Google’ın SEO Tavsiyelerini Ne Kadar Umursamalısınız?

Google bünyesinde aktif görev alan ve pek çoğu sosyal medyada binlerce kullanıcı tarafından takip edilen SEO gurularının yaptığı açıklamalar her zaman için SEO uzmanları ve web sitesi sahiplerinin çalışmalarına yön vermiştir. Bu kişilerin SEO çalışmalarına dair yorumları doğrudan Google tarafından yapılmış açıklamalar olduğu için fazla sorgulanmadan, doğrudan katı SEO kuralları olarak algılanmasına rağmen aslında iş uygulamaya geldiğinde bazı çelişkiler yaşanabiliyor. Dolayısıyla akla gelen ilk soru; “Google’dan gelen SEO tavsiyelerinin ne kadarını umursamalı ve bu tavsiyelerin ne kadarına uymalıyım?” oluyor…

Google’ın SEO Guruları

Yazıya, Google bünyesinde çalıştığı için bir SEO gurusu olarak adlandırılan ve arama motoru optimizasyonu konusunda yaptığı açıklamalar pek çok web sitesinde yayımlanan kişilerden birinin açıklaması ve bu açıklamanın gerçek zamanlı uygulamasındaki tezatlığına dair bir örnek vererek başlayayım. Genellikle alıntı yaparken “Google’dan birisinin/birilerinin dediğine göre” şeklinde ifadeler kullanmamıza karşın bu sefer açıklamanın kaynağı da verelim. Twitter hesabı 10 binin üzerinde kişi tarafından takip edilen Gary Illyes isimli bir Google çalışanı 301 yönlendirme sayfalarına dair yaptığı açıklama ilk örneğimiz olsun. Bu kişinin yaptığı açıklama, SEO uzmanları ve bu işle yakından ilgili olan web masterların “Google’dan birisinin dediğine göre” ifadesi kullanılarak alıntılanan ve çoğunlukla da sorgulanmadan kabul edilen SEO gerçeklerine dönüşebiliyor. Yapılan açıklamada; “301, 302, 307 fark etmeden hangisi size daha mantıklı geliyorsa o hata kodlu yönlendirme sayfasını kullanın. Google için hepsi bir” şeklinde bir tavsiyede bulunuluyor. Peki, gerçekten öyle mi?

Bu açıklamadan hemen sonra pek çok yapancı SEO forumu ve web sitesinde artık 30x yönlendirme sayfaları hakkında endişelenmemiz, hangisi istersek onu kullanabileceğimizle ilgili onlarca yazıya rastladık. Bu tavsiyelerde tüm web masterlara dilediği yönlendirme sayfasını kullanabileceği, bunların Google gözünde herhangi bir fark yaratmayacağı söyleniyordu. Ancak uygulamada 307,302 gibi farklı sayfaların tamamının 301 yönlendirmeye çevrilmesi durumunda, bu sayfaların Google üzerinden daha fazla ziyaretçi aldığı yani algoritmanın bu 301 yeniden yönlendirme sayfalarına daha fazla trafik sağladığı görüldü. Bunun sebebiyle alakalı SEO forumlarında hala pek çok tartışma başlığı mevcut. Görünüşe göre 301 yeniden yönlendirme sayfaları Google’ın 1997’den bu yana kullandığı PageRank sistemi tarafından daha güvenilir bağlantılar olarak algılanıyor ve spam ihtimali düştüğünden, arama motoru bu sayfalara daha fazla trafik akışı sağlayabiliyor. Tabi burada uygulamanın nasıl yapıldığı da önemli…

External Linklerin Durumu

Google’dan birilerinin açıklaması; “diğer siteleri işaret eden external linkler, PageRank açısından spesifik bir işlevi yok. Ancak bu linkler içerik değerini arttırabilir” şeklinde olsa da aslında bu açıklama kendi içinde iki tezat barındırıyor. John Mueller’dan gelme ihtimali oldukça kuvvetli olan bu açıklamaya bakarak veya bu açıklamayla size tavsiyeler veren web sitelerine güvenerek, sayfadaki linklerin nereyi işaret ettiğiyle ilgilenmeyebilirsiniz. Oysa external linkler PageRank açısından işlevsiz olurken aynı zamanda içeriğin kalitesini arttıramaz çünkü bu iki kavram birbiriyle tezattır. Zira yayımladığınız içeriğin kalitesinin artması, arama motorunun daha değerli gördüğü sayfayı daha yukarı çıkartması ve otomatikman bu sayfanın daha fazla trafik alması anlamına gelir. “External linkler PageRank açısından önemli değil” ile “bu linkler içerik kalitesini etkiliyor” SEO açısından taban tabana zıt ifadeler olarak zaten birbirini yalanlıyor…

