Arama motoru optimizasyonu yani SEO hakkında yazılmış makaleler, SEO teknikleri ve güncel SEO haberlerinin hepsi burada.

e ticaret seo

E-Ticaret Sitelerinin Genel SEO Problemleri

Türkiye’de E-ticaret sitelerinin genel seo problemleri, sıkıntıları hemen hemen aynı. Elbette ben burada devleşmiş sitelerden örneğin Hepsiburada.com, Gittigidiyor.com gibi sitelerden bahsetmiyorum.

Hemen hemen herkes düşük maliyetler sebebi ile hazır e-ticaret siteleri satan yaygın firmalardan hizmet alma yolunu seçiyor. Fakat siz ne denli gelişmiş bir paket satın alsanız da benim incelediğim kadarı ile seo problemlerini çözmüş bir e-ticaret yazılımı ne yazık ki yok.

Dahası bu tarz hazır e-ticaret paketleri de bu seo problemlerini çözme konusunda herhangi bir aksiyon almadıkları gibi almanıza da çok müsade etmiyorlar.

Ortak problemler nedir listeleyelim:

1- Stok dışı kalan ürünlerin linklerinin silinmesi

2- Xml ile çekilmiş kopya içerikler

3- Dolaşımın Yetersizliği

4- Mobil Uyum Problemleri

Stok dışı ya da satıştan kalkan ürünlerin linklerinin silinmesi

Hemen hemen her e-ticaret sitesinin gerçekleştirdiği bir hata bu. Stokları tükenen ürünün ya da artık satıştan kalkmış bir ürünün url’inin tamamen kaldırılması aslında e-ticaret sitelerine SEO açısından zarar vermekte.

Şöyle düşünün, hemen hemen her e-ticaret sitesinin ürün sayfasında sosyal medya paylaşım, beğeni butonları bulunuyor. Dahası eğer ziyaretçi çeken bir ürünse bu ürünün linkleri başka web sitelerinde de paylaşılıyor. Fakat siz bu linkleri tamamen kaldırdığınızda doğal olarak o ürünün diğer web sitelerinde paylaşılmasından kaynaklı olumlu etkiyi de yok ediyorsunuz.

Doğru uygulama ise şu şekilde olmalı: Artık üretimi yapılmayan ya da stoklarda bulunmayan ürünü, site içi aramadan ulaşılamayacak hale getirip (bu sayede kullanıcılarınıza satın alamayacakları bir ürünü göstermeyip, onların işini kolaylaştırmış olacaksınız) direkt url ziyaretlerinde ürünü eski bilgileri ile gösterip, artık bu ürünün satışta olmadığını belirten bir uyarı çıkarmak ve o ürüne benzer diğer ürünlere yönlendirmektir. Hatta stok yetersizliğinden kaynaklı geçici bir problem ise, kullanıcılarınıza ürün geldiğinde haberdar et şeklinde bir hizmet de sunmalısınız.

Xml ile çekilmiş kopya içerikler

Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin başlıca problemlerinden biri de ürün açıklamaları birebir aynı ürünlerin çok fazla sitede yer alması. E-Ticaret artık ucuz bir iş değil. İçerik üretimine de bir bütçe ayırmak zorundasınız artık. Zaten aynı ürünler hemen hemen tüm e-ticaret sitelerinde mevcut.

Arama motorlarının sizin ürünlerinizi ön planda göstermesi için bir sebep vermeniz gerekiyor. Popüler e-ticaret sitelerinde yazan ürün açıklamalarını kullanmak ise kesinlikle doğru yöntem değil. Ürün detay sayfalarını profesyonelleştirmeli ve zenginleştirmelisiniz.

Ürün detay sayfalarınızı başarılı hale getirmek için;

  • Özgün açıklamalara yer verin
  • Kaliteli ve çeşitli açılardan çekilmiş ürün görselleri kullanın
  • İmkan dahilindeyse ürün videosunu ekleyin
  • Kullanıcılara ürün ile alakalı yorum ekleme şansı verin ve yorum yapmalarını birkaç platform birden kullanarak kolaylaştırın. (Site içi yorum, Facebook Comment…)
  • Faydalı yorumları ayrı bir şekilde öne çıkararak, içeriğinize dahil edin ve içeriğinizi zenginleştirin
  • Benzer ürünlere bağlantı oluşturun

Dolaşımın Yetersizliği

Dolaşımdan kastımız “Gezinme”. Site içerisinde gezinmenin anlaşılır, belli bir mantığa dayalı ve SEO yönergelerine uygun olması gerekiyor.

E-Ticaret siteleri genel olarak çokça kategori bulundururlar. Ana kategoriler, alt kategoriler, 2. basamak alt kategoriler…

Öncelikle kategorilendirme yaparken kategorilerinizin 3 basamaktan daha aşağıya inmemesini sağlamak mantıklı bir karar olabilir. Bu aslında pagerank dağılımı ile alakalıdır. Her ne kadar Google pagerank rakamlarını gizlemiş olsa da bu algoritmayı hala kullanmakta.

Örneğin;
eticaretsitesi.com/anne-bebek-oyuncak/bebek/guvenlik-saglik-urunleri/saglik-kontrol-urunleri

Şeklindeki bir kategorilendirme çok da başarılı sayılmaz. Kategorilendirme 4 basamaktan oluşuyor, bu da en son basamak için çok az değer paylaşımı yapılacağı manasına geliyor. Kategorileri bu kadar derine indirmek yerine olabildiğince yüzeyde tutmakta fayda var.

eticaretsitesi.com/bebek/guvenlik-saglik-urunleri/saglik-kontrol-urunleri bu haliyle kullanım daha başarılı sonuçlar verecektir.

Zaten popüler e-ticaret sitelerine bakarsanız bu durumu uyguladıklarına şahit olursunuz. Kategorilerini olabildiğince ana dizine yakın tutarlar.

Dahası bu kategori url’lerine kolay ulaşılabilir olması da çok önemlidir. Bu iş için de header bölümünde bir mega menü inşası çok iş görecektir.

hepsiburada megamenu

Mobil Uyum Problemleri

Responsive Web Design (Duyarlı Web Tasarım) artık günümüzde olmazsa olmaz bir web standardı haline geldi. Günümüzde internet kullanıcılarının %60’ı internete mobil aygıtlar aracılığı ile bağlanmakta.

Bu nedenle başarılı bir mobil tasarım şart! Mobil tasarım yaparken de dikkat etmeniz gereken yönergeleri Google’ın sunmuş olduğu bu sayfadan edinebilirsiniz.

https://developers.google.com/webmasters/mobile-sites/?hl=tr

Duyuru

Tam SEO ekibi yeni bir yapılanma içerisinde, pek yakında kendi geliştirdiğimiz e-ticaret yazılımı ile karşınızda olacağız. Piyasadaki her türlü e-ticaret yazılımından çok daha başarılı bir altyapı için uğraşıyoruz. En büyük avantajı da zaten bir web sitesinde olması gereken tüm özellikler herhangi bir ücret farkı olmaksızın, ayrı bir şekilde satışa sunulmadan pakete dahil olacak.

Bekleyin!

backlink degeri

Link Değerini Etkileyen 10 Faktör

Link inşası sürecinde dikkate alınması gerekenler son birkaç yıl içinde çok fazla değişmemiş olmasına rağmen yeni güncellemelerle birlikte üzerinde durulması gereken konuların sayısı artıyor. Link inşasının manuel olarak yapılması, sayfayla ilişkilendirilen tüm linklerle tek tek ve sürekli olarak ilgilenmek anlamına gelir. Yıllar boyunca herkesin en büyük sorunu olan bu linklerin her biriyle tek tek ilgilenme işi, tüm SEO çalışmalarının en çok zaman ve emek getiren kısmı olmuştur. Herkesin tüm bu yoğun emeğin karşılığını alamaması, bazılarının arka kapılara başvurmasına ve hedeflerine daha kısa yoldan ulaşmaya çalışmasına yol açmıştır. Google’ın yapılan şikayetleri göz önünde bulundurarak, algoritmada iyileştirmeye gitmesi ise tüm bu link inşası sürecini daha da kompleks hale getirdi. Link-sayfa ilişkisinin bu kadar karmaşık hale dönüşmesinin sonucu SEO anlayışı; sayfaya diğer sitelerden ve bloglardan alınabildiği kadar link aldıktan sonra sosyal medya üzerinden mümkün olduğunca fazla link paylaşımı yaparak, en iyisini “ümit etmek” haline dönüştü.

Bu anlayışın ardında yatan temel sorun; en iyisini ümit ederek alınabildiği kadar link almaya çalışanların, bir aşamadan sonra tüm bu linklerin nereden ve kimden geldiğini umursamamaya başlaması. Google’ın ardından Bing’in de link değerlerini tespit etmekte daha farklı özellikleri değerlendirmesi, durmaksızın link almaya çalışırken pek çok önemli noktanın gözden kaçırılmasına neden oluyor. Link değerini doğrudan veya dolaylı olarak etkileyen 10 temel özellik hakkında bilgi vererek, bu gözden kaçan ancak SEO çalışmaları açısından büyük öneme sahip olan konulara dikkat çekmek istedik.

  1. Anchor Text

Hiç şüphe yok ki, geçen yıllara karşın “anchor text” hala SEO açısından hala çok önemli. Kelimeyle sayfa arasında uyum olmasa bile yine de olumlu yönde katkı sağlayabilir. Sayfaya hangi kelimeler üzerinden, ne kadar link geldiğini görüntüleyebileceğiniz araçları kullanarak daha geniş kapsamlı çalışmalar yapabilirsiniz. Hiç link almamaktansa text uyumu istediğiniz şekilde olmasa bile link almanız daha akıllıca bir tercih olacaktır.

  1. Uyumluluk

Link inşa ederken sayfanızı işaret eden linklerin hangi kelimeler üzerinden geldiği kadar bu linklerin kaynağı olan sayfaların, sitenizle uyumluluğu önemlidir. Ancak bu uyumluluk çoğu site sahibi tarafından tamamen yanlış anlaşılmış durumda… Tüm linklerin muhakkak aynı sektörle alakalı yayın yapan siteler üzerinden gelmesi gerektiği zannediliyor.

Sayfa uyumluluğu önemlidir ama bunu abartmamalı yani içeriği sitenizinkiyle birebir örtüşen ve ilgili konu dışında hiçbir şey hakkında yayın yapmayan siteler bulmaya da çalışmamalısınız. Sayfanız “araba kiralama” hakkındaysa sayfa-link uyumluluğunu düşünerek, tüm içeriği yalnızca araba kiralamayla alakalı sitelerden link almayı düşünmeyin. Sayfanız araba kiralamayla ilgili olsa da, yine de moda veya teknolojiyle alakalı yayınlar yapan sitelerden link alabilirsiniz. Linklerin ve link kaynağı site içeriklerinin birbiriyle uyumunu doğrudan gösterebilecek, size doğru veya yanlış yaptığınızı doğrudan söyleyebilecek SEO araçlarıysa “henüz” yok.

  1. PageRank

Her geçen sene önemini biraz daha yitiren PageRank, link inşasında dikkat alınması gereken belki de son sıradaki faktör. Google link diyagramı metriklerini durmaksızın güncellediğinden, kesin olarak sayfa değerinin nasıl hesaplandığını basit bir formülle ifade etmek imkansız. Kaynak sayfa hala bir PageRank değerine sahip olsa da, artık bunun eskiden olduğu kadar SEO çalışmaları için çok büyük öneme sahip olmadığı aşikar. PageRank değerinden çok, bugünlerde domain itibarı daha önemli…

  1. Domain İtibarı

Sahip olduğunuz domainin itibarı (domain authority) pek çok farklı bileşenin incelenmesiyle belirlenen ve günümüzde sayfanın PageRank değerinden çok ama çok daha önemli hale gelen bir özelliktir. Yayımladığınız içerikle, sayfayı işaret eden linklerin kaynağı olan siteler ve bu sitelerin yayın içeriğinin kalitesiyle uyumluluğu domain itibarını yani bir anlamda güvenilirliğini belirler. Sitenizi başkasının gözünden incelediğinizde yani tamamen “tarafsız” olarak baktığınızda sayfanızı işaret eden tüm linklerin kaynakları, sitenizden daha değersizse domain itibarınız da pek yüksek değildir.

Aldığınız linklerin kaynakları arasında gerçekten de sayfanızdan çok daha değerli siteler olduğunu görüyorsanız, sizden daha kaliteli içeriğe sahip yayıncılar sayfanıza itibar ediyor demektir ki; bu da domain itibarınızın yükselme trendi yakaladığına işaret eder. Domain itibarı sizden daha yüksek olan sitelerden link almak, daha kalitesiz sitelerden link almaktan çok daha güç olabilir. Ama bunun bir link alma yarışması olmadığını, nicelikten çok niteliğin önemli olduğunu unutmayın. Zor olduğu için vazgeçmek ve tüm link ağınızı tamamen sizden daha kalitesiz sitelerden çıkan linklerle oluşturmak yerine, domain itibarınızı yükseltecek daha kaliteli yayımcıların radarına girin. Bu kaliteli içerik yayımcılarının sitenize itibar ederek, siz istemeden sayfalarınız link vermesi içinse tek yapmanız gereken; sadece kaliteli içerikler yayımlamak!

  1. Link Konumu

Sayfanın reklam bölümünden çıkan bir link ile sidebar veya footer kısmından çıkan linklerin aynı değere sahip olmadığı ortada. No-Follow olmayan linkler hızla Google’ın radarına yakalanacağından başınızı kolaylıkla derde sokabilir. Etkisi eskisi kadar fazla olmasa da, hala sayfanızdaki linklerin ve sayfalarınızı işaret eden kaynak linklerin nasıl konumlandırıldığıyla yakından ilgilenmenizde yarar var.

  1. Kaynak Linklerinin Niteliği

Şüpheli yerlere bol kepçe link verip vermediğini bilmediğiniz tüm kaynaklar, aylarca zaman ve yoğun emek harcadığınız SEO çalışmalarınızın göz açıp kapayıncaya kadar kısa sürede çöpe gitmesine yol açabilir. Herkese açık, tüm kullanıcıların dilediği sayfalara istediği gibi link verebildiği kaynakları aslında bir “kaynak” olarak bile görmemelisiniz. Sayfaların Spam değerlerini gösteren SEO araçları kullanarak, ilk bakışta sitenizin kaynak linkleri hakkında Google’ın ne düşüneceği hakkında bilgi edinebilirsiniz. Her zaman olduğu gibi nicelikten ziyade niteliğe önem verin ve bu “kaynak” olarak bile nitelendirilemeyecek, Spam sayfalardan gelen tüm linklerden en kısa sürede kurtulmaya bakın.

  1. İçerik Bütünlüğü

SEO çalışmalarınızın istediğiniz hedeflere en kısa yoldan ulaşmanızı sağlaması için link inşasını üzerinde durmanız, sayfalarınıza gelen linkleri incelerken işin editoryal yanını tamamen gör ardı edebileceğiniz anlamına gelmez. İçerikle link inşası birbiriyle alakasız konularmış “gibi” görünse de, bugüne kadar pek çoğumuz kimi zaman kullanıcıların ilgisi çekmek kimi zamansa sayfa linkini uydurabilmek adına içerik başlıklarıyla küçük oynamalar yapmışızdır.

Bilhassa haber sitelerinin çok sevdiği bu başlıklarla oynama alışkanlığı, kelime oyunlarından faydalanarak hem içeriğin merak uyandırmasını hem de istenen kelimelerin kullanılmasını sağlar. Ancak bu küçük “kelime oyunları” abartıldığında, Google’ın her geçen yıl başlık ve içerik uyumluluğunu tespit etme konusunda daha da başarılı hale gelen algoritmasının radarına takılma ihtimali de artıyor. Google’ın zaten algoritmalar üzerinden bilgisayarlara hızlı öğrenme yeteneği kazandırmaya çalıştığını, bu çalışmaları içeriğin başlıkla uyumunu saptama konusunda da kullandığını biliyoruz. İçeriğin neden bahsettiğini tamamen göz ardı ederek, sürekli başlıklarla oynuyorsanız “gereksiz” risk aldığınızı unutmayın.

  1. Kullanıcılara Karşı Sorumluluk

Kullanıcılara karşı sorumluluğunuz sadece link inşasının değil, genel anlamda tüm SEO çalışmalarının en önemli kısımlarından biri ve belki de en önemlisi… Direk olarak ölçülmesi güç olmasına rağmen kullanıcılara karşı olan sorumluluğunuz, kısaca site ziyaretçilerinizin size ne kadar güvendiği ve sizin bu güveni boşa çıkarıp çıkartmadığınız anlamına gelir.

Eğer bir sayfa çok fazla tıklanıyor, kullanıcılar bu siteye çok fazla güveniyor ve bu güven doğrultusunda sitedeki linklere tıklıyorsa Google bu durumunu hemen domain ile ilişkilendiriyor. En basit şekilde Google Analytics kullanarak bile hangi sayfaların sitenize yoğun biçimde ziyaretçi gönderdiğini öğrenebilir, bu sayfaların kullanıcılar gözünde “güvenilir” olduğunu anlayabilirsiniz. Aynı durumun kendi sitenizin için geçerli olup olmadığına bakın. Size en fazla ziyaretçi getiren linklerin kaynakları kadar güvenilir bir siteniz yoksa yani sizin sitenizdeki linklere aynı şekilde itibar edilmiyor, bu linkler aynı oranda tıklanmıyorsa o zaman sorumluluklarınızı pek de yerine getirmiyorsunuz demektir.

  1. Follow ve No-Follow Linkler

Yaptığımız tüm incelemelerde No-Follow linklerin aksine Follow linklerin, ciddi problemlere yol açabileceğini görüyoruz. No-Follow bir link, hiçbir zaman Follow bir link gibi riskli değildir. Dolayısıyla Follow ve No-Follow özellikleri, link inşasında hala büyük öneme sahip ve dikkat edilmesi gereken bir konu. Daha önce yayımladığımız pek çok makalede bu konunun öneminden bahsetmiş olsak da, Follow ve No-Follow linklerin öneminde değişen bir şey olmadığı için bu listede de hatırlatma yapma gereği duyduk.

  1. Link ve Sayfa Yaşı

Sayfanın veya bu sayfayı işaret eden linklerin kaynaklarının, ne kadar zamandır yayında olduğunu görebileceğiniz pek çok SEO aracı bulunuyor. Link inşasında kaynak sitelerin yaşı ile hedef sayfanın ne kadar zamandır yayında olduğu eski SEO anlayışında ne kadar önemliyse bugün de aynı derece önemli ancak “bu önemin niteliği tamamen değişmiş durumda”. Eskiden eski sayfalardan gelen linkler, köklü ve güvenilir sitelere ait olduğu için çok değerli olarak görülürken bugün eski püskü linkler, istenen yükseliş önündeki engeller olarak görülüyor.

Sitenin ayaklarına bağlı prangalar olarak yükselmesini önleyen, sıralamalarda siteyi aşağı çeken bu eski püskü linklere güvenmek yerine link ağına yeni kaynakları dahil etmeye çalışın. Köklü siteler dahi olsa bu sitelerde seneler önce yayımlanmış sayfalardan gelen linkler, sayfa içeriği güncelliğini yitirmiş veya yeni gelişmeler karşısında yetersiz kalmış olabileceği için pek de güvenilir değildir. En azından Google’ın gözünde… Aldığı linklerin tamamı yeni sayfalardan oluşmasına karşın istikrarlı bir yükseliş trendi yakalayan pek çok site bulunduğundan, sırtınızı tamamen eski linklere yaslamamanızda fayda var.

seo uyumlu iletisim

SEO Uyumlu İletişim Sayfası Hazırlama

SEO uyumlu bir iletişim sayfası özellikle yerel seo tekniği olarak muhakkak uygulanması gereken konuların başında gelmekte. İletişim sayfası deyip geçmemek lazım, iletişim sayfamız işletmemizin lokasyonunu, çalışma saatlerini, konum, telefon, e-mail bilgilerini ve iletişim formunu barındıran müşterilerin bize ulaşmasını ve hakkımızda detaylı bilgi edinmesine yarayan en önemli sayfalardan biridir.

Arama motorları da bu sayfaları dikkatle tarar, verileri işler ve sonuç sayfalarına da uygun şekilde yansıtır. Zaten sonuçların lokal aramalarda ne denli değiştiğini bir önceki konumuz olan büyük işletmeler için yerel seo konusunda incelemiştik.

İletişim sayfamızı SEO uyumlu hale getirmek ise çok basit, iletişim sayfamızda şu kalemler yer almalı:

  • Adres
  • Telefon
  • E-Mail Adresi
  • Google Maps
  • İletişim Formu
  • Sosyal Medya Hesaplarına Bağlantılar
  • Çalışma Saatleri
  • Kullanılan ödeme şekilleri (Nakit, Kredi Kartı)

(Firmanızın insan kaynakları, teknik servis gibi bölümleri mevcutsa iletişim sayfanıza bu bilgileri de ayrıca ekleyebilirsiniz. Kullanıcı iletişim sayfanıza girdiğinde gerekirse tüm birimlerinizin bilgilerini buradan edinebilmeli.)

Özellikle çalışma saatleri ve ödeme metodları bölümüne Schema.org işaretlemesi yaparsanız ihtiyacınız olan yerel seo uyumlu iletişim sayfanız hazır olur.

 

 

Yerel SEO

Büyük İşletmeler için Yerel SEO

Ben espirili olsun diye Büyük İşletmeler için Yerel SEO başlığı atmadım. Konuyu okudukça nedeni de anlaşılır diye düşünüyorum.

Daha önce bu konunun mantığını, Google’ın yaklaşımını Hasan Arıkan, Küçük İşletmeler için Yerel SEO Stratejileri makalesinde ele almıştı.

Yaklaşık son 1 yılımı yerel seo stratejilerine adamış biri olarak ben de bu konuda bir şeyler yazmayı hem işin mantığını hem de ipuçlarını paylaşmak istedim.

Öncelikle lokasyona özel aramanın ne olduğu ile giriş yapalım, Google daha iyi bir hizmet verebilmek adına bulunduğunuz lokasyona özel sonuçları ön plana çıkarmaya başladı.

Örneğin; bir evinizde böcek problemi yaşıyorsanız, tanıdık bir ilaçlamacı da yoksa hemen internet aracılığı ile bir ilaçlama şirketi arayışına girersiniz.
Örnekteki hayali karakterimiz İstanbul Beylikdüzü’nde yaşıyor olsun, İstanbul büyük bir şehir ve trafik problemi de ülkece bilinmekte ve İstanbul’da yaşayan herkesin hep acelesi vardır. Bu nedenlerden ötürü hayali karakterimiz kendi lokasyonuna olabildiğince yakın bir firma seçme eğiliminde olacaktır. Kendisine uzak bulduğu tüm lokasyon

Google’da bu mantığı oturttuğu için web sitelerinde belirtilen konum bilgilerini ayırt ederek, ilgili kişiye ana anahtar kelimelerde arama yapsa dahi, kendi bölgesine yakın işletmeleri arama sonuçlarında üst sıralara getirerek en iyi hizmeti vermeyi amaçlar.

Kişi Beylikdüzü İlaçlama şeklinde bölge belirten bir konum yazmasa da tarayıcılar konum tespiti yapabildiğinden kişinin Beylikdüzü ilçesinde ikamet ettiğini tespit edip, Google Beylikdüzü ilçesinde yer alan bir işletmenin web sitesini kişinin karşısına olabildiğince üst sıralardan gösterir.

Dilerseniz önce lokasyonumuzu İstanbul geneli olarak ayarlayıp bir arama yapalım:

Genel Arama Sonucu

Gördüğünüz üzere ilk sırada yer alan site yeşil kutunun içerisinde. İlk 5 sıra içerisinde haliyle tek bir bölgeye hizmet veren yerel bir işletme yer almıyor. Fakat tarayıcımızın ayarları ile oynamadığımızı ve Beylikdüzü’nde ikamet ettiğimizi düşünüp bir arama daha gerçekleştirdiğimizde sonuçların ciddi bir şekilde, tam da işimize yarayacak şekilde değiştiğine şahit olacağız.

Yerel Arama Sonucunun, genel aramaya göre farkı.
2 görselde de aynı arama terimini kullanmamıza rağmen, yerele indiğimizde sıralamalar ciddi şekilde değişiklik gösterdi.
Makalemizin başlığı her ne kadar yerel işletmeler için SEO olsa da aslında bu stratejiyi hemen hemen her türlü sektör için kullanmamız mümkün.

Tek bir web sitesi üzerinde ne kadar mükemmel bir çalışma gerçekleştirirseniz gerçekleştirin. Bu strateji ile çalışan ya da çalışacak bir firmaya her zaman önünde sonunda yenilirsiniz.

Öte yandan yaklaşık 1 yılımı tamamen yerel seo stratejilerine harcadığımı tekrar hatırlatırım. Tek site mi, yerel bölgelere hitap eden birden fazla site mi sorusunu gönül rahatlığıyla şu şekilde cevaplayabilirim: Markanız için bir site, çok müşteri için birden fazla bölgesel site. Evet açıkçası pahalı bir yöntem, belki de yüzlerce site oluşturmanız ve ilgilenmeniz gerekecek fakat garanti veriyorum doğru şekilde yaparsanız harcadığınız her liraya ve her dakikaya sonuna kadar değmekte.

Elbette bu stratejiler hızla yayılmakta, SEO Uzmanları da mantıklı gelen stratejiyi vakit kaybetmeden uygulamakta. Velhasıl alan adı konusu bu tarz bir stratejide çokça önemli, yerinizi erken kapmakta fayda var.

Buraya kadarki konu tamamen planlama ve işin mantığı ile alakalıydı. Yerel işletme siteleri açıyorsanız, ben mikro site de diyorum, site dışından çalışma yapmanıza genelde pek gerek kalmıyor, site içinde ise ciddi bir yük söz konusu. (Elbette bu tarz siteler yaygınlaştıkça rekabet ortamı de gerginleşecek)

Site içerisinde yapmanız gereken 3 temel düzenleme mevcut:

  • SEO kurallarına uygun bir iletişim sayfasına ihtiyacınız var. (bkz: SEO Uyumlu İletişim Sayfası)
  • Bölgeniz ile alakalı metin ve görsel içerikler gerekiyor.
  • Bölgesel bir telefon numarası koymalısınız. (Koyarsanız işiniz kolaylaşır.)

Umuyorum bu konuda denemeler gerçekleştirir ve bizimle paylaşırsınız. Biz tecrübelerimizi aktarmaya devam edeceğiz.

Merak ediyorsanız da son 1 yılımı Tesisatci.com ve 250 Web sitelik networküne ayırdım.

Akıllı Modelleme ve Şematik Bağlantılar

Modelleme ve şematik bağlantılar, 2015 yılında SEO açısından özellikle dikkat edilmesi gereken en önemli konular arasında yer alıyor. Şematik bağlantı ve modelleme, ilk bakışta süslü ve biraz da göz boyamaya yönelik terimler gibi görünmesine karşın önümüzdeki uzun vadeli süreçte arama motorlarını anlamak için oldukça önemli terimler. Devamını Oku

Bu Sayfanın Çevirisini Yap Problemi

Bu Sayfanın Çevirisini Yap Problemi

Bu sayfanın çevirisini yap uyarısı genel olarak iki nedenden ötürü görülür, bunlar:

  • Yabancı sitelerden gelen backlinkler
  • Sitenizin yabancı dildeki içeriği

Sitenizin yeterince yerli backlinki yoksa eğer zaman zaman domain uzantınız com.tr dahi olsa “bu sayfanın çevirisini yap” uyarısı ile karşılaşabilirsiniz. Genel olarak bu duruma anti seo saldırıları sebebiyet vermektedir ve sıralama kayıpları yaşamanıza sebebiyet verir.

Bu problemin çözümü için şu hususları gerçekleştirmeniz önerilir:

  • Coğrafi Hedefleme: Site yapılandırma bölümünden > ayarlar > Coğrafi Hedef > Şu konumdaki kullanıcıları hedefle > Türkiye şeklinde gerçekleştirilir.
  • Site Dilini Belirtme: <meta http-equiv=”Content-Language” content=”tr” /> kodunu <head></head> etiketleri arasına ekleyerek sitenizin dilini arama motorlarına tanıtabilirsiniz.
  • Site içerisindeki yabancı kelimeleri düzeltme: Eğer sitenizde bolca yabancı kelime yer alıyorsa, bunları da Türkçeleştirmek fayda sağlayacaktır.

Elbette yukarıdakileri gerçekleştirmeniz çoğunlukla yeterli olmayacaktır. Genelde bu hata ile karşılaşmanın sebebi, yabancı backlinklerdir, bu da ancak yerli backlink oranını arttırmak ile çözüme ulaşacağınız manasına gelir.

Sitenizi birkaç kaliteli dizine eklemek, mümkünse konunuz ile alakalı sayfalardan backlink akışı sağlamak problemi hızlı bir şekilde çözecektir.