İçeriklerinizden Çıkan Linklerin Sayfalarınız Üzerindeki Etkisi

Söz konusu SEO olduğunda tüm linkler önemli olsa da, bazı linklerin “biraz daha” önemli olduğu aşikâr. Eğer özgün içeriğin önemini anlayacak kadar akıllıysanız, sayfalarınızdaki içeriklere serpiştirdiğiniz linklerin de şovun yıldızı olduğunu uzun zaman önce fark etmişsiniz demektir. Nasıl kullandığınıza bağlı olarak içerinizdeki linklerin, arama motorundaki rekabeti yüksek kelimelerde web sitenizin sıralamasını yukarı taşıyabilirsiniz. Tabi, gerçekçi beklentilerle uçuk hayalleri birbirine karıştırmamak suretiyle…

Sayfalarınızın Değerini Belirlemede İçeriğin Etkisi

Web sitenizin tamamını link inşasının bir parçası olarak son derece efektif şekilde kullanma imkânına sahipsiniz ancak özgün içeriğinizin gücüne güç katan linkler biraz daha fazla dikkati ve özeni hak ediyor. Sitenin her yerinden adeta fışkıran linklere nazaran özgün ve okuyucuya “bir şey” verme gayesinde olan bir içerikte yerini almış linkler Google gözünde bir ağırlığa sahip. Sürekli internet kullanıcılarının alışkanlıklarını gözetleyen, notlar alan ve dersine de her zaman iyi çalışan Google örümcekleri şayet sayfalarınızdaki içerik üzerinden ilgili linkin işaret ettiği siteye trafik akışı olduğunu fark ederse linkin işaret ettiği web sitesiyle birlikte sizin sayfanıza da hakkı verir. Web sitenizde yoğun trafiğe ev sahipliği yapan tek sayfa olmasındansa içeriğin kalitesiyle Google gözünde değeri yüksek çok sayıda sayfanızın olması şüphesiz çıkan linklerle birlikte sitenizin güvenilirliğini de arttıracaktır.

Ziyaretçi Gözünden İçerikteki Linkleriniz

Sayfanızdaki içeriğin neresine, her ne şekilde yerleştirirseniz yerleştirin sayfanızdaki linkler Google’ın gözünden kaçmayabilir. Peki, ya sayfa ziyaretçileriniz? Küçük fontla, okuyucunun seçmesini imkânsız kılacak şekilde, sayfanın “bir yerine” yerleştirilen ve erişimi sağlaması mümkün olmayan linkler sayfa ziyaretçileriniz için ne kadar önemsizse Google için de aynı derecede önemsizdir. Yapmak için yapmak yerine, sayfanıza link yerleştirirken öncelikle bu linkin okuyucu tarafından fark edilmesini ve sonrasında tıklanarak istenen trafik yönlendirmesini yapmaya yardımcı olmasını düşünmelisiniz. Aksi takdirde link yerleştirmek sizin için zaman kaybından başka bir şey olmayacak ve sayfanıza da herhangi bir pozitif değer katmayacaktır. Sayfaya yerleştireceğiniz birden fazla link, görsel veya anahtar kelime üzerinden aynı sayfayı işaret ediyorsa Google yine bu linklerin tamamını görecek ancak değerli olarak metinden çıkan linki kabul edecektir.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir