Google Hangi Linkleri Görmek İstiyor Hangilerini İstemiyor?

Google Hangi Linkleri Görmek İstiyor Hangilerini İstemiyor?

Web sitelerinin pek çoğu için can sıkıcı hale gelen son Penguen güncellemelerinin ardından her zaman için büyük öneme sahip link doğallığı, bugün artık hatanın daha da büyük problemlere neden olduğu ve SEO uygulamaları açısından belki de en önemli unsur haline dönüşmüş durumda. Sentetik linklerle olmayacağından günümüze dek onlarca içerikte, yüzlerce kez bahsetmiş olmamıza karşın “gerçek […]

2017 seo beklentileri

2017 Yılı İçin SEO Stratejileri

Google arama motorunun ne yapmayı planladığı ve bunun çalışmalarınızı nasıl etkileyeceği, 2017 yılında sizi neyin beklediğine dair rasyonel bir öngörüye sahip olmanıza yardımcı olacaktır. Büyük değişikliklerin olmasını beklemek ve sonrasında bu değişikliklere göre konum almak yerine sürekli değişen alışkanlıkları ve bu değişim SEO üzerindeki minör etkisini dikkate alarak, bugünden strateji belirlemekte fayda var. 2017 yılında […]

Google Mobil Web Sitesi Hız Testi Aracı

Yıllardır mobil teknolojinin hızlı gelişimi neticesinde geleceğin SEO trendlerini belirleyenin masaüstü ve dizüstü bilgisayarlar değil, akıllı telefon ve tabletler olacağından bahsettik. Bu yıl itibarıyla internet üzerinden yapılan aramalarda mobil cihaz kullananların sayısı, masaüstü ve dizüstü kullananları bir hayli geride bıraktı. Web sitelerinde zaman geçirenlerin büyük kısmı akıllı telefon kullanıcıları haline geldi ve bu oranın önümüzde […]

Link Satın Alarak Nereye Kadar?

Bugüne kadar onlarca kez paralı linklerle herhangi bir rasyonel SEO planlaması yapılamayacağını, bu şekilde para karşılığında link satın almanın zannedildiği gibi kısa süreli dahi herhangi bir menfaat sağlamayacağını söyledik. Esas sorun kısa vadede bir menfaat sağlandığının “zannedilmesi”. Geri dönüşün yani algoritmanın keseceği ceza ise linkler için ayrılan bütçenin “tamamının” boşa gitmesine yol açacağı için aslında […]

Penguen 4.0; Kendini Tekrar Mı, Köklü Bir Değişim Mi?

Özel olarak Spam linklerle savaşmak üzere geliştirilen ve birkaç senedir sıralama kriterlerinin en önemli bileşenlerinden biri olan Penguen algoritması, son 4.0 güncellemesinden sonra algoritmanın çekirdeğini oluşturan en önemli parça haline gelmiş gibi görünüyor. Güncelleme sonrasında yapılan tartışmalara, bazı web sitelerinin sıralamada bir hayli gerilere düşmesinden kaynaklı eleştirilere bakıldığında aslında tüm bu serzenişler bizim için şaşırtıcı […]

Facebook Sayfanız Ne İşe Yarıyor ?

Ticari işletmenizin sosyal medyadaki yüzü olan Facebook sayfanızı daha kârlı bir mecraya dönüştürmek sadece satışlarınızı arttırmanızı yaramayacak, aynı zamanda müşterilerinizin geribildirimlerini referans alarak yeni projeler geliştirirken nelere dikkat etmeniz gerektiğine dair size parayla satın alamayacağınız bilgiye sahip olma imkânı sunacaktır. Facebook sayfanızı yalnızca kullanıcıların web sitenize tıklayarak trafik sağlamasına yardımcı olan bir mecra olarak görmemeli, […]

TAMSEO

Link İnşası Hakkında 6 Efsane

Arama motoru optimizasyonu dendiğinde konuyla uzaktan yakından ilgili fark etmeden herkesin aklına gelen ilk uygulama olan link inşası, aynı zamanda en çok spekülasyon yapılan ve pek çok efsaneye de ev sahipliği yapan bir konu. Bloglardan sosyal medyadaki paylaşımlara kadar hemen her yerde karşımıza çıkan bu efsaneler bazen oldukça geniş bir takipçi kitlesine sahip web sitelerinde […]

google logosu

Google’ın SEO Tavsiyelerini Ne Kadar Umursamalısınız?

Google bünyesinde aktif görev alan ve pek çoğu sosyal medyada binlerce kullanıcı tarafından takip edilen SEO gurularının yaptığı açıklamalar her zaman için SEO uzmanları ve web sitesi sahiplerinin çalışmalarına yön vermiştir. Bu kişilerin SEO çalışmalarına dair yorumları doğrudan Google tarafından yapılmış açıklamalar olduğu için fazla sorgulanmadan, doğrudan katı SEO kuralları olarak algılanmasına rağmen aslında iş […]

blog yönetimi

E-Ticaret Sitelerinin Blog Yönetimi

E-ticaret sitelerinin genellikle SEO açısından avantaj sağlamak için kullandığı ve kimi zaman da sadece trafik kaynağı olarak görülen blog sayfaları aslında hem internet kullanıcılarının satın almaya dair nihai kararını etkileyebiliyor hem de organik ziyaretçilerin sayısını arttırabiliyor. Ziyaret ettiği e-ticaret sitelerinde satın almayı düşündüğü ürüne dair temel düzeyde dahi bilgiye ulaşamayan ziyaretçilerinse siteye olan güveni sarsılıyor. […]

SEO

Yeni Linkler Sıralamalara Ne Zaman Etki Eder?

Uzun uğraşlar sonucunda elde edilen linklerin sıralamalarda hemen etki etmesi beklense de, yeni linklerin beklenen etkisini eşzamanlı olarak görmek mümkün değil. Sorunun yanıtını ilk cümlede vererek başladığımız bu yazıda, link inşasına kafa patlatan ve emeğinin karşılığını biran önce almak isteyen webmaster ve site sahipleri için birkaç konuyu açıklayacağız. Yeni linklerin beklenen şekilde etki göstermesi ve […]