blog yönetimi

E-Ticaret Sitelerinin Blog Yönetimi

E-ticaret sitelerinin genellikle SEO açısından avantaj sağlamak için kullandığı ve kimi zaman da sadece trafik kaynağı olarak görülen blog sayfaları aslında hem internet kullanıcılarının satın almaya dair nihai kararını etkileyebiliyor hem de organik ziyaretçilerin sayısını arttırabiliyor. Ziyaret ettiği e-ticaret sitelerinde satın almayı düşündüğü ürüne dair temel düzeyde dahi bilgiye ulaşamayan ziyaretçilerinse siteye olan güveni sarsılıyor. Ürün menşei, üretimde kullanılan maddeler, kimyasal bileşenler gibi en temel düzeyde bilgiye dair yer verilmeyen e-ticaret sitesi sayfalarıyla geniş bir müşteri kesimine ulaşmayı düşünmekse her zamanki gibi bir hayal olmanın ötesine geçemiyor. Oysa blog sayfalarında satışa sunulan ürünlere dair kapsamlı bilgi paylaşımında bulunması ve bu içeriklerin de özenle oluşturulması durumunda hem ziyaretçilerin siteye olan güveni arttırabilir hem de SEO anlamında arzu edilen avantajlardan faydalanılabilir.

Ürün ve Hizmetlerle İlgili Bilgiler

Yerli ve yabancı araştırmalar gösterdiği yegâne sonuç; ziyaretçiler satın almayı düşündüğü ürünle ilgili ne kadar fazla bilgiye ulaşırsa ürünle daha fazla ilgileniyor ve bu da satın alma oranını arttırıyor. Blogları efektif bir şekilde kullanmak bu anlamda e-ticaret sitelerinin elinde bulunan en önemli avantajlardan biri. Bu avantajı elinin tersiyle iten ve blog sayfalarını karman çorman linklerle doldurarak, özgünlükten uzak kalitesiz içeriklerle inorganik trafik sağlamayı hedefleyen e-ticaret siteleri içinse herhangi bir avantajdan söz etmek güç.

Trafiği Müşteri Potansiyeline Dönüştürmek

Blog sayfalarında detaylı açıklamalara yer veren e-ticaret siteleri ziyaretçilerine güven aşılarken bir yandan da sitelerinde daha uzun zaman geçiren internet kullanıcılarına ürün satmak için daha fazla şans elde eder. Bazılarının inorganik trafik artışı için kullandığı veya kullanmaya çalıştığı blog sayfaları ziyaretçi çekse dahi asıl önemli olan “bu ziyaretçilerin ne kadarının ürün satın aldığıdır”. Trafiği müşteri potansiyeli olarak değerlendiremedikten sonra aslında blog sayfaları üzerinden inorganik trafik artışı sağlamanın, SEO anlamında bir başarı olduğu da söylenemez. İnternette herhangi bir ürünle ilgili uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanarak arama yapan internet kullanıcılarına ulaşmak için blog sayfaları kullanılabilir ama yine bu sayfaları ziyaret edenler ancak karşısında gerçek anlamda yararlı bir içerikle karşılaştığında ürünleri satın almakla ilgilenecektir.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir