soru isareti

Rakipler İçin SEO Analizi Nasıl Yapılır?

SEO çalışmalarınızı planlarla rakiplerinizin aranızda ne kadar fark olduğunu belirlemek için neyi doğru yaptıklarını, nerede çuvalladıklarını iyi biliyor olmalısınız. Anahtar kelime analizi, içeriğin optimize edilmesi, link inşası, sosyal medya hesaplarıyla etkileşim gibi sıralamalardaki yerinizi belirleyecek önemli adımları rakiplerinizin nasıl attığını yola çıkmadan önce bilmeniz sizin de yol haritanızı belirlemenize yardımcı olur. Analiz neticesinde kimin sıralamalarda “organik” yollarla üst sıralarda yer aldığını, kiminse esasen hak etmediği sıralarda olduğunu fark edebilirsiniz. Ayrıca backlink stratejinizi belirlemede, rakiplerinizin hangi anahtar kelimeler üzerinden çalışma yaptığını ve özellikle hangi kelimelerde, nasıl başarı sağladığını bilmeniz de web siteniz için büyük avantaj anlamına gelir.

Rakip SEO Analizi Neden Önemli?

Sektörde hangi taktiklerin ve stratejilerinin işe yaradığını öğrenmeniz ve dahası ne yapacağınızdan emin olarak çalışmalara başlamanız açısından rakip SEO analizi kritiktir. Popüler ve rekabetin yüksek olduğu anahtar kelimelerdeki sıralamanızı üst sıralara taşımak için rakiplerinizin iddialı olduğu kelimeler kadar hangi anahtar kelimelerde gözden kaybolduklarını da bilmelisiniz. Zira bu kelimeler sitenizin tanınırlığının artması için bulunmaz bir fırsat olabilir. Çeşitli backlink analiz araçları kullanabilir, rakiplerinizin link stratejilerini nasıl inşa ettiğini ve bu çalışmaların nasıl netice verdiğini öğrenebilirsiniz.

Analize başlamak için en iddialı dört veya beş rakibinizi belirleyerek, bu web sitelerinin SEO çalışmalarına büyüteç tutmak iyi bir fikir olabilir. İkinci adım olarak benzer kelimelerde sitenizle hemen hemen aynı sıraları paylaşan, sizin gibi sektörde yeni birkaç rakip belirleyebilir ve haftalar geçtikçe bu sitelerle aranızdaki farkı adım adım takip edebilirsiniz. Birkaç hafta içinde sizinle aynı yerden SEO çalışmalarına başlayan ve sizin gibi en iddialı beş rakibinizin çalışmalarını örnek alan sitelerin sıralamada sizin üzerinize geçmesi durumundaysa bu sitelerin sizden farklı ne yaptığını, bir başka değişle neyi doğru yaptığını anlamaya çalışabilirsiniz. Ayrıca anahtar kelimeler, şehre göre aramalardaki web sitesi sıralamaları ve kendi SEO çalışmalarınızla ilgili basit bir Excel dosyası hazırlayabilir ve düzenli aralıklarla güncelleyeceğiniz bu liste sayesinde çalışmalarınızın etkisini, rakiplerinizin durumuyla beraber takip edebilirsiniz.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir