Rakiplerin Ne Yaptığına Saplanıp Kalmak

Google sıralamalarında rekabet ettiğiniz rakiplerinizin üstünde yer almak için akılcı SEO stratejileri geliştirmeniz gerekirken bunu, rakip firma sitelerinin çalışma yaptığı tüm anahtar kelimeleri birebir bir kopyalayarak başaramayacağınız gerçek. Rakip web sitelerin çalışma yaptığı anahtar kelimelerin hangilerinin size yarar sağlayacağına, hangilerindense uzak durmanız gerektiğine dikkat etmelisiniz. Rakiplerinizin hangi anahtar kelimelere yatırım yaptığı, hangileriyle yakından ilgilendiğini görüntülemenizi sağlayan pek çok araç bulunuyor. Bu araçları kullanarak, rakiplerinin arama motoru optimizasyonu stratejilerini anlamaya çalışan bilinçli webmaster, başarı sağlayan rakip sitelerin neyi doğru yaptığını ve farkında nereden kaynaklandığını bulmaya çalışıyor. Bu rakip analizi için akıllıca bir yol olsa da, rakiplerinizin uyguladığı SEO stratejilerini sizin de uygulamanız aynı şekilde akıllıca bir seçim olmayacaktır…

Kopyala-Yapıştır Amaçsız Stratejiler

Rakiplerinizin çalışma yaptığı anahtar kelimelere büyüteç tutmak ve hangi kelimelere özellikle ilgi gösterdiğini bilmek, kendi SEO çalışmalarınızda büyük avantaj elde etmenizi sağlayabilir. Ancak burada dikkat etmeniz gereken, bu kelimelerin hangilerine çalışma yapıldığından ziyade rakip sitelerin neden özellikle bu kelimelerle ilgilendiği. Organik trafiğe olan katkısı, aranma hacmi ve kelimenin rekabet yoğunluğuna bağlı olarak çalışma yapılan kelimelerin yapacağı katkı farklıdır. Zaten anahtar kelime analiz araçlarının algoritmaları, bu üç temel faktörü göz önünde bulunduracak şekilde analiz yapmaya çalışacak şekilde geliştiriliyor. Sadece rakipleriniz çalışma yapıyor ve gerçekten de başarı sağlıyor diye işinize yaramayacak, ekstra herhangi bir kazanç vaat etmeyen kelimelere odaklanmaktan daha kötü bir karar yoktur. Buna karşın çoğu zaman site sahibi sadece rakipleri belirli kelimelere çalışıyor diye webmasterlarından veya çalıştıkları SEO firmasından birebir aynı anahtar kelimelere odaklanılmasını talep ediyor ki, sorun da zaten buradan başlıyor. Rakibinizin amacı sadece siteye trafik çekmek veya sadece belirli bir ürünü öne çıkartarak, bu sürünün satışını arttırmak olabilir. Peki, sizin amacınız birebir aynı ürünün satışını arttırmak veya aynı şekilde yalnızca sitenizin trafiğini arttırmak mı?

Amacınızı en baştan belirlemeden sadece rakipleriniz yapıyor diye aynı kelimelere odaklı, aynı yolları deneyerek SEO çalışması yapmanız ya da yaptırmanız, söylemesi her ne kadar acı olsa da esasen arama motoru optimizasyonunu hiç anlamadığınızı gösterir. Örneğin; sitenizin trafiğini arttırmak yerine mevcut ziyaretçilerin ürün satın alma oranını arttırmaya yönelik bir strateji belirlemek kârlılığınızı hatırı sayılır oranda arttırırken sizin, rekabet sebebiyle çok daha güç olan ziyaretçi trafiğini arttırmakla ilgilenmeniz deyim yerindeyse havanda su dövmekten ibarettir.

Tüm bunların ötesinde söz konusu kârlılık ve ürün satışı olduğunda sitenize trafik çekmenin hiçbir şeyi garanti etmeyeceğini de unutmayın. Zaten bazı firma sahiplerinin zannettiğinin tamamen aksine, SEO firmaları veya genel olarak SEO çalışmaları hiçbir zaman ürün satışını garanti etmez; tıpkı Google reklamları gibi… Mobilya satışı yapan herhangi bir firmanın web sitesinin hemen bir altında veya üzerinde yer alan IKEA linkinde satışa sunulan ürünün neredeyse tıpatıp aynısı %30 daha ucuza satılırken sitenizi ziyaret edenlerin, başka hiçbir adresi tıklamadan firmanızın ürününü satın alacağını beklemek olsa olsa saflık olur…

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir