301

301 Redirects ve SEO

301 Redirects yani 301 Yeniden Yönlendirmelerinin SEO açısından önemi büyüktür, çoğu zaman sıkıntılı durumlardan çabucak kurtulmanızı sağlar, tabi mantığını ve yapılışını iyi anlayıp uygulamanız gereken bir özelliktir.

301 Durum Kodu, bir sayfanın kalıcı olarak ve tamamen başka bir adrese taşındığını belirtmek için kullanılmaktadır. Ayrıca bu yöntem kullanıcıları ve arama motorlarını yeni adrese yönlendirmenin en iyi, doğru ve en sağlıklı yoludur. Tüm arama motorlarınca da kullanılması önerilmektedir.

301 Yeniden Yönlendirme aşağıdaki durumlar için kullanılabilir:

  • Site adresinizi değiştirmeye karar verdiğinizde, mevcut içeriğinizi yeni adrese taşıdıktan sonra, eski indexli linkleri yeni adrese 301 ile yönlendirebilirsiniz. Örnek:
    example.net sitesi eski siteniz ve example.com sitesine taşınmak istiyorsunuz. example.net’i example.com’a 301 ile yönlendirirseniz example.net’in değeri olduğu gibi example.com’a taşınır ve arama sonuçlarında da birkaç gün içerisinde bir sıralama kaybı olmadan yeni site adresiniz görünür olur.
  • Siteniz içerisinde bulunan bir sayfanızın linkini değiştirmek durumunda kaldınız ve o sayfa sizin için önemli, eski URL’yi yeni URL’ye 301 ile yönlendirerek sıralama kaybını engeller, eski linkinize ulaşan arama motorları ve kullanıcıları yeni linke başarı ile yönlendirebilirsiniz.

Bu yönlendirme çeşidini kullanan kişi sayısı elbette çok az, fakat bunun nedeni nasıl yapılacağının, ne işe yarayacağının pek bilinmemesi ile alakalı.

Öte yandan kendi içinizde değiştirdiğiniz linklerden ötürü 404 Not Found döndürmek yerine, 301 ile yönlendirmek kullanıcılar açısında da pek faydalı ve sevindirici.

301 ve 302Ayrıca 301 Redirect ile 302 Redirect arasındaki farka da değinelim. Bu konuyu en güzel yandaki görsel açıklıyor elbette fakat biz de anlatalım yine de. 301 yönlendirmesi sayfanın yeni ve kalıcı adresini işaret eder. Kullanıcılara ve arama motorlarına net bir mesaj gönderir, bu sayfa buraya taşındı. 302 yönlendirmesinde ise bu netlik yoktur, yine farklı bir sayfaya yönlendirme yapılır fakat bu yönlendirmede kalıcılık mesajı yoktur, daha çok bir tatil havası vardır.

Ben bu konuda yaşadığım birkaç tecrübeden yola çıkarak, ne gibi faydaları olacağından bahsedeyim.

Bilindiği üzere bazı web siteleri, On Page SEO eksikleri nedeni ile hak ettikleri yerlere kolay kolay ulaşamazlar. Elbette düzgün ve uzun vadeli bir çalışma ile hiçbir şey imkansız değil fakat, neden hatalı bir URL yapısı olan sayfaya uzun uzun çalışarak, kısa sürede yapacağınız bir işi uzun yoldan yapasınız ?

Örneğin;
SEO Fiyatları kelimesinde yükselmek istiyorsunuz ve web sitenizde bu sayfanın linki : tamseo.com.tr/123456_102.html şeklinde. Bu sayfaya gerçekten çok çalışıyor fakat yeterli bir başarı elde edemiyorsunuz. tamseo.com.tr/123456_102.html linkini SEO uyumlu bir URL’e çevirmek istiyor ve eski linke çok çalıştığınız için cesaret edemiyor ve bu işe kalkışmıyorsunuz. İşte tam burada 301 yönlendirmesi devreye giriyor, tamseo.com.tr/123456_102.html linkini tamseo.com.tr/seo-fiyatlari/ linkine 301 ile yönlendirin ve böylelikle eski sayfanın tüm otoritesi, değeri ve çalışmaları otomatik olarak sizin yeni linkinize taşınsın. Hiçbir kaybınız olmadığı gibi, artık SEO uyumlu bir linke sahip oldunuz ve avantaj sağladınız.

Biz 301 yönlendirmesini Kötü Sözlük üzerinde denedik ve sadece düzgün URL’leri geçirdiğimiz için birkaç gün içerisinde sitenin ziyaretçilerinde %15’lik bir artış gözlemledik, sırf sistemi SEO uyumlu URL yapısına kavuşturduğumuz için hem de.

301 yönlendirmesi hakkında bilmeniz gereken ve unutmamanız gereken en önemli husus, eski sayfanın tüm değeri ile ki bu değer artı ya da eksi bir değer olabilir, yeni sayfaya taşındığı. Bu ayrımı yapma gereksinimi duyuyorum, çünkü bazı web siteleri bazı kelimelerinde arama motorlarınca yasaklanmış ya da düşürülmüş olabiliyor, 301 yönlendirmesi bu gibi durumlarda kullanılmaması gereken bir yöntem.

.htaccess kullanarak 301 Yeniden Yönlendirme için aşağıdaki kodu kullanabilirsiniz. Zaten en sağlıklı yöntem de budur.

Options +FollowSymlinks
RewriteEngine on
rewritecond %{http_host} ^siteniz.com [nc]
rewriterule ^(.*)$ http://www.siteniz.com/$1 [r=301,nc]

 

PHP için 301 yönlendirmesi

<?
Header( "HTTP/1.1 301 Moved Permanently" );
Header( "Location: http://www.siteniz.com" );
?>

 

ASP için 301 yönlendirmesi

<%@ Language=VBScript %>
<%
Response.Status="301 Moved Permanently";
Response.AddHeader("Location","http://www.yenisayfa.com/");
%>

 

Örneğin; ABC sayfanızda sıkıntılı bazı durumlar var bariz şekilde arama motorlarınca sıralamalarda düşürülmüş. ABC-2 şeklinde bir sayfa oluşturup, düzgün bir çalışma yaparak o kelimede tekrar yükselmek mümkündür. Fakat kalite kurallarını ihlal eden sayfayı 301 ile yeni linke yönlendirmeniz, yeni sayfa linkinizin de aynı sonu yaşayacağı manasına gelmektedir. Tabi bu Doğal Olmayan Bağlantılar uyarısı alan web siteleri için bir hatırlatma.

Tabi şimdi üstte verdiğim yöntem kesinlikle yanlış anlaşılıp, kötü yollardan bahsettiğim manasına gelmesin, hani bir sayfada işi batırdınız, en kötü ihtimalle farklı sayfalar ile durumu çözersiniz demek istemiyorum, doğru olan yol kesinlikle o sayfadaki sıkıntıyı çözmek ya da o sıkıntıyı çözmeye çalışmaktan geçmekte. Çözemiyorsanız da en güzel çözüm şudur: Kalite kurallarını ihlal eden sayfayı tespit edin ve kaldırın ! Sayfa yoksa problem de yoktur(*), eh arama motorları da olmayan bir sayfa için size uyarı gönderecek değil.

Evet kötü bir yol öğreterek yazıya son vermiş olduk belki fakat bazen öyle şeylerle karşılaşıyoruz ki kendi yolumuzu çizmek durumunda kalıyoruz.

Son olarak 301 yönlendirmesini gerçekleştirebilmek için .htaccess’e erişim sağlamanız gerekli ve bu konuda bir bilginiz yoksa işi profesyonellere bırakmalısınız, internette bulduğunuz örneklerle .htaccess’e girişmek sitenizin sayfalarının çalışmamasına yol açabilir.

Eğer WordPress gibi hazır CMS’ler kullanıyorsanız, eklentileri içerisinde kesinlikle 301 Redirects bulunuyordur, hatta bulunuyor, muhakkak kullanınız.

———————————————-
* Çözüm yoksa, problem de yoktur.

SEO ve Doğallık

SEO ve Doğallık

Birçok makalemde SEO’nun uzun vadeli bir iş olması ve doğal görünmesi gerektiğinden bahsediyorum. Gerçi şimdi SEO ve Doğallıktan bahseden bir SEO makalesi yazarak, kendi içimde bazı kararsızlıklar yaşamıyor değilim.

Konuyu farklı bir açıdan ele alacağım, öncelikle bilinmeli ki, herkes SEO‘da hata yapar. Bu hatalar farklı farklı sebepler ile gerçekleşebilir, bazı web site sahipleri, bir web sitesini yönetecek temele sahip değildir, kulaktan dolma bilgiler ile faydalı bir iş yaptığını zannetmekte olabilir, çok içerik çok ziyaretçi yanılgısı içine düşebilir bu amaçla kalitesiz içerikler siteye dolabilir, html / css bilgisi yetersizdir tasarım yönünden sıkıntılar oluşabilir, yanlış yönlendirilebilir, bilgisizlik nedeni ile çok çeşitli hatalar oluşabilir.

Fakat tüm bunlar telafisi olan ufak hatalardır, SEO’da en büyük hataları SEO Uzmanları yapar, her ne kadar günümüzde telafisi olmayan bir hata olmasa da, seo konusunda bilgi sahibi olmayan kişilerin yaptıkları hatalara kıyasla SEO Uzmanlarınca yapılan hataların telafisi inanılmaz ölçüde yorucu olmakta.

Bağlantı Şemaları ve Doğal Olmayan BağlantılarSEO Uzmanlarının farkında olmadan yaptıkları hataların en başında da doğal olmayan bağlantılar oluşturmaları gelir. Doğal olmayan bağlantılar en çok hedeflenmiş anchor textler ile oluşturulmaktadır. (Anchor Text: Gidilecek linki belirleyen anahtar kelimedir.)

Örneğin, exampleabc.com diye bir web siteniz var ve abc kelimesinde yükselmek istiyorsunuz, abc (anchor textitmiz “abc” oluyor.) kelimesinden backlinkler alarak yükselmeyi hedefliyor ve bu kapsamda 100’lerce farklı blogtan tanıtım yazıları yayımlıyorsunuz. Evet bu şekilde yükselir ve hatta abc kelimesinde ilk sıraya yerleşebilirsiniz.
Fakat şunu garanti edebilirim, er ya da geç bulunduğunuz sıradan düşer, hatta çalıştığınız kelimede yok olursunuz.

Sonucunun bu şekilde olmasının nedeni şudur, Google ve diğer arama motorları web siteleri, elbette diğer web sitelerinde refere ediliş şekilleri ve yoğunluklarına göre belirler. Fakat son kullanıcı exampleabc.com sitesini çoğunlukla abc olarak refere etmek yerine, Example ABC,  Exampleabc.com şekilleri ile refere eder. Malum çoğu kullanıcı metne link vermekten bihaber.

Siz de bunun biraz üstüne düşünerek benimle aynı sonuca ulaşabilirsiniz. Daha basit anlatayım, Kötü Sözlük sitesini son kullanıcı şu şekilde algılamakta, Kötü Sözlük, Kötü, Kötüsözlük çok çok az kişi Kötü Sözlük’ten sözlük şeklinde bahseder.

Fakat biz kalkıp,Kötü Sözlük’ten sürekli diğer web sitelerinde Sözlük anchor text’ini hedefleyerek refere etmeye başlarsak ve bu tarz çalışmaları çok yoğun şekilde gerçekleştirirsek Sözlük kelimesinde yükseliş beklerken gerilere düşeriz. Hatta üstüne Google Webmaster Tools’ta görmeyi hiç arzu etmediğimiz doğal olmayan bağlantılar uyarısını görebiliriz. (Kötü Sözlük gibi büyük ve köklü web siteleri için böyle durumlar pek söz konusu değildir.)

Tabi kelime bazlı seo çalışması yaparken elbette kelime hedeflemesi yapmak zorundasınız, lakin burada dikkat etmeniz gereken esas konu bu çalışmaların yoğunluğu ve çeşitliliği. Kelimelerin mümkünse varyasyonlarını yaratmanız ve bu şekilde çalışmaları doğallaştırmanız gerekli.

Aksi durumda iyileşme beklerken, kötü bir durumla karşılaşacağınız aşikar.

Bununla birlikte doğal bir SEO çalışması ne şekilde gerçekleştirilir sorusunun cevabı, son kullanıcı beğendiği web sitesini nasıl duyurur ve refere ederden geçmekte.
Biraz üstüne düşünürsek, şimdilerin en popüler web siteleri olan Facebook, Twitter, Google Plus gibi dev sosyal medya sitelerine ulaşmakta hiç güçlük çekmeyiz.
Siz beğendiğiniz web sitesini nasıl önerirsiniz ?
Facebook’ta paylaşır, Twitter’da tweetler ya da Google Plus profilinizde gözükmesi için +1’lersiniz. Bu sosyal medya sitelerinde herhangi bir web sitesini paylaşmak da bir nevi SEO çalışması yapmaktır. Günümüzde bir internet sitesini refere etmek artık sosyal medya siteleri üzerinden gerçekleşmekteyse siz de bunu dikkate almak zorundasınız.
Peki sitenizi beğenen bir blogger siteniz hakkında blog postu atmaz mı ? Kesinlikle atar, fakat burada dikkat etmeniz gereken husus, blog yazarları ile sosyal medya kullanıcılarının arasındaki devasa kullanıcı sayısıdır.

Siteniz hakkında 100’lerce blog yazısı yayımlanıyor fakat Facebook, Twitter gibi herkesin kullandığı platformlarda adı bile geçmiyorsa bu işte bir terslik olduğu açıktır.

Asla yanlış anlaşılmasın, ben size SEO çalışmalarının kılıfına uydurularak doğallaştırılması konusunda bir bilgi ya da öneride bulunmuyorum. Benim bahsettiğim konu doğal olmayan davranışlardan kaçınmanız hususunda.

Herkese tek ve doğruluğundan emin olduğum bir öneride bulunabilirim. İşinizi severek, düzgün bir şekilde ve etik kuralları aşmadan yapın. Sizin işinizi kullanıcılar ile bu yüzden web sitesini optimize ederken o siteye girecek kullanıcıları düşünün, refere edilmek istiyorsanız kullanıcılarının sizi önermesini kolaylaştıracak geliştirmeler üzerinde durun.  Kaliteli içerikler üretin ve her zaman nasıl kullanıcıları daha mutlu ederim sorusunun cevabını arayın.

SEO’da doğallık ancak bu şekilde sağlanır ve ancak bu şekilde doğal seo yapılır.

google görsel arama

Yeni Google Görseller Bölümü

Google Images ( Google Görseller) sizin de fark ettiğiniz üzere geçtiğimiz hafta bazı değişikliklere uğradı. Tasarımsal bir değişiklik olduğu gibi çoğu web sitesini derinden etkileyen sistemsel bir değişiklik de yaşandı.

Bu çoğu webmasterın canını sıkan -buna ben de dahilim- değişiklik şu: Daha öncesinde Google Görseller bölümünde yer alan görsele tıklandığında görselin bulunduğu siteye giderdik, şimdi ise beğendiğiniz görsele tıkladığınızda Google bu görseli ilgili web sitesinden çağırıp kendi içerisinde göstermekte. Bu durum da hali ile Görsel aramalarından hit alan çoğu web sitesini ciddi şekilde etkilemekte, üstelik hiçbir ziyaretçi alamazken, Google şu an için kendi kullanıcılarına çekip gösterdiği resimler ile web sitelerinin trafik limitlerini de tüketmekte.

yeni google görseller

Evet Google Görsellerde arama yapmak ve görsel seçmek, incelemek çok keyifli oldu bu haliyle, fakat bu sistem ile o içerikleri sunan web sitelerinin hepsi de dibe doğru sürüklenmekte. Nihayetinde Google, görsellerin ön gösterimini cidden büyük boyda ve çok kaliteli bir şekilde yapmakta ve durum böyle olunca da, kimse zaten görüp incelediği görseli bir de web sitesine girip inceleme ihtiyacı duymuyor.

Google’ın bu şekilde bir yaptırım uygulaması (yaptırım diyorum) kuvvetle muhtemel eski frame sisteminin manipüle edilişinden, fakat bu sistem iyileştirilmezse, çoğu kişi image-bot’ları sitesinde yasaklayacak.

Onun dışında birçok webmaster forumunda, bu sistemin nasıl manipüle edileceğinin açık açık tartışması yapılmakta, eğer bu sistemi geçmek için saçma yöntemler kullanırsanız, bizden söylemesi sitenizi yasaklatırsınız. Şimdilik en iyisi beklemek, ben Google’ın bu sistemi biraz daha vicdanlı hale getireceğine inanıyorum.

rich snippets

Google Rich Snippets

Google Rich Snippets, web sitenizin ve içeriklerinizin micro data etiketleri ile işaretlenip, arama sorgularında farklı gösterimlere sahip olmalarını sağlayan bir etiketleme teknolojisidir.

Bu teknolojinin çıkış amacı, sorguların altında içerik ile alakalı olarak tek satırlık bir bilgi verip, ziyaretçinin sayfanın ne ile alakalı olduğunu daha rahat anlayabilmesi için doğmuştur.

google yazar fotoğrafı gösterimi

Geçtiğimiz yıldan beri kullanımı gittikçe artan bu etiketleme türü, Google’ın bu etiketlere özel arama türleri eklemesi ile daha da yaygınlaşmakta ve artık gereklilik arz etmektedir.

Farklı konudaki web sitelerine göre, farklı türde etiketleme biçimleri vardır, her web sitesinin kendi konusuna özel Zengin Snippet’ları kullanması gerekmektedir. Aksi durumda Google kalite kurallarına karşı gelinmiş olacağından, fayda sağlanması beklenirken, büyük zararlara yol açabilir.

Rich Snippets Türleri

Rich Snippet’lar farklı türlerdeki içeriklere ve web sitelerine özel olarak türetilmiştir. Aşağıda Rich Snippet türlerinin bir listesi bulunmaktadır.

  • Kişiler
  • Müzik
  • Ürünler
  • Yazılım Uygulamaları
  • Videolar
  • Yemek Tarifleri
  • Yorum Değerlendirmeleri
  • Yorumlar
  • Sayfa işaretleri
  • Kuruluşlar
  • Etkinlikler

Yukarıdaki türleri biraz açarsak eğer;

Kişiler: Arama sonuçlarında yer alan yazar bilgilerini kapsar, bu kategorideki etiketlemeyi kullanarak arama sonuçlarında, aynen Tamseo.com.tr’nin Google sorgularında benim fotoğrafım ve isminin çıktığı gibi bir gösterim sağlayabilirsiniz. (Yukarıdaki görselde örnek sonuç bulunmaktadır.)
Google sonuçlarında yazar bilgileri göstermek için öncelikle bir Google Profili oluşturmanız gerekiyor. Google profilini özenle doldurmalı ve düzgün, sizi tam olarak tanımlayan bir profil fotoğrafı koymalısınız. Sonrasında profilinizi, web siteniz ile ilişkilendirmelisiniz.
Web siteniz ile profilinizi bağlamak için; Google Plus profilinizde, katkıda bulunduğunuz siteyi belirtmeli, bu sitenin uzantısına sahip bir mail adresini belirtmeli ve doğrulamalısınız. Örneğin; chicqo@tamseo.com.tr
Aynı zamanda web sitenizin sayfalarında, Google Plus’ta yer alan adınızın aynısı yazar bilgisi bölümünde geçmeli, o sayfanın yazarı olduğunuzun belirtilmesi şart.
Tüm düzenlemeleri gerçekleştirdikten sonra, Yapısal Veri Test Aracı (Google Rich Snippets Testing Tool) ile arama sorgularında sayfanızın nasıl görüneceğinin testini yapabilirsiniz.

Örneğin aşağıdaki Yapısal veri test aracı ile kontrol edilmiş bir makale bulunmakta. Gördüğünüz üzere hem yıldızlı sonuçlar hem de yazar bilgileri birlikte gösterilmekte. Yıldızlı sonuçlar nereden geliyor diyorsanız eğer, bu yıldızların gözükmesi de Schema.org’un Reviews bölümünde yer alan etiketlerin kullanılmasından gelmekte. (GD Star Rating)

yapısal veri test aracı

Bu araç yardımı ile HTML kod denemeleri de gerçekleştirebiliyorsunuz, gerekli uyarıları da size bildirdiğinden pek hata yapma ihtimaliniz yok.

Ancak özellikle Türkiye’de, web işleri ile uğraşan çoğu kişi, bu zengin etiketlerin sorgulardaki dikkat çekiciliğine kapılıp, yeterli araştırma yapmadan, yıldızlı, görselli sonuçlar göstermek için illegal yöntemler kullanıyor. Oylama butonlarını ya da etiketleri doğru yerleştirme zahmetine girmeyip, gizleme yöntemleri ile sayfanın görünmeyen yerlerine yerleştirip, Google’da avantajlı gösterimler sağlama yolunu seçiyorlar.
Bilmelisiniz ki, Rich Snippet’ların manipüle edilmesi, ciddi bir kalite kuralı ihlali oluşturuyor. Arama sonuçlarında fark yaratacağım derken, sitenizi dibe vurdurmanıza sebebiyet verebiliyor.

Rich Snippet’ları Kalite Kurallarına Zarar Vermeden Kullanmak için;

  • Sitenizin yapısına ve kategorisine uygun işaretleme etiketlerini seçin,
  • Etiketleri gizleme yöntemleri ile saklamayın, Google’ın gördüğünü kullanıcı da görsün,
  • Örneğin yıldızlı sonuçlar gösterecekseniz, sitenizde gerçekten de içerikler oylanabilmeli, otomatik olarak arttırma yoluna gitmeyin, doğal olun.
  • Etiketleri kullanırken eksiksiz uygulayın ve Yapısal Veri Test Aracı ile yayına almadan önce test edin.

Rich Snippet’ların SEO açısından faydası da şudur: Google ve Diğer arama motorları bu zengin etiketleme biçimini desteklemekte ve etiket kategorilerine göre kolay arama butonları koymaktadır. Şu an pek gözümüzün önünde olmamasının sebebi, hala tam olarak istenilen seviyede yaygınlaşmamış olmasıdır.
Öte yandan bu işaretlerin kullanıldığı web siteleri, arama motorları aracılığı ile arama yapan kullanıcılara sitenin veya sayfanın tam olarak ne ile alakalı olduğunu gerek görsel, gerek de anlamsal olarak çok iyi bir biçimde ifade ettiğinden, sitenize tıklayan insanlar gerçekten ilgili oldukları, o sayfadaki bilginin tam olarak aradıkları bilgiyi içerdikleri için tıklamaktadırlar. Ayrıca bu yeni teknolojiyi doğru şekilde kullanabilen web sitelerine duyulan güven de fazla olmaktadır.

Kullanıcıyı mutlu edebilmek, SEO’nun en önemli temelidir. Bu etiketler yardımı ile ziyaretçilerinizi daha da memnun edeceğinize emin olabilirsiniz.

özgünlük

Özgün İçerik ve SEO

Bir web sitesi için özgün içerik en mühim konudur. Tabi ne yazık ki özgünlüğün kelime anlamını bile bilmiyor birçoğumuz. Özgünlüğün manası orijinal olmak elbette.

Web sitesi açmak, bir internet sitesini yönetmek, o web sitesini büyütebilmek, büyütmek, tanınırlığının artması gerçekten çok keyifli. Tabi başarıya ulaşabilmek için de yapılması gereken çok iş var, iyi bir yazılım, tasarım, zengin içerik…

Yurtdışında bu işler çok güzel oturmuş da, biz biraz tembeliz anlaşılan ya da zengin içerik terimini bazılarımız hatalı yorumluyor. Zengin içerikten kasıt çok içerik değildir, çok içerik demek çok ziyaretçi demek değildir, bu hep unutulmakta.

Yeni bir web sitesi açan herkes, kendini webmaster olarak nitelendirmeye devam edecek biliyorum ve sitelerinin içini doldurmak için hala oradan buradan içerik toplayacaklar fakat  sussam gönül razı değil…

Arama motorlarının amacı bildiğiniz üzere, en kaliteli web sitesini, en kaliteli içeriği biz kullanıcıların önüne öncelikli olarak getirmek. Tabi bir web sitesinin kalitesinde otorite oluşturacak tek kıstas içerik değil fakat en önemli kalem olduğu aşikar.

Eğer web siteniz başka web siteleri ile rekabet halindeyse, rakiplerinizi, rakiplerinizden ya da başka web sitelerinden içerik çalarak değil, ancak yeni, özgün içerikler üreterek geride bırakabilirsiniz. Arama motorları ve kullanıcılar tarafından takip edilmek, beğenilmek istiyorsanız da muhakkak üretici konumunda olmanız gerekir.

Öte yandan işin etik kısmı da var tabii, kendinize ait olmayan bir içeriği, sanki sizinmiş gibi kullanmak da hırsızlıktan başka bir şey değil. Hem etik olarak hatalı hem de SEO açısından son derece yanlış bir davranış.

Kopya içerik konusuna ve sonuçlarına değinmeden de olmaz tabi;

Kopya İçerik

Kopya içerik kuvvetle muhtemel içerik üreten herkesin canını çokça sıkan bir durum. Siz içerik üreteceksiniz ve birileri bunu deyim yerindeyse araklayacak, can sıkıcı.

Fakat bilmeniz gerekir ki, kopya içerikli web siteleri kısa vadede arama motorlarında görünür olsalar da, hatta orijinal içeriğe sahip web sitelerinin üstlerinde yer alsalar da, orta ve uzun vadede silinip giderler, gideceklerdir.
Hem arama motorları bunun farkına varır hem de başta da söylediğim gibi herhangi bir üretimde bulunamadıkları için kaliteleri düşer ve yok olurlar.

Tamseo.com.tr’den de zaman zaman yaptığım kontroller sonucunda hemen hemen tüm yazıların, forum sahipleri, kullanıcıları ya da yeni SEO blogları tarafından kullanıldığına şahit oluyorum.

Sonuç Tamseo.com.tr’ın bulunduğu sıralamaların yanına bile yaklaşamıyorlar, çünkü hiçbir şey üretmiyor, sadece kopyalıyorlar.

Zamanla, bu kopya içerik problemi, sitelerinin genel kalitesini düşürecek ve büyük bir ders alacaklar orası ayrı.

Ben bunun en güzel örneğine, Kötü Sözlük ile şahit olmuştum. Kötü Sözlük’ün içeriğini aynen kopyalan, yazılır yazılmaz çeken o kadar fazla web sitesi vardı ki… Vardı ki diyorum, çünkü evdeki hesap çarşıya uymadı, şu an hiçbiri açık değil. Bunun sebebi de kalite kurallarını alenen ihlal etmiş olmaları.

Özgün içerik oluşturmak, olmayanı yazmak sitenize ve size muhakkak değer katacaktır. Ziyaretçilerinizin de her web sitesinde aynı içeriği görmekten hoşnut kalmayacağından emin olabilirsiniz.

Alıntılama

Alıntılama elbette bir makaleyi, bir haberi ya da yazıyı zenginleştirmekte, güzelleştirmekte, fakat bunu da kuralına uygun olarak yapmakta fayda var.

  • Alıntı başkasına ait görüşlerden, fikirlerden oluşmaktadır, içerik başkasına aittir, onun sözleri ya da yazısı olabilir, bu yüzden tırnak içinde ve muhakkak kaynak göstererek yapılmalıdır. (Yazının bulunduğu sayfa linki iliştirilmelidir örneğin.)
  • Alıntılama yapılan kaynağı göstermemek büyük bir hata olduğu kadar, aynı zamanda alıntılanan içeriğin değiştirilerek paylaşılması da büyük bir hatadır. İçerik ya da söz ile asla oynanmamalıdır.
  • Alıntılama bir makalenin tamamını kapsayamaz ya da görüşü yanlış aktaracak kadar kısa olmamalıdır.

Kurallara uymadığınız taktide, etik açıdan utanç verici bir duruma imza atmış olursunuz, tabi hukuki olarak da suç işlediğinizi unutmayınız.

wordpress

Tamseo WP Makale Teması

WordPress, hemen hemen dünyanın her yerinde en popüler (CMS) içerik yönetim sistemlerinden biri. SEO uyumlu en güzel yazılımlardan da biri ayrıca.

Sizler ile ilk paylaşımımız da Tamseo’nun makale bölümünde kullandığımız tema olsun istedik.

İlgili tema, özellikle makale paylaşımı ve sade bir blog kullanımı için çok yerinde bir seçim. Dilerseniz öne çıkarılmış görseller ile görünümü zenginleştirebiliyorsunuz.
Gereksiz hiçbir şey bulunmuyor ve kullanımı çok basit.

Birkaç küçük eklenti ile de gayet gelişmiş bir hale getirebiliyorsunuz,
Örneğin bizim kullandığımız eklentiler;

  • All in One SEO Pack
  • Really Simple Share Twitter and Facebook
  • WP No Category Base
  • Google XML Sitemaps

Temanın iç sayfası aşağıdaki görseldeki gibi görünmekte.

makale teması

Temanın bazı gereksiz bulduğumuz özelliklerini yok ettik, tabi bazı düzenlemeler de gerçekleştirdik, eklemeler de yaptık, bu hali ile Tam SEO uyumlu bir tema oldu.

Temayı kurduktan sonra, kalıcı bağlantıları düzenlemeyi unutmayın.

[button color=”lgreen” url=”http://makale.tamseo.com.tr”] Demo [/button] [button color=”lblue” url=”http://www.tamseo.com.tr/makale.rar”] Temayı İndir [/button]