2018’de SEO Trendlerine Yön Verecek Faktörler

Söz konusu arama motoru optimizasyonu olduğunda her yılın sonunda, gelecek sene Google’ın yepyeni özellikler kullanmaya başlayacağı veya algoritmada tüm sıralamaları alt üst edecek köklü değişiklikler olacağıyla ilgili şehir efsaneleriyle karşılaşıyoruz. Bu yıl, öncekilerden farksız biçimde 2018 SEO trendlerini baştan aşağı değiştireceği iddia edilen pek çok faktörde köklü değişikler olacağıyla ilgili içerikler peşi sıra blog sayfalarında yerini alıyor. Onlarcası şehir efsanesi olmanın ötesine geçemese de, bahsi geçen etkenler arasında gerçekten ünümüzde yıl Google tarafından daha titiz bir biçimde inceleneceği bariz olan optimizasyon faktörleri yer almıyor değil. Bunların başında Google arama sayfalarının gösterimiyle ilgili küçük değişiklik yer alıyor ki, söz konusu arama sonuçlarının gösterimi olduğunda küçük değişikliklerin bile trafik açısından büyük etkiye sebep olabileceği aşikâr.

Geçmişe nazaran kıyas kabul edilmeyecek kadar çehre değiştiren Google arama sonucu gösterimlerinde artık basit bir “Android” araması neticesinde rengârenk bir sayfayla karşılaşıyoruz. Görsellerden yoğun trafik çeken, popüler web sitelerinin sayfalarına kadar ilk sayfada yer alan web sitenizden trafik çalabilecek onlarca görsel uyaran bulunuyor. Bu görsel uyaranlar ister istemez kullanıcının dikkatini çekerek, ilk sıralarda bile yer alıyor olsa sayfanızı tıklayacak kullanıcıların bir bölümünü farklı web sitelerine yönlendirebilir.

alisveris

Arama sonuçlarında, kullanılan anahtar kelimelere göre eşleştirilen sayfa sonuçları ilk sırada yer alan web sitenizin bile belli bir oranda trafik kaybetmesine yol açabilir. En çok haberler bölümünde kullanıcının dikkatini çekecek herhangi bir başlık, bu kullanıcının ilk sıralarda yer alan web sitenizi tıklamak yerine bu içeriğe yönelmesine yol açabilir ki; zaten pek çok kullanıcı bu eşleşme sonucu görüntülenen sayfaları ve görselleri tıklıyor. Arama sayfalarında dikkate alınan faktörleri incelemenizi sağlayan bir SERP aracıyla, web sitenizden trafik çalan sayfaları belirlemenizi ve SEO çalışmalarınızı bu alanlara yoğunlaştırmanızı kolaylaştırabilir.

Görsel dosya adının anahtar kelimeyle tam uyum sağlaması, Google Plus kullanıcılarının yorumları, etiket kartının SEO uyumlu ve kullanıcıya bilgi sağlayan özgün içerik barındırması gibi faktörler arama sonuçlarının gösterildiği Google sayfalarında trafiğin yönünü etkiliyor. Her ne kadar Google bu tür meta etiketlemenin doğrudan sinyal olarak algılanmadığını, sıralamaları etkileyen majör bir etken olmadığını dile getirse de görsel anlamda ortada büyük fark olduğu ortada. Her şeyin görsellik üzerine kurulu olduğu ve insan algısının bu görsellik neticesinde şekillendiğini unutmadan, arama sonuçlarında web sitenizin trafik çekmesini sağlayacak her tür detayı bir avantaja dönüştürebilirsiniz.

urller

Bunların yanı sıra her geçen sene daha fazla aramanın mobil cihazlar üzerinden sesli arama kullanılarak yapıldığını unutmayın ve bu konuda şüpheci olmayın. Zira doğrudan, sadece ülkemizi kapsayacak istatistiklerden söz etmek mümkün olmamasına rağmen Google’ın dünya genelini kapsayacak şekilde yayımladığı istatistiksel veriler ışığında; gençlerin %55’inin, yetişkinlerinse %40’ının günlük Google aramalarını sesli olarak yaptığını söyleyebiliriz. Bu göz ardı edilmesi imkânsız olan yüksek oran, sesli aramalarda Google algoritmasının algıladığı anahtar kelimeler ile web sitenizin SEO çalışmalarında kullandığınız anahtar kelimelerin eşleşiyor olmasının, trafik çekmek açısından ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.

2 cevaplar
  1. Ogün
    Ogün says:

    SEO sektöründe beğendiğim nadir firmalardan birisiniz, samimi olarak belirtmek istedim. Diğer seo şirketleri gibi boş içerikleriniz yok mesela rakibinizin yaptıklarına saplanıp kalmak çok güzel bir farkındalık yarattı ben de, tebrik ediyorum ve bu feedbacki buraya bırakıyorum.

    Cevapla

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir