mobil seo

Mobil SEO

Mobil internet kullanımı her geçen gün artış göstermekte ve hatta her yıl neredeyse ikiye katlanarak büyümekte. Durum böyleyken de web sitelerinin hala mobil uyumlu olmaması da inanılmaz büyük kayıplar yaşatmakta.

Türkiye’de internete mobil olarak bağlanan 10 milyondan fazla kişi bulunmakta. (Toplam internet abonesinin 25 milyon üstü olduğunu düşünürsek neredeyse Türkiye’nin yarısı internete mobil olarak bağlanmakta.)

Öte yandan günümüzde özellikle Twitter ve Facebook gibi sosyal mecralara girişler %50’nin üstünde olarak mobil aygıtlar aracılığı ile gerçekleşmekte. Bu tarz popüler mecralar aynı zamanda ciddi trafik kaynağı web siteleri olduğundan, paylaşımlarınızın, reklamlarınızın daha çok hangi kullanıcılara ulaşacağı da belli gibi.

mobile traffic

Grafikte görüldüğü üzere 2012’nin ilk çeyreğinden, 2013’ün ilk çeyreğine kadar mobil trafiğin %78 olarak büyüdüğü gözlemlenmekte.

 

SEO’da başarının sırlarından biri de çağa ayak uydurabilmekte gizli. 5-10 yıl öncenin tasarımsal yapıları ile ayakta durmaya çalışan web siteleri günden güne güç kaybetmekte. Mobil internet kullanıcıları bu denli fazlayken ve mobil trafik her geçen gün artıyorken ilk adım web sitelerimizi mobil uyumlu hale getirmek olmalı.

Arama motorları da mobil bölümlerinde gerçekleştirilen sorgulara özel olarak mobil uyumlu web sitelerini ön plana çıkarmaktadır.

Şimdi Mobil SEO için neler yapmalı konusuna değinelim:

Öncelikle nasıl web sitemizi arama motorlarına bildirmek için Site Haritası hazırlıyorsak, mobil bölümlerimiz için de Mobil Site Haritaları hazırlamamız gerekmekte.

mobil site haritası

Burada mobil bölüm URL’ini farklı olarak görüyoruz fakat bazı sitelerde aynı URL hem mobil hem de PC uyumlu olarak açılabilir. Örneğin TAMSEO.com.tr tek URL’de herhangi bir yönlendirme olmadan hem mobil hem de PC uyumlu olarak hizmet vermekte.

 

Sonrasında ise mobil ziyaretçilerinizi otomatik olarak mobil bölümünüze yönlendirmek için ayarlamalar yapmanız gerekmekte. Tabi bu ayarları doğru gerçekleştirmelisiniz aksi durumda ciddi sıkıntılara sebebiyet vermiş olursunuz.

Mobil kullanıcıların alışkanlıkları, PC kullanıcıların alışkanlıklarına göre ciddi farklılıklar göstermektedir. Bu farklılıkları göz ederek, sağlıklı, sade, kullanıcı dostu mobil bölümler tasarlamanız gerekmekte.

Her şey kolay ulaşılır olmalı ve gereksiz detaylardan arındırılmalıdır.

Mobil SEO’da dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli konu ise, mobil bölümünüz ile masaüstü bölümünüz arasında içerik açısından farklılıklar olmamalı. PC sürümünde başka bir bilgi ve aynı URL’in mobil sürümünde farklı bir bilgi içermekteyse eğer bu durum GİZLEME hatası içine girdiğinizi göstermektedir ve Google Kalite Kurallarını ihlal ettiğiniz manasına gelir.

Mobil internet kullanıcılarının, PC kullanıcılarından en büyük farkı daha kısa aramalar yapmalarıdır. Long Tail Keywords adlı makalemizde PC kullanıcıları için uzun kuyruk anahtar kelime aramalarının ne denli olduğundan bahsetmiştik fakat mobil sürümde aynı durum söz konusu değil. Mobil kullanıcılar için uzun aramalar yapmak resmen işkencedir bu nedenle bu konuda düzenlemeler yapmak faydalı olacaktır.

Özellikle mobil kullanıcılar için mobil bölümlerinizi daha hızlı tutmanızda fayda var, bu nedenle websitenizin mobil bölümünü gereksiz her grafikten arındırmak hızlı erişim açısından faydalı olacaktır.

Öte yandan yapılan araştırmalar mobil internet kullanıcılarının, PC kullanıcılarına göre daha fazla paylaşımcı olduklarını göstermektedir. Mobil kullanıcılar için de içeriğinizi, ürününüzü paylaşmaya yönelik atılımlar yapmak faydalı olacaktır.

 

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir