Skip to main content

Sepet

Arama Motoru Optimizasyonu

Facebook Sayfanız Ne İşe Yarıyor ?

Yazar: 11 Aralık 2016Aralık 25th, 2019Yorum Yapılmamış

Ticari işletmenizin sosyal medyadaki yüzü olan Facebook sayfanızı daha kârlı bir mecraya dönüştürmek sadece satışlarınızı arttırmanızı yaramayacak, aynı zamanda müşterilerinizin geribildirimlerini referans alarak yeni projeler geliştirirken nelere dikkat etmeniz gerektiğine dair size parayla satın alamayacağınız bilgiye sahip olma imkânı sunacaktır. Facebook sayfanızı yalnızca kullanıcıların web sitenize tıklayarak trafik sağlamasına yardımcı olan bir mecra olarak görmemeli, site üzerinden satışa sunduğunuz ürünleri tek tıkla satın almayı sağlayan ve müşterilerin markanız, ürünleriniz hakkında ne düşündüğünü öğrenmenizi sağlayan bir araç olduğunu unutmamalısınız. Facebook sayfanızdaki takipçi sayısını SEO açısından bir artı olarak görmek yerine bu avantajı ürün satmak için de kullanmaya odaklanmaksa müşteri bulmak için arama motoruna bağımlı kalmamanızı sağlayacaktır. Web sitenizde duyurusunu yaptığınız kampanyaların yanı sıra Facebook kullanıcılarına indirime giren veya stoka yeni giren ürünlere tek tıkla sahip olma fırsatı sunmak da bir hayli önemli.

Takipçi Kitlenizi Daha Yakından Tanıyın

Şu bir gerçek ki

, çoğu firma sahibi Facebook sayfasını takip eden herkesi ürün sattığı veya ürünlerini satın almak isteyen potansiyel müşteriler olarak görme yanlışına düşüyor. Aynı mantığın, dolaylı olsa dahi SEO için de söz konusu olduğu söylenebilir. Arama motoruna “kol saati” yazan herkes, hemen bir kol saati satın almayı düşünmüyor olabilir. Ancak bu aramayı yapan herkesi muhakkak satın alma gayesiyle hareket eden, potansiyel bir müşteri olarak görürseniz durum bir hayli karışacaktır. Buradan Facebook’a geri dönecek olursak, sayfanızın tüm takipçileri sizden ürün satın almış veya yana yakıla markanızın ürünlerini satın almaktan başka bir şey düşünmeyen insanlar olmak zorunda değil. İlgi alanları doğrultusunda yeni trendleri takip etmek, sezon indirimlerinden haberdar olmak veya sadece hobi olarak satışa sunduğunuz ürünleri incelemekten keyif alan yüzlerce, belki binlerce takipçiniz olabilir. Bu kişilere sürekli birkaç ürünü satmaya çalışarak, her gün benzer şekilde doğrudan fiyat ve ürün görselinin yer aldığı paylaşımlarda bulunmanız hiçbir işe yaramayacaktır. Hatta muhtemelen sıkılan insanlar bir zaman sonra sayfanızı takip etmekten vazgeçecek yani takipçi sayınız azalacaktır.

Söz konusu Facebook olduğunda arama motoru kullanıcılarının davranışlarından tamamen farklı bir mantığın söz konusu olduğunu unutmayın. Ülkemizde her gün sosyal medya üzerinden milyonlarca arama yapılmasına rağmen bu insanların pek çoğu herhangi bir ürün satın alma gayesiyle hareket etmiyor. Ancak kilit nokta, bu kişiler “sadece” ürün satın alma gayesiyle sosyal medyada olmamasına karşın ilgi alanları ile satışa sunduğunuz ürünler arasında bir bağlantı olması. Bu bağlantıyı kullanarak, farkındalık yaratmak ve markanızın daha geniş bir kitle tarafından tanınmasını sağlamaksa Facebook sayfanızın asıl kullanım amacı olmalı. Facebook sayfa takipçileriniz arasında web sitenizi hiç ziyaret etmemiş kişiler olabileceği gibi, daha önce web sitenizde gezinmiş ve sizin her gün paylaşım yaptığınız ürünleri zaten görmüş olan insanlar da olabilir. Daha önce aynı ürünü defalarca görmüş birisinin, bu kadar zaman herhangi bir ürün satın almamasına karşın durduk yere birden bire aynı ürünle alakalı paylaşımı gördüğünde hemen bir şeyler satın alacağını beklemek ne kadar rasyonel?

İlgi Alanlarını Farkındalığa Dönüştürmek

Facebook sayfanızı takip edenleri, faaliyette bulunduğunuz sektörde satışa sunulan ürünlerle “ilgilenen” yani ortak ilgi alanına sahip bir kitle olarak görmelisiniz. Bu kitlenin ortak ilgi alanı satışa sunduğunuz ürünlerse bu ürünlerle ilgili daha geniş içerikli yani daha detaylı bilgi veren ve işin biraz da mutfağına yönelik paylaşımlar yapmanız takipçilerinizin ilgisini yoğunlaştıracaktır. Satışa sunduğunuz deri bir ayakkabının e-ticaret sitesindeki satış sayfasını kimse kendi duvarında paylaşmak istemeyebilir ancak bu ayakkabının nasıl imal edildiğini gösteren bir video, “bu konuyla ilgili” kişiler tarafından pekâlâ paylaşıma değer bir içerik olarak görülebilir. Bu paylaşımlar esnasında markanızın daha geniş bir kitleye ulaşmasını, ürünleriniz hakkında farkındalık oluşmasını ve markanızın daha fazla insan tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz.

Arama motorları üzerinden trafik arttırmaya, marka ve ürün tanıtımı yapmaya, ürün satışlarını arttırmaya yönelik SEO çalışmaları ile Facebook gibi bambaşka bir diyar olan sosyal medya mecralarının yönetiminin birbirinden çok ama çok farklı konular olduğunu unutmayın. Facebook kullanıcılarının orada neden bulunduğunu, sayfanızı niçin takip ettiğini ve nelerden hoşlandığını, neleri merak ettiğini bilirseniz paylaşımlarınızı da bu kitlenin beğenisini kazanacak şekilde yönetebilirsiniz.

Yorum Yapın