Seo Hizmetleri, kapsamlı arama motoru optimizasyonu, editörlük hizmetleri, arama motoru pazarlama teknikleri ve danışmanlık hizmetlerinin tamamını kapsar.

SEO Hizmetlerini kategorilendirip detaylandıracak olursak eğer, 7 ana aşamada detaylı olarak inceleyebiliriz.

  • On-Page SEO (Sayfa İçi Optimizasyon)
  • Backlink Profilini İnceleme ve Temizlik
  • Rakip Analizi
  • Pazar Araştırması (Anahtar Kelime Seçimi)
  • İçerik Geliştirme
  • Link İnşası
  • Kontrol ve Raporlama

 

On-Page SEO (Sayfa İçi Optimizasyon)

on page seo (Sayfa İçi SEO)Tam SEO olarak, bir web sitesi için SEO anlaşması yaptığımızda, ilk adımımız her zaman site içi optimizasyon olur. Hatasız, günümüzün standartlarına uygun, güncel SEO kurallarına göre web sitesindeki eksikleri ve hataların giderilmesi adına bir rapor hazırlarız. (Eğer bir yazılım ekibiniz yoksa ve web siteniz açık kaynak kodlu ise bu güncellemeler tarafımızdan da gerçekleştirilir ve sonuç raporlanır.)

Sayfa içi optimizasyon, son derece tecrübeli olduğumuz ve çok da severek yaptığımız ilk adımımızdır. Elbette bazı projelerde, tüm raporladığımız eksik ve hataların giderilmesi çok kolay olmasa da, raporumuzda belirtmiş olduğumuz maddelerin önem sırasına göre giderilmesi konusunda destek oluruz.

Backlink Profilini İnceleme ve Temizlik

Sayfa için optimizasyon tamamlandıktan sonra 2. adımımız sitenin backlink profilini incelemektir. Siteniz henüz birkaç aylık ise backlink profiliniz %99 temizdir.

Fakat daha önce bir SEO firması ile çalışma gerçekleştirmiş ya da kendi bünyenizde bir backlink çalışması gerçekleştirmişseniz eğer, link profiliniz kuvvetle muhtemel sağlıksızdır.

Backlink profilinizi ve anchor text (link alınan anahtar kelimeler) yoğunluğunuzu ölçmek adına, tüm dünyada çokça popüler olan Ahrefs, Majesticseo ve Open Site Explorer gibi profesyonel araçların yanı sıra Google Webmaster Tools’u kullanırız.

Sitenize gelen bağlantıları, tek tek inceler, bağlantıların veriliş şekline, anahtar kelimelere, bağlantı veren sitelere ve aldığınız backlink sayılarına göre listeler, iyi kötü işaretlemesi gerçekleştiririz.

Kalitesiz backlinklerin, neden kalitesiz olduğunu, kalite olanların da neden kaliteli olduğunu belirtip, kalitesiz backlinkleri temizleyebilmek adına Link Reddetme Aracı’nı kullanırız. (Bu işlemi düzenli olarak her ay tekrarlarız.)

Backlink profilinin analizi hakkında bilgi sahibi olmak için, lütfen Backlink Profilini İnceleme ve Anlama adlı makalemizi okuyunuz.

Rakip Analizi

SEO’da başarılı olmanın bir yolu da rakipleri doğru analiz edebilmekten geçer. Tabi bunun için öncelikle rakibi de doğru belirlemek gerekir.

Öncelikle bilinmelidir ki, arama sonuçlarında üst sıralarda olan her web sitesi rakip olarak ciddiye alınmamalıdır. Bunun sebebi, ne yazık ki son derece agresif ve illegal yollar izlenerek web sitelerin arama motorlarında üst sıralara çıkarılabilmesidir.

Doğru rakip, uzun süredir başarılı işler çıkaran, tasarımı, altyapısı ve içeriği ile kullanıcıların çoğunlukla tercih ettiği web sitelerden oluşur. Rakibi belirledikten sonraki aşama ise, rakibin doğru yaptığı ya da yanlış yaptığı işleri anlamak ve bunun üzerine nasıl fark yaratılacağının belirlenmesidir.

Pazar Araştırması (Anahtar Kelime Seçimi)

Pazar AraştırmasıTam SEO olarak biz, web sitenizin gücüne ve olgunluk durumuna uygun, en üst düzey başarı ve kazanç sağlayacağınız anahtar kelimeleri tespit eder ve size raporlarız.

Genel olarak internet dünyası hakkında yeterli tecrübeniz yoksa ve arama motoru optimizasyonu ile ilk kez tanışıyorsanız, tek kelimelik anahtar kelimeler sizi cezbedecektir. Fakat bilinmelidir ki; satış yaptıran, ziyaretçi getiren anahtar kelimeler genel olarak 2 kelime ve 2 kelime üstü uzunluktadır. (Bkz: Long Tail Keywords)

Elbette tek kelimeden oluşan anahtar kelimeler için de çalışma gerçekleştirmek mantıklıdır, fakat yeni açılmış içerik açısından zayıf, henüz olgunlaşmamış bir web sitesine milyonluk arama hacimleri olan, rekabeti yüksek anahtar kelimeler için çalışma gerçekleştirmek ve bu konuda kısa vadeli hedefler koymak sadece zaman kaybıdır.

İçerik Geliştirme

Bir web sitesi için içerik her şeydir ! Arama motorları algoritmaları her ne kadar sürekli değişse ve gelişse de, arama motorlarının içeriğe verdiği önem hiçbir zaman eksilmemiştir.

Zengin, özgün, güncel içeriğe sahip web siteleri her zaman başarılı olurlar.

Eğer editöryal ekibiniz varsa, nasıl kullanıcı dostu içerik oluşturacağınız konusunda sizi yönlendirir, eğer bu konuda bir ekibiniz yoksa bizzat kendi kadromuz ile size içerik geliştirme hizmeti sağlarız.

Link İnşası

Link İnşası (Backlink Building), buraya kadar saydığımız adımları tamamladıktan ya da planladıktan sonra giriştiğimiz aşamadır. Ekibimiz link inşası konusunda son derece doğal, sosyal medya ağırlıklı, markanızı yükseltecek, tanınırlığınızı arttıracak bir yol izler.

Link inşa çalışmaları son derece titizlikle, düzenli bir şekilde yapılmaktadır.

Sağlık Kontrolü

Başarılı bir çok web sitesi, agresif SEO’ların Anti SEO saldırılarına maruz kalmaktadır. (Ne yazık ki biz de bu saldırılara Nisan 2013’ten beri aralıksız olarak maruz kalıyoruz.)

SEO saldırılarının bazılarını durdurmak ne yazık ki mümkün değildir, burada mühim olan zamanında fark etmek ve fark edildiği andan itibaren gerekli adımları atabilmektir.

Bu nedenle web sitenizi her gün izliyor, doğal olmayan değişiklikler yaşandığı zaman hızlı bir şekilde müdahale ediyoruz.

Raporlama

SEO çalışmalarının etkisi anlık olarak sitenize yansımaz, SEO uzun vadeli bir iştir. Yapılan tüm değişikliklerin, anlık olarak raporlanması da işte bu yüzden çok önemlidir.

Tam SEO, bir web sitesi için yaptığı tüm çalışmaları anlık olarak raporlar, bu raporlamayı da sizi rahatsız edecek şekilde gerçekleştirmez, web sitesine özel, iki tarafın da istediği an erişebildiği bir panel aracılığıyla gerçekleştirir.

Böylelikle SEO için ödediğiniz ücretin, hem hangi kanallara aktarıldığını, çalışma düzenini, sitenin yükseliş performansını, sağlık sorunlarını anlık olarak da görmüş olursunuz.


SEO Hizmeti Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

SEO Hizmetleri alacağınız şirketin gösterebileceği gerçek referansları olmalı, şeffaf olmalı, düzenli raporlama hizmeti sunmalıdır. Özellikle tecrübe sahibi bir firma tarafından yapılmalıdır ki siz işiniz büyüyecek diye beklerken işler kötüye gitmesin. Çünkü hatalı seo uygulamalarının sonucu felaketle sonuçlanmaktadır.

Seo hizmeti alacağınız firmaya soracağınız belli başlı sorular vardır, bunlar:

  • Referans gösterebilir misiniz ?
  • Bu hizmetin ücretlendirmesini ne şekilde yapıyorsunuz ? (SEO Fiyatları)
  • Ne tür yöntemler kullanıyorsunuz ?
  • İllegal yöntemler hakkında ne düşünüyorsunuz ?
  • Editör takımınız var mı ?
  • Günlük/haftalık raporlama imkanınız var mıdır ?
  • Kaç ay içerisinde etkisini görebiliriz ?

Aldığınız cevaplar mantıklı ve olumlu ise herhangi bir problem yoktur.

SEO Hizmeti alırken, aynı zamanda sektörünüzle alakalı anahtar kelime çalışması da istemelisiniz, bir seo uzmanı o sektörde iş getiren, yani direkt müşteriler tarafından aranan kelimeleri bilir ve sizi o kelimeye yönlendirebilir. Boşu boşuna arama hacimleri şişkin kelimelerde yükselmeye çalışıp sizi yormaz ve zamanınızı çalmaz.

Zaten bir ticari siteye SEO çalışması yaparken öncelik müşterilerin ne şekilde arama yaptığını tespit etmektir. Müşteri aramalarının tespiti, özellikle e-ticaret siteleri için, satışın anahtarıdır. Yurt dışındaki bir çok SEO firması popüler anahtar kelimeler yerine Long Tail Keywords çalışmaları yaparlar ki bu aramalar tamamen müşteri aramalarını kapsar.

Aslında işin özü de şudur; Birkaç kelimelik arama sorgularının toplamı, tek kelimelik popüler sorgulamalara hemen hemen eşittir, durum böyle olunca da birkaç kelime grubuna çalışmak, tek kelimeye çalışmaktan başlangıç için daha mantıklı olur, çünkü kısa sürede başarı gelir ve satışlar başlar, sonrasında popüler kelimelere çalışmak, zaten para kazandığınız için problem olmaz, zaman kazanmış olursunuz.