Dünyanın en büyük sosyal ağı Facebook ile alakalı haberler, güncellemeler ve Facebook ile ilgili yeniliklerin tümü burada.

Facebook Sayfanız Ne İşe Yarıyor ?

Ticari işletmenizin sosyal medyadaki yüzü olan Facebook sayfanızı daha kârlı bir mecraya dönüştürmek sadece satışlarınızı arttırmanızı yaramayacak, aynı zamanda müşterilerinizin geribildirimlerini referans alarak yeni projeler geliştirirken nelere dikkat etmeniz gerektiğine dair size parayla satın alamayacağınız bilgiye sahip olma imkânı sunacaktır. Facebook sayfanızı yalnızca kullanıcıların web sitenize tıklayarak trafik sağlamasına yardımcı olan bir mecra olarak görmemeli, site üzerinden satışa sunduğunuz ürünleri tek tıkla satın almayı sağlayan ve müşterilerin markanız, ürünleriniz hakkında ne düşündüğünü öğrenmenizi sağlayan bir araç olduğunu unutmamalısınız. Facebook sayfanızdaki takipçi sayısını SEO açısından bir artı olarak görmek yerine bu avantajı ürün satmak için de kullanmaya odaklanmaksa müşteri bulmak için arama motoruna bağımlı kalmamanızı sağlayacaktır. Web sitenizde duyurusunu yaptığınız kampanyaların yanı sıra Facebook kullanıcılarına indirime giren veya stoka yeni giren ürünlere tek tıkla sahip olma fırsatı sunmak da bir hayli önemli.

Takipçi Kitlenizi Daha Yakından Tanıyın

Şu bir gerçek ki, çoğu firma sahibi Facebook sayfasını takip eden herkesi ürün sattığı veya ürünlerini satın almak isteyen potansiyel müşteriler olarak görme yanlışına düşüyor. Aynı mantığın, dolaylı olsa dahi SEO için de söz konusu olduğu söylenebilir. Arama motoruna “kol saati” yazan herkes, hemen bir kol saati satın almayı düşünmüyor olabilir. Ancak bu aramayı yapan herkesi muhakkak satın alma gayesiyle hareket eden, potansiyel bir müşteri olarak görürseniz durum bir hayli karışacaktır. Buradan Facebook’a geri dönecek olursak, sayfanızın tüm takipçileri sizden ürün satın almış veya yana yakıla markanızın ürünlerini satın almaktan başka bir şey düşünmeyen insanlar olmak zorunda değil. İlgi alanları doğrultusunda yeni trendleri takip etmek, sezon indirimlerinden haberdar olmak veya sadece hobi olarak satışa sunduğunuz ürünleri incelemekten keyif alan yüzlerce, belki binlerce takipçiniz olabilir. Bu kişilere sürekli birkaç ürünü satmaya çalışarak, her gün benzer şekilde doğrudan fiyat ve ürün görselinin yer aldığı paylaşımlarda bulunmanız hiçbir işe yaramayacaktır. Hatta muhtemelen sıkılan insanlar bir zaman sonra sayfanızı takip etmekten vazgeçecek yani takipçi sayınız azalacaktır.

Söz konusu Facebook olduğunda arama motoru kullanıcılarının davranışlarından tamamen farklı bir mantığın söz konusu olduğunu unutmayın. Ülkemizde her gün sosyal medya üzerinden milyonlarca arama yapılmasına rağmen bu insanların pek çoğu herhangi bir ürün satın alma gayesiyle hareket etmiyor. Ancak kilit nokta, bu kişiler “sadece” ürün satın alma gayesiyle sosyal medyada olmamasına karşın ilgi alanları ile satışa sunduğunuz ürünler arasında bir bağlantı olması. Bu bağlantıyı kullanarak, farkındalık yaratmak ve markanızın daha geniş bir kitle tarafından tanınmasını sağlamaksa Facebook sayfanızın asıl kullanım amacı olmalı. Facebook sayfa takipçileriniz arasında web sitenizi hiç ziyaret etmemiş kişiler olabileceği gibi, daha önce web sitenizde gezinmiş ve sizin her gün paylaşım yaptığınız ürünleri zaten görmüş olan insanlar da olabilir. Daha önce aynı ürünü defalarca görmüş birisinin, bu kadar zaman herhangi bir ürün satın almamasına karşın durduk yere birden bire aynı ürünle alakalı paylaşımı gördüğünde hemen bir şeyler satın alacağını beklemek ne kadar rasyonel?

İlgi Alanlarını Farkındalığa Dönüştürmek

Facebook sayfanızı takip edenleri, faaliyette bulunduğunuz sektörde satışa sunulan ürünlerle “ilgilenen” yani ortak ilgi alanına sahip bir kitle olarak görmelisiniz. Bu kitlenin ortak ilgi alanı satışa sunduğunuz ürünlerse bu ürünlerle ilgili daha geniş içerikli yani daha detaylı bilgi veren ve işin biraz da mutfağına yönelik paylaşımlar yapmanız takipçilerinizin ilgisini yoğunlaştıracaktır. Satışa sunduğunuz deri bir ayakkabının e-ticaret sitesindeki satış sayfasını kimse kendi duvarında paylaşmak istemeyebilir ancak bu ayakkabının nasıl imal edildiğini gösteren bir video, “bu konuyla ilgili” kişiler tarafından pekâlâ paylaşıma değer bir içerik olarak görülebilir. Bu paylaşımlar esnasında markanızın daha geniş bir kitleye ulaşmasını, ürünleriniz hakkında farkındalık oluşmasını ve markanızın daha fazla insan tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz.

Arama motorları üzerinden trafik arttırmaya, marka ve ürün tanıtımı yapmaya, ürün satışlarını arttırmaya yönelik SEO çalışmaları ile Facebook gibi bambaşka bir diyar olan sosyal medya mecralarının yönetiminin birbirinden çok ama çok farklı konular olduğunu unutmayın. Facebook kullanıcılarının orada neden bulunduğunu, sayfanızı niçin takip ettiğini ve nelerden hoşlandığını, neleri merak ettiğini bilirseniz paylaşımlarınızı da bu kitlenin beğenisini kazanacak şekilde yönetebilirsiniz.

android ile facebook

Facebook Eziyeti Bitiyor

Mark Zuckerberg yakında çıkacak olan bir İOS ile daha önceden bildirdiği html5 ile yazılmış mobil uygulamalarda oluşan hataların biteceğini söyledi. Engadget firması bildiğiniz gibi bir teknoloji üretim şirketi. Yazılım aşamasında oldukça profesyonel işler çıkarıyorlar. Facebook‘ta duyumlara göre onlarla çalışıyor ve testleri son aşamaya gelen yeni uygulamanın bitmesini bekliyorlar.

Muhtemelen bu ayın sonlarına doğru Android uygulamasının bitimini öngören Facebook sahibi, ekibine bu konuda motivasyon sağlamak için her girişimi kabul ediyor.İOS uygulamadan aldıkları bşarılı tepkilerin ardından android yapılan bu çalışma telefon kullanıcılarını oldukça memnun edeceğe benziyor.

Hep beraber bekleyip göreceğiz.

Sosyal Medya ve SEO

Sosyal Medyanın Seoya Etkisi

Seo uzmanları önceden sosyal medyanın etkili bir seo tekniği olduğunu kabul etmez yada çok az etkisi olduğunu düşünürdü. Ancak bunun artık böyle olmadığını hemen herkes biliyor. Google bile plus faktörünü devreye alıyorsa demek ki işler değişim göstermeye çoktan başlamıştır. Peki arama motorunda sıralamaya etkisi ne derecede. Emin olun ciddi bir etkisi var.

Biraz örneklendirelim ve konunun önemini sizlere daha iyi anlatabilelim istedim. Örneğin Twitter, facebooktan sonra yayına giren girdiği andan sonra kaliteli elitlerin tercihen yanaştıkları en büyüklerden birisi. Özellikle atılan twitlerin (tweet kelimesinden daha çok seviyorum) içinde linklerinizin bulunması ve oradan gelecek hitlerin değeri emin olun kıymetlidir. Verdiğiniz linkin tabiki de yönlenen başlıkla alakalı şeylerden bahsetmesi gerekiyor. Tutupta maç muhabbeti yaptığınız bir tweetin içine avize taşlarının yapılışını anlatan sitenin linki elbet verilmez. Kaliteden ödün vermemek lazım. Hele ki buradan edindiğiniz takipçileriniz hizmet verilen İnternet sayfası içeriğine uygun ise tadından yenmez derim. Bu nitelikli takipçilerin atacağı retweetler çok etkin olacaktır kuşkunuz olmasın.

Yani bir avize imalatı yapan firmanın attığı tweete başka bir avize imalatçısı kişinin attığı tartışma retweetinin kaliteli bir platforma dönüşmesi, çok ciddi bir “seoda elite imaj çalışması” anlamına gelir. Bir tweet ne kadar fazla retweet alırsa otorite o denli yüksek olacaktır.

Facebook içinde aynı şeyleri söyleyebilirim. Günlük 1 milyara varan kullanıcı sayısı ile sosyal paylaşım alanının lideri olan facebooktan paylaştığınız bağlantılara yapılacak yorum sayısı önemli bir seo puanı demektir. Ancak yüksek miktarda beğeni alan bağlantınız düşük mesaja tabi ise ortada bir hata var diyebilirim. İnsanlar bağlantınızı, sayfanızı beğendiklerinde ve bir şeyler yazıp çizdiklerinde onlara karşılık vermelisiniz ki etkili kontak her zaman sizi statü olarak yükseltsin. Sayfanızdaki ne kadar çok paylaşım ve yazışma o kadar hit + saygınlık getirir.

Bir diğer platform olan Youtube. Yıllar önce hizmet verdiğim bir firmada viseo lakabı almıştım. Anahtar kelimelerle ve başlıklarla konuya uygun video yaparak Dailymotion ve Youtube gibi sitelerde paylaşarak hatırı sayılır ziyaretçi aldığım için firmadaki arkadaşlarım bu ismi bana takmışlardı. Video seo yapan ilk kişi bendim o firmada. Emin olun birçok özgün içerikten daha etkili olmuştu o dönemlerde. Son algoritmalar da eskisi kadar etkisi anlık olarak görülmese de web sayfasını çok iyi desteklediğini hizmet verdiğim müşterilerimden hala görebiliyorum. Unutmadan videolar ne kadar beğeni toplarsa o kadar etkilidir.

 

 

facebook reklam filmi

Facebook’un İlk Reklam Filmi

Facebook markasını tanıtmak için bir reklam kampanyası başlattığını duyurdu. Özel olarak Brezilya, Fransa, Almanya, Hindistan, Endonezya, İtalya, Japonya, Meksika, Filipinler, Rusya, Birleşik Krallık ve ABD’yi hedef alan ‘The Things That Connect Us’ isimli kampanya on iki farklı dilde hazırlandı.

Sosyal ağ tarafından hazırlanan basın bülteninde “kim olduğumuzu ve neden varolduğumuzu anlatmak istiyoruz” ibaresini kullandı. Wieden and Kennedy Ajansı’nın hazırladığı kampanyanın ana teması ‘sandalye’. Zuckerberg sosyal ağın resmi blog postunda kampanya hakkında fikirlerini paylaştı.

Bizi insan yapan iletişime geçmek. İletişim bizleri bir araya getiriyor, hayatlarımızı anlam kazandırıyor. Facebook insanları birbirine bağlamak için ortaya çıkan ilk şey değil, köklü bir geleneğe dayanıyor ve biz bugün bu geleneği, insanların yaptığı ve bizleri bir araya getiren gündelik şeyleri şereflendiriyoruz. Sandalyeler, kapı zilleri, uçaklar, köprüler, oyunlar ve şimdi Facebook da bu geleneğin bir parçası. Umarım bu videodan en az bizim kadar zevk alırsınız. Bir milyar insanı birleştirmemize yardım ettiğiniz için teşekkürler.

1 milyar kullanıcı gibi önemli bir mihenk taşıyla aynı tarihe denk gelen reklam kampanyası, gösterileceği ülkeler de göz önünde bulundurulduğunda Facebook’un kayda değer ölçüde yaygın olduğu pazarlarda marka varlığını pekiştirme çabası olarak yorumlanabilir. Facebook için bir ilk olan reklam kampanyası, muhtemelen teknolojiyi nispeten daha az takip eden coğrafyalarda, potansiyel büyüyen pazarlarda daha fazla doygunluğuna ulaşma çabası olarak gözüküyor. Sosyal ağda yayınlanacak kampanya ilk başta yalnızca var olan kullanıcılara odaklanıyor yani etkileşime hız vermeye ve sitede dolanmak yerine markaya daha bağlı kullanıcılar yaratmaya çalışıyor.

Amacı ve hedef kitlesi ne olursa olsun bir ilk olmasıyla önem kazanan kampanya filmi oldukça iyi çekilmiş, kurgulanmış. Reklam filmini aşağıdan izleyebilirsiniz:

facebook

Facebook 1 Milyar Kullanıcıya Ulaştı

Halka arz sonrası suskun tavrını bozarak kamuoyu önüne sıklıkla çıkmaya başlayan Mark Zuckerberg, Today Show adlı programda bugün Facebook için “tarihi dönüm noktası” olarak adlandırılabilecek önemli bir bilgiyi paylaşacağının sinyallerini vermişti.

Tarihi dönüm noktasından kast edilenin Facebook’un borsa performansı olmayacağı tahmin edilirken, Mark Zuckerberg Facebook’tan yayınladığı duyuruyla şirketin 1 milyar aktif kullanıcıya ulaştığını açıkladı. Kısa açıklama metninde Facebook’un eriştiği aktif kullanıcı sayısının yanı sıra, kendisi ve ekibi adına teşekkür eden Zuckerberg, 1 milyar kullanıcıya ulaşmalarını bugüne kadarki yaşamının en gurur verici olayı olarak niteledi.

Facebook İstatistikleriKullanıcı sayısıyla ilgili son güncel açıklama şirketin halka arz sonrası yayınladığı çeyrek raporuyla birlikte sunulmuştu. Bu nedenle şirketlerin üçüncü çeyrek raporlarını yayınlamasına kısa bir süre kala, Zuckerberg’in Facebook’un 1 milyar kullanıcıya sahip olduğunu açıklaması doğal. Diğer yandan bilindiği gibi Facebook kayıtlı üye kullanıcısı yerine aylık aktif kullanıcı sayısını açıklamayı daha uygun görüyor. Bu nedenle kayıtlı kullanıcı sayısı bakımından Facebook 1 milyar üyeye çoktan eriştiğini söyleyebiliriz.

Ayrıca Facebook’a giriş yapan ve aktif olarak kullanan 1 milyar kullanıcının %60’ı siteye mobil yolla giriş yapmakta olduğu da belirtildi. Bu durum da mobil bölümlerin web siteleri için ne kadar önemli olduğunun bir kanıtı.

iCrossing şirketinin geçen yıl yaptığı tahmine göre Facebook 1 milyar aktif kullanıcıya yaz aylarında erişti. 2004 yılından bu yana hızlı bir gelişim gösteren Facebook, bu konuda rakiplerine ciddi bir fark atmış durumda. En yakın rakibi Twitter’ı (550 milyon) bu konuda ikiye katlayan Facebook, Youtube (490) ve Google+ (400 milyon) gibi diğer takipçilerinin ise bir hayli önünde.