Skip to main content

Sepet

Arama Motoru Optimizasyonu

Google SEO

Yazar: 7 Ekim 2012Aralık 25th, 20192 Yorum

Google, SEO kavramının ortaya çıkmasını sağlayan arama motorlarının en önemlisi ve en popüler olanıdır. Web sitelerinin öncelikli hedefi Google’da iyi bir sıralama elde etmektir. Hoş, Google’ın kurallarına uyduğunuz taktirde zaten diğer arama motorlarında da genellikle sıralamanız üstlerde olur. Hele bazı arama motorları, mesela Bing gibi, direkt Google’dan içerik çektiğinden Google sıralamanız neyse böyle sözde arama motorlarında da sıralamanız o olur.

Google için SEO en kısa haliyle şudur:
Google der ki, tüm geliştirmelerinizi ve tüm güncellemelerinizi Google için yahut başka bir arama motoru için değil, öncelikle kullanıcılarınız, takipçileriniz yahut ziyaretçileriniz için yapın.

Bu konuda Google her zaman çok net olmuştur. Çünkü Google’ın başlıca amacı hep en kaliteli içerikleri ve web sitelerini üst sıralarda listelemektir. Haliyle bu durumda siz arama motorlarına özel içerikler ve düzenlemeler gerçekleştirirseniz ve arama motorları da bu düzenlemelere kanıp sizi üst sıralara taşırsa sonuç itibari ile o web sitesine tıklayan kullanıcı bu sonuçtan memnun kalmayacak bu durum da kullanılan arama motorunun kalitesini düşürecektir. Velhasıl siz arama motorları için çalışırken, arama motorları kullanıcılarınızın ve arama motorları kullanıcılarının canını sıktığınız için sizi cezalandıracaktır.

Velhasıl ilk kuralımız, SEO yaparken önce kullanıcılarınızı hesaba katmanız gerektiğidir.

Google’ın en sevmediği diğer bir konu ise, gizli içeriklerdir. Web sitenizde hiçbir durumda gizlenmiş linkler yahut içerikler bulundurmamalısınız. Nasıl diye soruyorsanız, çok basit ! Ziyaretçileriniz ne görüyorsa, Google’da sayfanıza girdiğinde aynı şeyleri görmelidir.

Renk kodları ile oynanıp görünmez hale getirilmiş linkler, display:none ile etiketlenip gizlenmiş linkler size hep zarar yazacaktır. Eğer hakkınız ile backlink kazanamıyorsanız, biraz daha sabırlı olup, çalışmalısınız.

En önemli konumuza dönelim, özgün içerik. Özgün içerik tüm arama motorları tarafından önemsenir. Çünkü özgün ve yeterli içerik kullanıcılar tarafından da beğenilir. Asla çalmayın ! Herhangi bir web sitesinden içerik çalarak, bir şey başarmanıza imkan yok. Sadece kötü bir kopyacı olacaksınızdır. Üstelik kimse tarafından sevilmeyeceğinizi de bilin.

On Page SEO konusuna muhakkak dikkat edin, böylece web sitenizin kodlamasındaki hatalardan ötürü seo puanı kaybetmemiş olursunuz.

Şu ana kadar anlattıklarım, herkesin bilmesi ve uyması gereken küçük ama önemli kurallar. Tabi pek umursanıyor mu ? pek değil.

Kelime bazlı seo yaparken genelde bu kuralların, etiklerin çoğuna dikkat edilmiyor. Çünkü bazı SEO’lar hala arama motorlarını kandırmayı başarıyor. Belki de bir çoğunuz hacklink denen dertten muzdaripsiniz. Belki sizin sitenizde var bu illegal linkler, belki de rakibiniz olan bir seo uzmanı kullanıp, size avantaj sağlıyor.

Bu gibi durumlar bana tek bir şeyi öğretti, doğru yoldan ilerlemek sonunda muhakkak kazandırıyor. Eğer kendinize SEO Uzmanı demeyi haketmek istiyorsanız, bilginizi arttırmanız şart ! Kolaycı olmaktan kaçının.

2013 Yılı ve Google SEO “15.04.2013”

2013 yılı ile birlikte Google, kesinlikle doğal olarak büyüyen, kaliteli içeriğe sahip, güncel web sitelerini ödüllendirmeye devam ediyor. Benim incelemelerime göre, Google nezdinde bir web sitesinin kaliteli olarak nitelendirilmesi için aşağıdaki şartları yerine getiriyor olması gerekli:

  • Özgün ve güncel ve kaliteli (yararlı) içerik
  • Tüm tarayıcı ve mobil aygıtlar ile uyumlu tasarım (Responsive Web Design)
  • Sosyal Medya üzerinde aktiflik (Google+, Facebook, Twitter, Pinterest, Blogger, Friendfeed…)
  • Doğal Backlinkler
  • Doğru, benzersiz meta açıklamalar ve başlıklar (ki Google tarafından yayımlanan Google SEO Kılavuzu içerisinde olması gereken standartları ile birlikte yer aldılar)

Yukarıdaki 5 basit şartı günümüzde pek az web sitesi yerine getirebiliyor. Yerine getirmeye çalışan bir çok web sitesi de saldırgan politikalar izleyen SEO Uzmanları yüzünden bulundukları iyi sıralamaları uzun süre koruyamıyor.

Gerçekten günümüzde dünyanın en popüler arama motoru olan Google üzerinde başarı sağlamak için emek harcamak şart. Backlink Paketleri gibi yöntemler ile sitenizi sahte şekilde refere ettirmeniz %99, Google’ın ilgili web sitesini cezalandırması ile son bulmakta.

2012 yılından itibaren, Google tarafından, Webmaster Tools aracılığı ile, webmasterlara gönderilen Doğal Olmayan Bağlantılar ve Site İçi Kalite Kuralı İhlalleri uyarıları Google’ın tamamen doğallıktan yana olduğunun kanıtı.

Tamseo’ya gelen maillerin, soruların hemen hemen %30’unu kalite kuralı ihlali yüzünden ani düşüşler yaşamış web siteleri oluşturmakta.
Türkiye’de genelde web siteleri için önlem almakta biraz geç kalıyoruz. Eğer web siteniz uzun yıllardır ayakta duran, sosyal medya’da aktif, binlerce kullanıcısı olan bir web sitesi ise, hiçbir şey için korkmanıza gerek yok. Sitenizi açık tutun yeterli. Fakat bir işletmeyseniz, bulunduğunuz yere geçmişte yaptırdığınız çalışmalar sayesinde geldiyseniz yaptırdığınız çalışmaları, web sitenizin durumunu incelemenizde fayda görüyorum. Şu yüzden;

2012’nin sonlarına doğru Google, Disavow Links aparatını duyurdu, bu aparat sayesinde sitenize gelen zararlı olabilecek bağlantıları Google’a bildirebileceğinizi, Google’ın da bu bağlantıları sizin web siteniz için yok sayabileceğini anlattı. Tabi bu aparatı kullanmaya çalıştığımızda şöyle bir uyarı da verdi, eğer siteniz kaliteli ya da normal bir web sitesi ise kullanmanızı önermeyiz. 

Bu aslında doğal şekilde backlink almayan web siteleri için de bir çıkış yolu, bir fırsat idi. (Elbette, yapılan anti seo saldırıları için hala kullanılabilecek bir sistem.) Fakat hiç dokunmayalım, bozarız mantığı ile beklendiğinden bu fırsat çoğu web sitesi için kaçtı ve sonucu da Google tarafından cezalandırılmak oldu.

Google ve SEO Nereye Gidiyor ?

Google Sıralama FaktörleriGoogle ve SEO git gide sosyal medya ile iç içe girmekte. Ben günümüzde SEO’yu sosyal medyadan ayrı düşünemiyorum. Google’da zaten bir web sitesinin sosyal medya aktivitesini dikkate alıyor. Basit bir kural, Sosyal Medya üzerinde güçlüyseniz, Google üzerinde de güçlüsünüz.
Elbette sosyal medya dediğimizde aklınıza sadece Facebook, Twitter ya da Google+ gelmemeli. Evet, elbette bu üçlü en önemlileri fakat günümüzde otorite olmuş, onlarca sosyal medya sitesi var ve bu platformlardan var olmak, SEO açısından altın değerinde.

Ayrıca içeriğin önemi de kesinlikle artıyor, Google bizzat yayımladığı bildirilerde, güncel içerik üstündeki vurguyu eksik etmiyor. Bunun sebebi de bir nevi sosyal medya, sosyal medya anlık olarak yeni bilgi akışı sağladığından, bizim eski sayfalarımız da haliyle üst sıralarda olmayı pek hak etmiyor.

Görselde de gördüğünüz üzere Google Sıralama Faktörleri, bundan 1 yıl öncesinde bildiğimiz gibi değil. Açık ara görülüyor ki sosyal medya, arama sonuçlarına doğrudan etki eden en büyük faktör. Hala backlinklerin etkisi büyük ve her zaman da etkisi büyük olacak fakat tek farkla, aldığınız backlinklerin de son derece kaliteli olması gerekiyor. Özetle, kaliteli işler yapıp, kaliteli web sitelerinde refere edilmelisiniz.

2 Yorum

  • Ali Öztürk dedi ki:

    Hem Google hem de diğer arama motorlarının işleyiş mantığını ortaya iyi koyan bir yazı olmuş ayrıca SEO’nun aslında ne için yapılması gerektiğini de iyi anlatmışsınız. Teşekkürler.

  • 2013 yılı ile birlikte Google’da neler değiştiğini de aynı makale içerisinde özetlemeye çalıştım, aynı zamanda bizi neler beklediğine de değindim.
    Belirttiğim gibi bence 2013 yılı ve sonrası SEO daha çok Sosyal Medya ağırlıklı olacak.

Yorum Yapın