerce blog yazısı yayımlanıyor fakat Facebook, Twitter gibi herkesin kullandığı platformlarda adı bile geçmiyorsa bu işte bir terslik olduğu açıktır.

Asla yanlış anlaşılmasın, ben size SEO çalışmalarının kılıfına uydurularak doğallaştırılması konusunda bir bilgi ya da öneride bulunmuyorum. Benim bahsettiğim konu doğal olmayan davranışlardan kaçınmanız hususunda.

Herkese tek ve doğruluğundan emin olduğum bir öneride bulunabilirim. İşinizi severek, düzgün bir şekilde ve etik kuralları aşmadan yapın. Sizin işinizi kullanıcılar ile bu yüzden web sitesini optimize ederken o siteye girecek kullanıcıları düşünün, refere edilmek istiyorsanız kullanıcılarının sizi önermesini kolaylaştıracak geliştirmeler üzerinde durun.  Kaliteli içerikler üretin ve her zaman nasıl kullanıcıları daha mutlu ederim sorusunun cevabını arayın.

SEO’da doğallık ancak bu şekilde sağlanır ve ancak bu şekilde doğal seo yapılır.

2 cevaplar
  1. Halil
    Halil says:

    Doğal seo konusunda kapsamlı bir konuya değinmişsiniz doğrusu, bunu uygulayıp Google’da kalıcı olunabilir.

    Cevapla

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir