On Page SEO

On Page SEO

On Page SEO (OPG) (tr. sayfa içi seo), Web sayfası üzerinde yapılan seo çalışmalarının tamamını konu alır. Herhangi bir proje için SEO işi yapılacaksa, başlangıç noktası kesinlikle on page seo olmalıdır.

On Page SEO’da Nelere Dikkat Edilir ?

– Web sitesinin url yapısına
– Title, Description ve Keywordslere
– Varsa etiketleme sistemine ve kullanımına
– Heading taglarının kullanımına
– Web sitesinde yer alan görsellere
– Text/HTML oranına
– Web sitesinin yapısına ve teknolojik uyumluluğuna (flash ve frameli yapılar tercih edilmemelidir.)
– robots.txt’nin nasıl kullanıldığına
– RSS ve Sitemap dosyalarına, oluşturulma şartlarına
– Sitenin diline ve kodlama diline
– Favicon kullanımına…

Elbette bu kadarla sınırlı değil ve elbette tamamını yazmam da beklenmemeli.

Herkesçe bilinmeli ki, kelime bazlı seo çalışmasından önce web sitesinin sahip olduğu url’lerin kalıcı olup olmadığına bakılmalıdır. Malum, ileride değişecek yahut değişmesi gerekecek linklere backlink çalışması yapmak mantıklı değildir.

Bir SEO günü geçirip, geçici paralar kazanmaktan çok, içerisinde yer aldığı projeyi, zaman açısından ele alıp, gerekirse 10 yıl sonrasını düşünüp ona göre danışmanlık hizmetini vermelidir. Mümkün olan en iyi optimizasyonun sağlanabilmesi için çalışma yapmalıdır.

On Page SEO özellikle tecrübeli profesyoneller tarafından yapılmalıdır. Tecrübeden kastım da şudur, birlikte çalıştığınız yahut çalışmaya başlayacağınız SEO Uzmanı muhakkak daha öncesinde büyük bir siteye hizmet vermiş olmalıdır. Burada sitenin büyüklüğünden kasıt şudur, site çok kullanıcılı, çok fazla içerikli, milyonlarca indexi olan bir site olmalıdır.

Büyük web sitelerinde yapılan SEO çalışmaları, gerçek, mantıklı ve kafa yorulmuş SEO çalışmasıdır. 50-100-1000 içerikli web sitelerinde çalışan SEO Uzmanı, genelde geleceğe yönelik düşünemez. Lakin 100.000, 1 milyon içerikli web sitelerinde çalışan bir SEO Uzmanı, karşılaşılabilecek her sorunla karşılaşmış, yer olduğu proje büyük olduğundan da tüm sorunların çözümünü bulmuş ve sorunların nasıl üstesinden geleceğini öğrenmiştir.

Onun ağzından o kadar da olur, çok da önemli değil gibi laflar duyamazsınız. Çünkü zaten kendisi sıfırdan bir projeyi dev bir hale nasıl getirdiğinin, getirileceğinin farkındadır.

Büyük içerikli sitelerde oluşabilecek sorunlardan da 1 tane örnek vereyim. En çok karşılaşılan sorun; aynı başlıkla birden fazla içeriğin yer alması sıkıntısıdır. Bu durum SEO açısından son derece sıkıntılıdır.

Sektörün içinde olan biri olarak söylemeliyim ki, bünyesinde bir SEO ekibi oluşturmuş ve web sitesi Türkiye standartlarına göre çok çok iyi yerlerde olan firmalar dahi, bir noktadan sonra tıkanıp projeyi outsource etmelerinin başlıca nedeni on page seo konusunda hatalı stratejilerin izlenmiş olmasıdır. Bu gibi firmaların isimlerini şu an için veremiyorum elbette, zira referans olarak göstermem bu teknoloji firmalarının sektördeki prestijlerini ciddi anlamda sarsacaktır. Lakin şöyle bir tüyo vereyim, bahsettiğim projeler, en önemli ödülleri toparlamış projelerdir.

Kaldı ki SEO’nun hızla gelişmesinden ötürü, çok iyi fikirler de on page seo’nun hatalı, eksik olmasından dolayı çok çabuk havlu atmaktadırlar.

On Page SEO ancak ve ancak tecrübeli, büyük web siteleri kurmuş, yönetmiş SEO uzmanlarınca yapılmalıdır ve bahsettiğim kişi sayısı da ülkemizde bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar azdır.

facebook

Facebook 1 Milyar Kullanıcıya Ulaştı

Halka arz sonrası suskun tavrını bozarak kamuoyu önüne sıklıkla çıkmaya başlayan Mark Zuckerberg, Today Show adlı programda bugün Facebook için “tarihi dönüm noktası” olarak adlandırılabilecek önemli bir bilgiyi paylaşacağının sinyallerini vermişti.

Tarihi dönüm noktasından kast edilenin Facebook’un borsa performansı olmayacağı tahmin edilirken, Mark Zuckerberg Facebook’tan yayınladığı duyuruyla şirketin 1 milyar aktif kullanıcıya ulaştığını açıkladı. Kısa açıklama metninde Facebook’un eriştiği aktif kullanıcı sayısının yanı sıra, kendisi ve ekibi adına teşekkür eden Zuckerberg, 1 milyar kullanıcıya ulaşmalarını bugüne kadarki yaşamının en gurur verici olayı olarak niteledi.

Facebook İstatistikleriKullanıcı sayısıyla ilgili son güncel açıklama şirketin halka arz sonrası yayınladığı çeyrek raporuyla birlikte sunulmuştu. Bu nedenle şirketlerin üçüncü çeyrek raporlarını yayınlamasına kısa bir süre kala, Zuckerberg’in Facebook’un 1 milyar kullanıcıya sahip olduğunu açıklaması doğal. Diğer yandan bilindiği gibi Facebook kayıtlı üye kullanıcısı yerine aylık aktif kullanıcı sayısını açıklamayı daha uygun görüyor. Bu nedenle kayıtlı kullanıcı sayısı bakımından Facebook 1 milyar üyeye çoktan eriştiğini söyleyebiliriz.

Ayrıca Facebook’a giriş yapan ve aktif olarak kullanan 1 milyar kullanıcının %60’ı siteye mobil yolla giriş yapmakta olduğu da belirtildi. Bu durum da mobil bölümlerin web siteleri için ne kadar önemli olduğunun bir kanıtı.

iCrossing şirketinin geçen yıl yaptığı tahmine göre Facebook 1 milyar aktif kullanıcıya yaz aylarında erişti. 2004 yılından bu yana hızlı bir gelişim gösteren Facebook, bu konuda rakiplerine ciddi bir fark atmış durumda. En yakın rakibi Twitter’ı (550 milyon) bu konuda ikiye katlayan Facebook, Youtube (490) ve Google+ (400 milyon) gibi diğer takipçilerinin ise bir hayli önünde.

seo

SEO Nedir ?

SEO (Search Engine Optimization) Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelen bir kısaltmadır. Arama motoru optimizasyonu, arama motorlarının web sitelerini daha kolay ve iyi bir şekilde taramasına, indexlemesine olanak sağlayan teknik web site düzenlemeleridir. (bkz: on page seo)

Özellikle son yıllarda SEO sektörü çok hızlı bir şekilde gelişmekte, reklama ayrılan bütçelerden daha karlı ve kalıcı bir tanıtım çözümü olduğu anlaşılmaktadır.

Evet SEO sektörü çok ucuz bir sektör değildir ve SEO çalışmaları reklamlar kadar hızlı sonuçlar elde etmenize olanak sağlamaz. Lakin doğru ve iyi planlanarak yapılmış bir SEO çalışması sizi bulunduğunuz sektörde rakiplerinize karşı çok ciddi bir üstünlük kurmanızı sağlar.

SEO bir web sitesi için en mühim konudur.
Diyelim ki internet üzerinden bir web sitesi projesi yapıyorsunuz; çok iyi bir yazılım yazabilir, yazdırabilirsiniz. Reklam bütçenize milyonlar ayırabilirsiniz. Çok geniş çaplı bir ekip kurabilirsiniz. Web sitenizin konusu ne olursa olsun, eğer marka değeriniz yeterli seviyeye ulaşmadıysa ve reklamlarınız da son bulduysa ziyaretçi trafiğiniz bir süre sonra düşüşe geçecektir. Çünkü web siteniz, siz her şeyi dört dörlük yapmanıza ve hiçbir fedakarlıktan kaçınmamanıza rağmen, SEO konusunda bir düzenlemeye sahip değildir.

Oysa, bir SEO Uzmanı‘ndan danışmanlık alsanız yahut bünyenizde bir seo departmanı bulunmuş olsa, web siteniz hiçbir reklama ihtiyaç duymadan, konusuna göre (genel de olabilir) tüm arama motorlarında yayın hayatına başladığı günden itibaren aktiflik gösterecek ve ziyaretçi toplayacaktır.

Türkiye’de çok iyi düşünülmüş, dahihane web projelerinin büyük hayal kırıklıkları yaratmasının başlıca ve en yaygın sebebi, proje sahiplerinin henüz SEO hakkında pek bilgilerinin olmamasıdır.

Ben bunun ayırımını yapabiliyorum, çünkü Türkiye’de adı duyulmuş bir çok web sitesinin mutfağında bulunma fırsatım ve dolayısıyla ciddi tecrübeler edinme fırsatım oldu. (Bu web sitelerini ve nerelerden nerelere geldiğini, hatta zamanında yaptığım hataları da içine katarak, vakti geldiğinde açıklayacağım.)

Ayrıca bir uyarıda bulunmalıyım, sektörün uzun süredir içerisinde olan biri olarak söylemeliyim ki; SEO uzmanı olarak danışmanlık aldığınız kimselere, işi vermeden önce iyi düşünmelisiniz. SEO sektörünün henüz çokça bilinmemesi ve yapılan işin %70′inin zaman alması ve kolay takip edilememesi gibi durumlardan ötürü kendini çokça SEO uzmanı olarak nitelendiren kişiler mevcut.

Yanlış bir seçim, projenizin sonu da olabilir. Bazı SEO hataları, web sitenizin ve harcadığınız emeğin boşa gitmesine ve ne yazık ki sıfırdan başlamanıza sebebiyet verebilir.

Bu yüzden özellikle bir seo danışmanlığı alacaksınız, seo danışmanlığı verecek seo uzmanının referanslarını isteyin. Bir seo uzmanının size herhangi bir sıra garantisi vermesinden önce, sitenizi incelemesi, sonrasında rakiplerinizi incelemesi gerektiğini de unutmayın.