Bu linklerin PageRank açısından doğrusal bir faktör olmamasına karşın içeriğin kalitesini etkilediği, sayfadaki içeriğin kalitesinin artması sayfa değerini ve dolayısıyla sayfa değerindeki bu durumun web sitesinin değerini de arttığı bir gerçek. Bu açıklamada geçen “spesifik” ifadesinin nasıl yorumlandığı, external linklerin PageRank değeri açısından önemli olup olmadığını belirliyor. Yapılan açıklamayı nasıl yorumlayacağınız veya bu açıklamanın SEO uygulamalarında neyi değiştireceğiyle ilgili bilgilenmek adına takip ettiğiniz web sitelerinin ne anladığı çok ama çok önemli. Aynı durum Do-Follow ve No-Follow linkler için de pek çok kez söylenmişti ki, aslında bu tip öneriler hakkında nihai sonuca varmanın garantili yolu; test etmek.

Hangi Açıklamaya Güvenebilirim?

Google bünyesinde görev alan kişilerin arama motoru optimizasyonu konusunda yaptığı açıklamalarda her zaman açık pencereler olabileceğini unutmadan, aslında bu tip açıklamalarda en rasyonel tutum; denemeden veya güvendiğiniz kişiler tarafından test edilmesini beklemeden harekete geçmemek. Zaten bu sebeple hemen herkesin en çok sevdiği SEO gurusu Matt Cutts olmaya devam ediyor. Kendisine sorulan pek çok soruda doğrudan yanıt vermek ve “kesinlikle benim dediğim gibi” demek yerine çoğu zaman; “Bu sorduğunuzu ben de bilmiyorum, izin verin bunu ekibimle beraber test edelim ve elde ettiğimiz sonuçlara göre tekrar açıklama yapayım” diyor. Aksi halde bu kadar fazla insanın, SEO ile doğrudan veya dolaylı yoldan alakalı yüzlerce açıklamasının hangisine güvenileceği Arapsaçına dönen bir karmaşa haline gelirdi… Göründüğü kadar teknik anlamda yanlış ancak kulağa doğruymuş gibi gelen Google açıklamalarında, uygulanması halinde gözlenebilir fark yaratmayacak ancak mantık çerçevesinde değerlendirildiğinde siteye herhangi bir zarar da vermeyecek önerileri test etmek en mantıklısı.

Google’dan gelen açıklamaları yapan kişiler genellikle yüzlerce, belki binlerce kişinin oluşturduğu birkaç farklı ekibin başındaki, kafası bir hayli karışık ve yoğun kişiler olarak açıklamalarında genellikle karmaşık bir dil kullanıyor ve konular havada kalabiliyor. Nitekim yeniden yönlendirme sayfalarıyla ilgili bahsi geçen konuyla alakalı Gary birkaç hafta sonra tekrar açıklama yaparak, açıklamasında bahsetmeyi unuttuğu pek çok teknik detaya dair açıklamalarda bulundu. Eğer uzun zamandır uyguladığınız ve işe yaradığından emin olduğunuz SEO stratejinizi tamamen çökertecek bir Google açıklamasıyla karşılaşıyorsanız, bu açıklamalara temkinli yaklaşmanızda yarar var. Zira muhtemelen açıklamayı yapan kişi birkaç gün veya hafta sonra; “burada şunu, şunu ve şunları da söylemeyi unutmuşum” tarzında yeni bir açıklama yapacaktır. Dolayısıyla kendi bildiklerimizi ve uygulama konusundaki işlevselliğinden emin olduğumuz konularda yapılan açıklamalarda hemen gemileri yakmamak, konuya biraz sabırlı ve temkinli yaklaşmak en iyisi.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir