rich snippets

Google Rich Snippets

Google Rich Snippets, web sitenizin ve içeriklerinizin micro data etiketleri ile işaretlenip, arama sorgularında farklı gösterimlere sahip olmalarını sağlayan bir etiketleme teknolojisidir.

Bu teknolojinin çıkış amacı, sorguların altında içerik ile alakalı olarak tek satırlık bir bilgi verip, ziyaretçinin sayfanın ne ile alakalı olduğunu daha rahat anlayabilmesi için doğmuştur.

google yazar fotoğrafı gösterimi

Geçtiğimiz yıldan beri kullanımı gittikçe artan bu etiketleme türü, Google’ın bu etiketlere özel arama türleri eklemesi ile daha da yaygınlaşmakta ve artık gereklilik arz etmektedir.

Farklı konudaki web sitelerine göre, farklı türde etiketleme biçimleri vardır, her web sitesinin kendi konusuna özel Zengin Snippet’ları kullanması gerekmektedir. Aksi durumda Google kalite kurallarına karşı gelinmiş olacağından, fayda sağlanması beklenirken, büyük zararlara yol açabilir.

Rich Snippets Türleri

Rich Snippet’lar farklı türlerdeki içeriklere ve web sitelerine özel olarak türetilmiştir. Aşağıda Rich Snippet türlerinin bir listesi bulunmaktadır.

  • Kişiler
  • Müzik
  • Ürünler
  • Yazılım Uygulamaları
  • Videolar
  • Yemek Tarifleri
  • Yorum Değerlendirmeleri
  • Yorumlar
  • Sayfa işaretleri
  • Kuruluşlar
  • Etkinlikler

Yukarıdaki türleri biraz açarsak eğer;

Kişiler: Arama sonuçlarında yer alan yazar bilgilerini kapsar, bu kategorideki etiketlemeyi kullanarak arama sonuçlarında, aynen Tamseo.com.tr’nin Google sorgularında benim fotoğrafım ve isminin çıktığı gibi bir gösterim sağlayabilirsiniz. (Yukarıdaki görselde örnek sonuç bulunmaktadır.)
Google sonuçlarında yazar bilgileri göstermek için öncelikle bir Google Profili oluşturmanız gerekiyor. Google profilini özenle doldurmalı ve düzgün, sizi tam olarak tanımlayan bir profil fotoğrafı koymalısınız. Sonrasında profilinizi, web siteniz ile ilişkilendirmelisiniz.
Web siteniz ile profilinizi bağlamak için; Google Plus profilinizde, katkıda bulunduğunuz siteyi belirtmeli, bu sitenin uzantısına sahip bir mail adresini belirtmeli ve doğrulamalısınız. Örneğin; chicqo@tamseo.com.tr
Aynı zamanda web sitenizin sayfalarında, Google Plus’ta yer alan adınızın aynısı yazar bilgisi bölümünde geçmeli, o sayfanın yazarı olduğunuzun belirtilmesi şart.
Tüm düzenlemeleri gerçekleştirdikten sonra, Yapısal Veri Test Aracı (Google Rich Snippets Testing Tool) ile arama sorgularında sayfanızın nasıl görüneceğinin testini yapabilirsiniz.

Örneğin aşağıdaki Yapısal veri test aracı ile kontrol edilmiş bir makale bulunmakta. Gördüğünüz üzere hem yıldızlı sonuçlar hem de yazar bilgileri birlikte gösterilmekte. Yıldızlı sonuçlar nereden geliyor diyorsanız eğer, bu yıldızların gözükmesi de Schema.org’un Reviews bölümünde yer alan etiketlerin kullanılmasından gelmekte. (GD Star Rating)

yapısal veri test aracı

Bu araç yardımı ile HTML kod denemeleri de gerçekleştirebiliyorsunuz, gerekli uyarıları da size bildirdiğinden pek hata yapma ihtimaliniz yok.

Ancak özellikle Türkiye’de, web işleri ile uğraşan çoğu kişi, bu zengin etiketlerin sorgulardaki dikkat çekiciliğine kapılıp, yeterli araştırma yapmadan, yıldızlı, görselli sonuçlar göstermek için illegal yöntemler kullanıyor. Oylama butonlarını ya da etiketleri doğru yerleştirme zahmetine girmeyip, gizleme yöntemleri ile sayfanın görünmeyen yerlerine yerleştirip, Google’da avantajlı gösterimler sağlama yolunu seçiyorlar.
Bilmelisiniz ki, Rich Snippet’ların manipüle edilmesi, ciddi bir kalite kuralı ihlali oluşturuyor. Arama sonuçlarında fark yaratacağım derken, sitenizi dibe vurdurmanıza sebebiyet verebiliyor.

Rich Snippet’ları Kalite Kurallarına Zarar Vermeden Kullanmak için;

  • Sitenizin yapısına ve kategorisine uygun işaretleme etiketlerini seçin,
  • Etiketleri gizleme yöntemleri ile saklamayın, Google’ın gördüğünü kullanıcı da görsün,
  • Örneğin yıldızlı sonuçlar gösterecekseniz, sitenizde gerçekten de içerikler oylanabilmeli, otomatik olarak arttırma yoluna gitmeyin, doğal olun.
  • Etiketleri kullanırken eksiksiz uygulayın ve Yapısal Veri Test Aracı ile yayına almadan önce test edin.

Rich Snippet’ların SEO açısından faydası da şudur: Google ve Diğer arama motorları bu zengin etiketleme biçimini desteklemekte ve etiket kategorilerine göre kolay arama butonları koymaktadır. Şu an pek gözümüzün önünde olmamasının sebebi, hala tam olarak istenilen seviyede yaygınlaşmamış olmasıdır.
Öte yandan bu işaretlerin kullanıldığı web siteleri, arama motorları aracılığı ile arama yapan kullanıcılara sitenin veya sayfanın tam olarak ne ile alakalı olduğunu gerek görsel, gerek de anlamsal olarak çok iyi bir biçimde ifade ettiğinden, sitenize tıklayan insanlar gerçekten ilgili oldukları, o sayfadaki bilginin tam olarak aradıkları bilgiyi içerdikleri için tıklamaktadırlar. Ayrıca bu yeni teknolojiyi doğru şekilde kullanabilen web sitelerine duyulan güven de fazla olmaktadır.

Kullanıcıyı mutlu edebilmek, SEO’nun en önemli temelidir. Bu etiketler yardımı ile ziyaretçilerinizi daha da memnun edeceğinize emin olabilirsiniz.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir